LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Incassokosten

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
DineshD

Incassokosten

Ongelezen bericht door DineshD »

Graag vraag ik jullie advies inzake mijn zaak bij de incasso en gerechtsdeurwaarder Blume, Stolker en Roel.

Na langdurige zaak bij de IB Groep, heb ik besloten om het bedrag die ik verschuldigd was te betalen Ook al vond ik het onterecht, maar was het beste om te doen om extra kosten te vermijden.

De eerste bedrag had ik al bij de eerste factuur voldaan. De tweede bedrag heb pas na de 2e herinnering voldaan op 17-2-2009. Dit was aantal dagen na de betalingstermijn, omdat ik onvoldoende saldo had.

Een dag nadat ik de betaling voldaan had, kreeg ik een brief van de incassobureau met de als briefdatum 16-2-2009.
Omdat ik de factuur al betaalt had, heb ik contact opgenomen met zowel de IB Groep als de incassobureau.

Vorig week kreeg ik een brief dat ik de kosten die de incassobureau gemaakt heeft aan hun verschuldigd ben. Omdat het verschuldigd bedrag pas na de briefdatum betaald.

Ik vind dit onterecht, omdat ik al het bedrag zonder behulp van de incassobureau voldaan heb.
Nu zijn de kosten bijna even hoog als het verschuldigd bedrag, dus ik heb geen zin om dit te betalen.

Wie kan mij hiermee helpen of adviseren?
Alvast hartelijk dank!

vladja

Re: Incassokosten

Ongelezen bericht door vladja »

Hoe hoog zijn de incassokosten en is daar een specificatie van?

DineshD

Re: Incassokosten

Ongelezen bericht door DineshD »

Antwoord op de vraag van Vladja:
De incassokosten zijn €120,76.
Voor deze kosten is er geen specificatie.

Extra info:
De 1e factuur bedroeg €68.
De 2e factuur bedroeg €136.
De eerste factuur is netjes betaald.

Gesloten