LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] incassokosten 15% ?

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Panache

incassokosten 15% ?

Ongelezen bericht door Panache »

Ik heb n rekening van 562 euro die al n tijdje loopt voldaan.
Heb 15% voor de incassokosten voldaan, maar het incasso-
bureau meent dat ik nog 200 euro moet voldoen.
Ik vind dit heel hoog en wil dit dus niet betalen.
Ben ik dit verplicht?
Is 15% niet wettelijk bepaald?

Anastasia

Re: incassokosten 15% ?

Ongelezen bericht door Anastasia »

Waarvoor heeft U betaald en wat waren de voorwaarden en waren die vooraf in te zien?
Als U ergens iets koopt gaat U tevens met de voorwaarden akkoord, tenzij deze niet gemeld werden.

15% is geen regel, maar iedereen mag het zelf bepalen, ook als je telaat of niet betaalde, dus altijd tijdig betalen of voorwaarden lezen.

Panache

Het gaat om n tandartsrekening.
Die dateerd uit 2000. Heb toen n jaar betaald en ben daarmee gestopt
omdat ik geen antwoord kreeg op de brieven die ik stuurde, waarmee
ik verzocht om n specificatie van de betalingen die ik reeds had gedaan.
Meerdere malen n brief gestuurd met de vraag om die specificatie, maar kreeg daar geen antwoord op. Ik dacht als ik stop met betalen zal ik die specificatie wel krijgen. Wilde gewoon weten wat ik nog moest betalen en of er nog kosten bijkwamen, dat was alles.
In 2004 kreeg ik opeens n brief van n incassobureau met de oude rekening. Toen heb ik kontakt opgenomen met dat incassobureau en n regeling getroffen voor 25 euro per maand.
Ik dacht dat ik die inmiddels betaald had met de 15% rente, maar kreeg van de week n telefoontje dat er nog 200 euro openstond.
Ik vertelde dat ik volgens mijn eigen boekhouding bij was zei de meneer aan de andere kant van de telefoon dat er nog 200 euro incassokosten openstond. Ik zei dat ik niet van plan was die te betalen, omdat ik dat in verhouding tot t schuldbedrag veel te hoog vond, toen werd mij verteld dat er dan rechtelijke stappen genomen zouden worden.
Ik zei, u doet maar!
Toen kreeg ik nog n brief dat er nog 200 euro open stond en reageerde daar weer met n brieg terug dat ik dan wel n specificatie wilde ontvangen.
Die kreeg ik dus vandaag.
Ik hoop dat iemand mij kan vertellen wat mijn rechten zijn.
Dit is de enige keer dat ik ooit met n incassobureau in aanraking ben gekomen. De enige reden dat dit mij is gebeurd is omdat mijn zoon in 2000 gevallen is en zijn voortanden zijn afgebroken.
De tandarts repareerde dit en zei dat hij de duurste kronen had besteld omdat het ziekenfonds die zou vergoeden; helaas, het ziekenfonds deed dat niet omdat bij het ongeval geen andere mensen betrokken waren. Ik vraag me 1 ding af: Als je valt en je breekt je been hoef je toch ook niet het gips te betalen? Maar dit terzijde. Wilde nooit zoveel betalen voor iets dat buiten mijn schuld (of buiten mijn zoon's schuld) gebeurd is maar wist niet hoe ik dat moest aanpakken en heb maar n regeling getroffen.
Nu heb ik dus eindelijk mijn schuld afbetaald en moet ik nog meer gaan betalen.
Ik "geniet" al jaren n arbeidsongeschiktheidsuitkering en kom rond van t minimum; wil nu eindelijk wel eens schuldvrij zijn.
(Sorry voor dit lange verhaal, maar wou t even kwijt!)

Anastasia

Ongelezen bericht door Anastasia »

U heeft niet tijdig een rekening gehad, ze reageerde wel erg traag, en zonder duidelijke rekening hoeft U niet te betalen, ook het ziekenfonds weigerde vaak onduidelijke rekeningen dus misschien had U wel recht op vergoeding?

Nu is dat verjaard en deze hadden ze eerder moeten beantwoorden, dit incasso bureau wil gewoon geld verdienen, en ze hadden wel wat eerder mogen reageren, betalen wel, maar incasso kosten, die moeten ze maar via de rechter halen, en als U genoeg heeft betaald in verleden is de kans op vrijspraak groot, en zij worden veroordeeld in Uw kosten!

Dat U zelf nu geld tekort heeft is niet van belang, als je niet binnen redelijke termijn een duidelijke rekening stuurde, en alleen nu een incasso bureau, dit gewoon laten zitten en vraag desnoods wanneer ze nu eindelijk de vermoedelijk in dreigbrieven al beloofde rechtszaak zullen starten.

Meestal is dit genoeg, vragen wanneer ze eindelijk starten, omdat U graag wilt winnen is vaak genoeg om hun pas echt te beledigen, en dan stoppen ze meestal wel.

veel succes, en het kan nog maanden duren, maar dat is dus hun probleem.

Panache

Heel erg bedankt voor uw reactie!
Groetjes

sunhine

Ongelezen bericht door sunhine »

Hay ik heb een big probleem met medias incasso door omstandigheden heb ik de tandartsrekeningen niet kunnen betalen
wil niet in details treden maar was en is nog steeds niet mogelijk heb de tandarts om een regeling gevraagd maar geen positieve reaktie gekregen. Nu heb ik de incasso's gekregen van mij was 40,20 en dat heb ik betaald met admin.kosten op 5 januari 22 januari heb ik de brieven gekregen van medias of ik 166,36 wil betalen 40,20+59,50+2,41+64,25 BTW moet ik dit toch betalen ik had al betaald voor de incassobrieven.

de rekening van mijn zoon totaal 110,00 heb 3 rekeningen hiervan betaald blijkt er nog 1 te zijn maar die heb ik niet ook geen herrinneringen gewoon niets dit is nu 300,78 bestaande uit 110,00+104,13+22,40+64,25 BTW is dit terecht.

Rekening van mijn man 989,10 +59,50+178,04+176,56BTW totaal 1403,20
Wie weet hier een antwoord op en geen verwijt van had je maar op tijd moeten betalen maar gewoon een oprecht antwoord.want sommige mensen komen wel eens echt door omstandigheden flink in de problemen.

Gesloten