LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Incassokosten BOL.com

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
fessa78

Incassokosten BOL.com

Ongelezen bericht door fessa78 »

Hallo helpers,

Heb bij Bol.com iets besteld en vervolgens de rekening van ca 30,- niet betaald. Krijg een herinnering van hun en meteen op gereageerd. Daarna een email van Bol.com met 2 cadeaubonnen maar geen overzicht van een openstaande bedrag zoals gevraagd. Plotseling krijg ik een oproep van een incasso bureau. Heb de rekening onmiddellijk betaald maar de incassokosten van 23,- niet. Rechtshulp zegt dat ik niet hoef te betalen en Bol.com heeft mijn account geblokkeerd. Nu wil het incassobureau me voor de rechter slepen voor 23,- Euro.
Wat moet ik volgens jullie doen?

Bedankt alvast

Fessa

quantas01

Re: Incassokosten BOL.com

Ongelezen bericht door quantas01 »

Rechtshulp kan zoveel zeggen als je daar net zo vaag doet als hier.

Ik lees nl nergens dat je betaald hebt na die herinnering zo nee is die vordering incl kosten gewoonweg terecht dan moet je maar niet bestellen en niet betalen.

Heb je wel meteen betaald kan Bol dat meteen oplossen voor je.

fessa78

Ongelezen bericht door fessa78 »

Hallo quantasi01,

Het klopt want na de herinnering heb ik niet meteen betaald omdat ik alle bestelling meteen per Ideal of Creditcard betaal. Daarom was ik verbaasd over de herinnering. In mijn brief aan Bol heb ik dat ook uitgelegd en om een overzicht gevraagd. Die heb ik niet ontvangen maar wel 2 cadeaubonnen en leveringskosten gratis. Ik heb gedurende ca 4 weken niets meer gehoord en daarna meteen een email van het incassobureau. Hierop heb ik de rekening meteen betaald en de situatie uitgelegd. Ook hier heb ik niet meteen een uitleg gekregen maar gedacht dat het beter is om meteen te betalen. Het bleek dat ik deze bestelling per acceptgiro besteld had. Dus is nu mijn vraag, waarom zou ik de incassokosten moeten betalen? Moet dat volgens de wet?

Groet,

fessa

CB

Ongelezen bericht door CB »

Je hebt dus een acceptgirokaart ontvangen en daarmee niet je bestelling betaald. Vervolgens heb je dus terecht een herinnering ontvangen. Na ontvangst van de herinnering heb je ook niet betaald. Vervolgens krijg je een e-mail waarin het te betalen bedrag is verhoogd met incassokosten.

Als bovenstaande klopt is het terecht dat je de incassokosten moet betalen.

Gesloten