LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ingebrekestelling ontvange van Webcasso i.o.v. 6Gmobile

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Binnetie

Ingebrekestelling ontvange van Webcasso i.o.v. 6Gmobile

Ongelezen bericht door Binnetie »

Vorige week donderdag heb ik onderstaande brief ontvangen van Webcasso

Voorkant:
Afbeelding

Achterkant:
Afbeelding

Even een korte uitleg. Ik ben in 2009 klant geworden bij Tringg... een simonly provider, het merk wat achter Tringg zit is 6Gmobile. In november 2010 ben ik van Tringg naar Vodafone gegaan i.c.m. nummerbehoud.

Toevallig ben ik vorige week overgegegaan naar Simyo.
Tringg is als virtueleprovider overgenomen door Simyo (KPN). Ik vermoed dat er misschien hier een kink in de kabel zit (vermoeden heh). Bovendien heb ik nooit post meer van hun ontvangen na mijn opzegging. Sterker nog... de enig post die ik van hun ontvangen heb is mijn contract met simkaart ergens in september 2009...

De factuurperiodes kloppen voor geen meter want ik zat begin 2011 helemaal niet bij Tringg/6Gmobile. En bovendien kan je niet over naar een andere provider wanneer je nog betalingen open hebt staan. Omdat Tringg niet meer bestaat lijkt het me behoorlijk lastig om na te kunnen gaan hoe of wat.

Ik heb vrijdag 9 december contact gehad met Webcasso en ze geven aan dat ze 1,5 week geleden de facturen van Tringg hebben ontvangen (maar die bestaat sinds april/mei niet meer en is Simyo geworden) en deze naar mij zullen e-mailen. Dit is niet gebeurd en ik kan dus weer dat dure 0900 nummer bellen van 80 cent per minuut.

Ondertussen heb ik wel een bevestiging van mijn opzegging gevonden in een oude mailbox:

Afbeelding

En van Vodafone heb ik digitale facturen van de periode januari tot april van 2011 gekregen, omdat ik toen klant bij hun was en niet bij Tringg.

Wat kan ik nu het beste doen? Een voorbeeldbrief downloaden en deze opsturen zoals deze?: http://www.trosradar.nl/index.php?id=84 ... howUid]=44

Ik hoop dat jullie mij kunnen adviseren.

Jolijn

Re: Ingebrekestelling ontvange van Webcasso i.o.v. 6Gmobile

Ongelezen bericht door Jolijn »

Eerste advies: niet bellen, maar mailen en schrijven.
Over welke periode zijn de fakturen?

Heb je van Tringg wel, zoals in de opzeggingsmail wordt geschreven de laatste faktuur 8 nov. 2010 ontvangen?
Laatst gewijzigd door Jolijn op 12 dec 2011 13:10, 1 keer totaal gewijzigd.

Binnetie

Dat weet ik niet omdat ik de facturen nooit heb ontvangen. En daar komt nog bij dat ik niet van provider kan wisselen wanneer ik nog openstaande kosten heb.

Jolijn

Heb je van Tringg wel, zoals in de opzeggingsmail wordt geschreven de laatste faktuur 8 nov. 2010 ontvangen?

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ik zou in een brief aan het incassobureau neer zetten dat je 6GMobile B.V. niet kent en geen overeenkomst met ze hebt. Dan is het aan hen om aan te geven dat Tringg een naamsverandering is ondergaan. Waarop jij dan weer aangeeft dat de overeenkomst is opgezegd en jij aan je betalingsverplichtingen hebt voldaan. De opzegbevestiging stuur je dan als kopietje mee.
Laatst gewijzigd door alfatrion op 12 dec 2011 16:16, 1 keer totaal gewijzigd.

Binnetie

Van Tringg heb ik 8 november 2010 nog een factuur ontvangen en deze is 8 november ook d.m.v. automatisch incasso van mijn rekening geschreven (moet het nog checken maar vaak worden automatisch incasso's van je rekening afgeschreven)

Afbeelding

Overigens is het genoemde 06-nr mijn tijdelijke nummer geweest. Dit is in alle facturen zo.

sacredfour

Ongelezen bericht door sacredfour »

Ze verwachten dat u de zaak gaat uitzoeken in u verweer! Speel de bal terug .
Vraag ze voor bewijs dat zij deze vordering hebben overgenomen van Tringg/6Gmobile via Direct Pay Services
jij hoeft niet iedereen te geloven die zegt dat zij handelen voor het bedrijf waar de schuld vandaan komt,
immers er kan ook sprake zijn van oplichting of onbevoegdheid. Sterker nog je hebt de plicht dit te onderzoeken.
Stuur ze een brief!
In het geval dat er een vordering is die ik wettelijk schuldig ben, dan zou ik deze graag willen voldoen zodra er duidelijkheid is hierover .
Om er zeker van te zijn dat het hier niet gaat om oplichting of onbevoegdheid verzoek ik u de volgende documenten aan mij te sturen:

Ik wens de volgende stuk(ken) van u te ontvangen:

1 Een kopie van een wettelijk bindend contract van u en eiseres, n.l. de authentieke - of onderhandse acte waaruit onomstotelijk blijkt dat eiseres deze vordering heeft verpand. (openbare- of stille cessie, de debitor cessus kan op grond van art. 3:94 lid 4 BW lid 4 om nadere informatie vragen)

Art. 6:37 BW geeft recht op opschorting van betaling als er hier geen duidelijkheid is.

2 Is hier geen sprake van cessie maar van bevoegdheid, dan doe ik hierbij een verzoek voor bewijs van deze, (kopie contract met handtekeningen van beide partijen) zodat ik zonder enige twijfel kan vaststellen dat u gemachtigd ben om voor eiseres te handelen, dit om in een geval van conflict een beroep op art. 3:61 lid 2 BW (gerechtvaardigd vertrouwen) te kunnen doen. (Hoge Raad het arrest ING/Bera Holding (LJN: BK7671))
Mocht ik binnen 14 dagen niks van u vernemen dan houdt dat in dat u het gerechtvaardigd vertrouwen heeft gewekt akkoord te gaan (stilzwijgende aanvaarding) met de bepalingen die het volgende inhouden:
(in geval van conflict zal ik mij beroepen op Art3:35BW):

Dat er geen vordering is
Of Dat u niet bevoegd bent om in deze zaak op te treden.

Binnetie

Vandaag een mailtje van Webcasso:
Geachte heer/mevrouw,

Middels deze e-mail willen wij u mededelen dat u van ons ten onrechte een brief ontvangen heeft inzake 6GMobile, de vordering zal gecrediteerd worden en wij sluiten het dossier.

Wij bieden u onze verontschuldigingen aan voor het ongemak.

Wij hopen u bij deze voldoende geinformeerd te hebben.

Hoogachtend,

Webcasso B.V.

T: 0900-2223337
E: [email protected]

Jolijn

Eind goed al goed.
Bewaar die mail de rest van je leven. :wink:

Binnetie

Weer een misverstand opgelost in deze wereld!

Gesloten