LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] incassokosten
incassokosten
In december 99ontving ik een rekening van de KNO maatschap. Deze rekening is betaald in jan. 2001 waarom dit zo lang geduurd heeft weet ik niet maar het is gebeurd. Ik heb tussentijds nooit aanmaningen ontvangen, niet van de KNO maatschap en ook niet van een incassobureau. Tot mijn verbazing ontvang ik op 4 november 2003 een dreigende brief van een incassobureau dat ik nu toch echt moet gaan betalen. Het gaat hier om kosten die gemaakt zijn in verband met bovengenoemde rekening. Na enig heen en weer getelefoneer blijkt dat zij (zeggen ze) rekeningen gestuurd hebben naar mijn oude adres. Hier woon ik al niet meer sinds juni 2000. De eerste aanmaning schijnt in oktober 2000 naar dit oude adres gestuurd te zijn. Ik ben niet van plan om te betalen omdat de hoofdschuldeiser reeds lang voldaan is. Kan ik dit volhouden of ga ik hier de mist in als ik weiger. Gaarne advies.
Re: incassokosten
Indien men u in de periode tussen de genoemde maanden in 1999 en 2001 nimmer in gebreke gesteld heeft hoeft u de kosten niet te betalen. Voor de rente na 2001 bent u zo wie zo niet verantwoordelijk, het is aan het incassobureau om aanmaningen naar het juiste adres te sturen, dat hoeft u ze niet "voor te kauwen".
krijg ook vorderingen van het incassobureau op een oud adres. woon al jaren niet op het oude adres. mijn adresgegevens zijn altijd bekend geweest bij de gemeente. is het de verantwoordelijk van het incassobureau om de juiste gegevens te achterhalen bij de gemeente, of kunnen zij gewoon post sturen naar een oud adres en ben ik daar verantwoordelijk voor, ondanks dat mijn nieuwe adres gegevens bekend waren bij de gemeente basisadministratie
wie kan mij hierop antwoord geven??
wie kan mij hierop antwoord geven??
Het is niet de verantwoordelijkheid van het incassobureau om uw adresgegevens te controleren.
Sterker nog> ze mogen deze gegevens niet eens opvragen bij de gemeente ivm privacy wetgeving.
Het is uw eigen verantwoordelijkheid om uw adresgegevens up to date te houden bij bedrijven en instanties.
Sterker nog> ze mogen deze gegevens niet eens opvragen bij de gemeente ivm privacy wetgeving.
Het is uw eigen verantwoordelijkheid om uw adresgegevens up to date te houden bij bedrijven en instanties.
wanneer je nooit een aanmaning hebt ontvangen, kan een incassoburau zijn gemaakte kosten niet op jou verhalen.
mocht je meer willen weten, bel dan even.
0630069345
marco otten
directeur
Jafar Incasso Diensten
mocht je meer willen weten, bel dan even.
0630069345
marco otten
directeur
Jafar Incasso Diensten
mag een incassobureau zomaar bekende mensen van mij bellen om informatie te vragen over mij?????
thnx gast ,dat is dus gebeurt bij mij,en ze waren heel dreigend ook nog.
ze vertelden ze raarste dingen over mij..
ze vertelden ze raarste dingen over mij..