| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Incassokosten door fout van BCC uitgesteld betalen
Incassokosten door fout van BCC uitgesteld betalen
Ik had een tijdje terug bij bcc een laptop gekocht met uitgesteld betalen. Alles was in orde contract was klaar handtekening was gezet en alles was in orde volgens de medewerker. Toen bleek dat iets niet in orde was terwijl er en van mij en van de medewerker een handtekening was gezet. Hierover hebben ze mij schijnbaar brieven gestuurd die k nooit gezien heb , misschien over het hoofd gezien. Maar nu heb ik dus ineens 155 euro aan incassokosten en is de contract ongeldig verklaard zonder dat ik hier iets van af wist. Om ze toch nog tegemoet te komen heb ik de volledige bedrag van de laptop betaald in een keer zonder incassokosten. Maar dit hebben ze niet geaccepteerd weet iemand hoe dit zit want het is gekomen door een fout van hun kant door onwetendheid van een medewerker en dus niet van mij en dus niet mij schuld is.
Re: Incassokosten door fout van BCC uitgesteld betalen
Dat laatste is wel even cruciaal. Over het hoofd gezien is geen geldig argument als u dit wilt volhouden:Lethaljr schreef:Hierover hebben ze mij schijnbaar brieven gestuurd die k nooit gezien heb , misschien over het hoofd gezien.
Als u de brieven om wat voor reden dan ook over het hoofd heeft gezien is het helaas pech gehad voor u, maar zullen de kosten mogelijkmterecht zijn, helemaal als de uitgesteld betalen regeling opgezegd is.Lethaljr schreef:dus niet mij schuld is.
Als bcc, of de organisatie waar ze dit naar uitbesteed hebben zoals comfortcard of primeline oid, fouten heeft genaakten de procedure met het aanschrijven en aanmanen heeft u een punt, is het zo dat u die brieven over het hoofd heeft gezien om wat voor reden, bent u geen partij om iets of iemand tegemoet te komen.Lethaljr schreef:Om ze toch nog tegemoet te komen heb ik de volledige bedrag van de laptop betaald in een keer zonder incassokosten.
-
sacredfour
Een contract kan niet zomaar ongeldig worden verklaart. Het zou kunnen dat er in die brieven die gestuurd zijn gebruik is gemaakt van stilzwijgende aanvaarding , wat in rechte niet stand gaat houden. Trouwens als het contract ongeldig is , dan zijn de alg. voorwaarden dit ook. Het is de vraag of er dan nog sprake is van wanbetaling.Maar nu heb ik dus ineens 155 euro aan incassokosten en is de contract ongeldig verklaard zonder dat ik hier iets van af wist.
De details missen in dit globale verhaal.
- Hoeveel koste de laptop? (1033,34 euro of meer?)
- Wat zou er niet in orde zijn volgens de medewerker?
- Welk adres heb jezelf opgegeven? Welk adres staat er in het contract? Indien deze afwijken, heb je daar actie op ondernomen?
- Wat staat er in de brieven die verstuurd zouden zijn? Naar welk adres zijn deze verstuurd?
- Zit er een brief tussen waarbij ze je aansprakelijk stellen voor de schade als het betalen uitblijft?
- Hebben ze daarna nog een aanmaning verstuurd? En wat stond hierin?
- Hoeveel koste de laptop? (1033,34 euro of meer?)
- Wat zou er niet in orde zijn volgens de medewerker?
- Welk adres heb jezelf opgegeven? Welk adres staat er in het contract? Indien deze afwijken, heb je daar actie op ondernomen?
- Wat staat er in de brieven die verstuurd zouden zijn? Naar welk adres zijn deze verstuurd?
- Zit er een brief tussen waarbij ze je aansprakelijk stellen voor de schade als het betalen uitblijft?
- Hebben ze daarna nog een aanmaning verstuurd? En wat stond hierin?
-
stofzuigertje
Zijn die brieven wel aangetekend verstuurd?
En heeft U ze wel ontvangen, gezien de klachten bij Post NL.....
U hoeft niets te doen, ga terug naar de winkel en vraag of zij het oplossen.
Achteraf iets aanpassen is hun probleem en als er voldoende saldo was voor de afschrijving is het hun fout.
Dus had U op de afschrijf datum voldoende saldo en hebben ze de brief naar juiste adres gestuurd?
En ook nog een herinnering en hoe betrouwbaar is de post bezorger in jou straat?
Dus de incasso kosten negeren want niets ontvangen dan ga je vrijuit.
En heeft U ze wel ontvangen, gezien de klachten bij Post NL.....
U hoeft niets te doen, ga terug naar de winkel en vraag of zij het oplossen.
Achteraf iets aanpassen is hun probleem en als er voldoende saldo was voor de afschrijving is het hun fout.
Dus had U op de afschrijf datum voldoende saldo en hebben ze de brief naar juiste adres gestuurd?
En ook nog een herinnering en hoe betrouwbaar is de post bezorger in jou straat?
Dus de incasso kosten negeren want niets ontvangen dan ga je vrijuit.