LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Incassokosten Intrum Justitia

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
mariosss

Incassokosten Intrum Justitia

Ongelezen bericht door mariosss »

Beste mensen,

Wat schrik ik van al die topics die zijn geopend over Intrum. Jeetje het is echt erg dat dit gebeurd bij zoveel mensen.

Ik zit dus ook met ze opgescheept een hele tijd en kom er maar niet vanaf. Ik had een bedrag openstaan van 2400 euro en zou deze in termijnen afbetalen. Daarvoor heb ik contact opgenomen om dit te realiseren en alles was dus geregeld om per maand een xxx bedrag over te maken. Dit heb ik 5 maanden lang netjes op tijd elke maand betaald totdat ik vorige week een brief van ze heb gekregen met een nieuwe hoofdsom van 830 euro. Ik had nog 400 euro te gaan. Incassokosten van maar liefst 363 euro, rente 45 euro, registratiekosten?? 30euro. Totaal betaald 2000.

Nu vraag ik me dus af, hoe komen ze er ineens bij om weer een nieuwe rekening te sturen met 830 euro, terwijl ik een betalingsregeling had die ik netjes elke maand deed aflossen. En waar zijn deze incassokosten op gebaseerd? Ik zou dat echt willen weten want dat is enorm veel geld om het zomaar even erbij te stoppen bij de rekening. Verschrikkelijk is het!

Heeft iemand hier dit al eens meegemaakt? Ik heb nog niet contact met ze opgenomen omdat ik eerst hier zou willen weten of dit iemand al is overkomen. Ik heb heel veel gelezen over intrum en het zijn echte(sorry dat ik het zeg) klootzakken.

Graag hoor ik van jullie! :)

Rim69

Re: Incassokosten Intrum Justitia

Ongelezen bericht door Rim69 »

Nieuwe achterstallige betaling misschien?

Vraag het ze zou ik zeggen.

Guardian72
Contacteer:

Re: Incassokosten Intrum Justitia

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Inderdaad, gewoon vragen (schriftelijk)

Maak een duidelijk overzicht van het originele bedrag wat open stond, van alle bedragen die reeds betaald zijn, en met dat overzicht verzoek je ze om te onderbouwen waarom de hoofdsom ineens anders is.

Trouwens - registratiekosten etc. zijn de zogenaamde onzinkosten - die zouden in het totaal aan incassokosten moeten zitten. (Rapport Voorwerk II voor de redelijke incassokosten).

Lijkt me vreemd dat als je een schuld hebt, en een betalingsregeling afspreekt (en deze ook nakomt) men ineens met andere bedragen gaat gooien.

Gesloten