LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Incassokosten over een niet meer bestaande vordering

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Peter050

Incassokosten over een niet meer bestaande vordering

Ongelezen bericht door Peter050 »

Ik zou graag iets voor willen leggen, ik heb een dispuut met een incassoburo. Ik kreeg in april een brief waar in gesteld werd dat ik een rekening niet betaald zou hebben, daarboven zat ook de 40 euro buitengerechtelijke kosten. IK heb het incassoburo gebeld met de mededeling dat de rekening half januari al betaald was, en dat ik niet akkoord ben met de kosten. Vervolgens heb ik tot gister niets gehoord, en toen kreeg ik een brief dat als de kosten niet betaald worden, er een rechtzaak van gemaakt gaat worden. Ben ik nou gek of mag dat zomaar.?

16again

Re: Incassokosten over een niet meer bestaande vordering

Ongelezen bericht door 16again »

google eens op "14 dagen brief"
Deze behoor je sowieso eerst te ontvangen, en informeert je over de gelegenheid om alsnog te betalen zonder bijkomende kosten.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Wat was de betaaldatum van de oorspronkelijke factuur?

Als die uiterste betaaldatum Dec 2017 was, was je te laat en blijven ondanks betaling in Jan 2017 de kosten staan.

Maar als de uiterste betaaldatum op oorspronkelijke rekening na Uw betaling was ga je vrijuit en kun je deze dreigingen negeren.
Bij een rechtszaak waar je dan met betaalbewijs, (print online bankieren) en originele factuur komen om te bewijzen dat je wel op tijd was.
In dat geval word je gewoon vrijgesproken en mag je een tegen claim indienen voor reiskosten, vrije dag en eventuele juridische hulp tijdens de zitting.

Dieke83

Ongelezen bericht door Dieke83 »

Heb je bewijs dat de vordering in januari afbetaald was?
Heeft het bedrijf waar de vordering liep ook aangegeven dat het afgesloten was?
Vraag het incassobureau te bewijzen dat de vordering nog open staat

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Peter050 schreef:Ik zou graag iets voor willen leggen, ik heb een dispuut met een incassoburo. Ik kreeg in april een brief waar in gesteld werd dat ik een rekening niet betaald zou hebben, daarboven zat ook de 40 euro buitengerechtelijke kosten. IK heb het incassoburo gebeld met de mededeling dat de rekening half januari al betaald was, en dat ik niet akkoord ben met de kosten. Vervolgens heb ik tot gister niets gehoord, en toen kreeg ik een brief dat als de kosten niet betaald worden, er een rechtzaak van gemaakt gaat worden. Ben ik nou gek of mag dat zomaar.?
Fouten kunnen gemaakt worden en ja, dat mag. Maar waar de fout ligt is de vraag. Is de oorspronkelijke factuur goed betaald (rekeningnummer, betalingskenmerk)? Wat u in januari betaald heeft, was dat netjes op tijd, of liep dat toen ook al via een incassoburo? Wat zegt het bedrijf die u betaald heeft?

Uw korte verhaal geeft enkel meer vragen dan dat er antwoorden te geven zijn.

Gesloten