LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] inkasso uni

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
mollemanbb

inkasso uni

Ongelezen bericht door mollemanbb »

ik was vergeten om de laatste termijn te betalen van distrimedia services 39,90 euro op 7januari 2014 betaald op 13 januari kreeg ik een brief van inkasso unie of ik maar even een bedrag van 79,90 wilde over maken wegens wan betaling dit is het totaal bedrag een verhoging van 40,00 euro conform wet inkasso kosten mag dat wel?

Jantje7

Re: inkasso uni

Ongelezen bericht door Jantje7 »

Nee, niet zomaar. Mocht u een herinnering gehad hebben dat er een vordering open stond en dat deze binnen 10 dagen voldaan moest zijn, anders incassobureau, dan natuurlijk wel. Het minimum bedrag is dan inderdaad € 40,- extra. Neem contact op met het incassobureau en probeer tot een schikking te komen.

Ad Verkaad

Ongelezen bericht door Ad Verkaad »

mollemanbb schreef:ik was vergeten om de laatste termijn te betalen van distrimedia services 39,90 euro op 7januari 2014 betaald op 13 januari kreeg ik een brief van inkasso unie of ik maar even een bedrag van 79,90 wilde over maken wegens wan betaling dit is het totaal bedrag een verhoging van 40,00 euro conform wet inkasso kosten mag dat wel?
Ik kan je van harte adviseren om hoofdletters, punten en komma's te gebruiken om je verhaal te doen. Want wat bedoel je nu precies? Heb je nu wel of niet betaald; zo ja, wanneer? Wanneer kreeg je de brief? Waren er al eerdere brieven geweest? Wat voor "laatste termijn" was je vergeten te betalen? Was dat al een betalingsregeling die tot stand was gekomen na (al dan niet meerdere) aanmaningen?

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Jantje7 schreef:Nee, niet zomaar. Mocht u een herinnering gehad hebben dat er een vordering open stond en dat deze binnen 10 dagen voldaan moest zijn, anders incassobureau, dan natuurlijk wel. Het minimum bedrag is dan inderdaad € 40,- extra. Neem contact op met het incassobureau en probeer tot een schikking te komen.
Nee, want de termijn moet minimaal 14 dagen, moet een dag later ingaan en er moet worden aangegeven dat er veertig euro in rekening wordt gebracht als er niet betaald is binnen die periode. De veertig euro is een maximum dat men in rekening mag brengen.

Gesloten