LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Inkasso Unie door ECI - Hulp gevraagd

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
MBttR

Inkasso Unie door ECI - Hulp gevraagd

Ongelezen bericht door MBttR »

Geachten,

Lange tijd geleden heb ik me laten verleiden me in te schrijven voor ECI.nl. Hier komt meteen de moraal van het verhaal; ga nooit op iets in zonder je voldoende te informeren. Ik was niet bekend met het bestaan van boekenclubs en dacht dat ECI.nl net iets was als bol.com. In het registratieproces is ook niets duidelijk naar boven gesprongen wat op contractbinding duidt, anders had ik het ook zeker niet gedaan. Nu goed, ik ben gewoon dom geweest en hier moet ik me bij neerleggen.

Na registratie besloot ik uiteindelijk niets te kopen, aangezien ik mijn aanschaf elders had gedaan. ECI volledig uit het oog verloren, aangezien ik ook nooit een lidmaatschapskaart heb gezien, unaware van het addertje onder het gras. Kreeg dan in maart een brief waarin stond dat ik een verplichte bon van 25 euro moest kopen omdat ik geen aankopen had gedaan. Ik begreep die brief op dat punt nog niet aangezien ik dus zoals eerder gezegd niet wist dat soortgelijke boekenclubs bestaan. Ik heb hem dan ook maar genegeerd, denkende dat het een fout was.

Eergisteren kreeg ik een brief van Inkasso Unie waarin ze 99.50 euro willen vorderen voor die 25 euro tegoedbon. Hier schrik ik erg van, en besef nu pas in welk gevaar ik ben beland. Als het uiteindelijk niet anders kan ben ik wel bereid een 3-maandelijkse aankoop bij ECI te doen, want het is mijn eigen domme fout dat ik me ingeschreven heb. Ik ben dan even op onderzoek online gegaan wat ik kan doen. Ik wou me alvast even inloggen op ECI.nl om te kijken wat mijn opzegopties zijn, maar merk dat geen enkel van mijn e-mailadressen bij hun bekend is, geen idee hoe dat kan. Ik denk dat ik hun daar morgen over bel.

Die incassokosten wil ik sowieso niet betalen, en het liefst van al wil ik volledig van ECI verlost geraken, al begrijp ik het als dit in het eerste jaar niet kan. Wat gebeurt er als ik alles compleet negeer? Dit is niet heel moeilijk aangezien ik niet eens meer op ECI.nl raak. Gaat er dan op een gegeven moment een deurwaarder aan mijn deur komen te staan, of laten ze het vallen aangezien ik zie dat ik toch nog nooit iets gekocht heb? Als jullie me die optie afraden, wat kan ik dan het beste doen om de incassokosten niet te betalen? Ik bedacht me alvast hetvolgende; Ik sta bij ECI.nl blijkbaar nog onder mijn oud huisnummer ingeschreven, waarvan zij niet weten dat dit hetzelfde postvak is als mijn nieuwe huisnummer (officieel ingeschreven in de gemeente). Ik kan Inkasso Unie bellen met de mededeling dat ik een nieuw huisnummer heb, en de buurman de vorige brief (waarin gevraagd werd om die 25 euro tegoedbon te betalen) niet heeft doorgegeven, maar deze incassobrief wel. Ik kan dan aangeven dat ik die 25 euro wel meteen wil betalen, maar de incassokosten niet aangezien dit mijn eerste aanmaning is.

Ik baal er in ieder geval wel van, heb niet het geld om de vele aankopen te doen, en al zeker niet voor gerechtelijke kosten. Ik hoop dat ik er uit kom. Ik raak ook nu in paniek aangezien ik nooit iets eerder van hun in mijn brievenbus heb gezien (behalve die eerdere aanmaningsbrief), al heb ik me er wel ooit voor ingeschreven, dat geef ik wel toe. Alvast hartelijk dank voor de hulp!

Incasso_deskundige

Re: Inkasso Unie door ECI - Hulp gevraagd

Ongelezen bericht door Incasso_deskundige »

Ik weet dat je tegenwoordig bij ECI.nl ook kunt bestellen ZONDER lid te worden van die club. Klaarblijkelijk heb jij bij het bestel- of registratieproces onvoldoende gelezen waar je je nu eigenlijk voor registreerde en helaas betekent dat in het algemeen wel dat wie zijn billen brand, op de blaren moet zitten.

Als je van ECI ook herinneringsbrieven hebt gehad, waarin ook is vermeld dat ze de zaak eventueel overdragen aan een incassobureau of deurwaarderskantoor, ben je in de regel ook de buitengerechtelijke incassokosten verschuldigd. Let wel even op welk bedrag aan kosten zijn daarvoor in rekening brengen. In beginsel ben je het bedrag verschuldigd conform Rapport Voorwerk II, maar het kan zijn dat daar bij de algemene voorwaarden van ECI van is afgeweken en dat er een hoger bedrag mag worden gevorderd.

Het feit dat je (nog) nooit iets gekocht hebt, maakt in dit geval (helaas) niets uit. Conform je lidmaatschap ben je een bepaalde verplichting aangegaan en als je daar niet aan voldoet, dan kunnen zij dus bepaalde bedragen in rekening brengen. Zij zullen de zaak niet zomaar laten rusten!!!

Toxopeus

Ongelezen bericht door Toxopeus »

Stuur eens een mailtje naar [email protected] t.a.v. Jessica met de link naar dit topic.

MBttR

Ongelezen bericht door MBttR »

Toxopeus schreef:Stuur eens een mailtje naar [email protected] t.a.v. Jessica met de link naar dit topic.
Wat kan dat teweegbrengen? Lijkt me toch juist dat ik niet heel sterk meer sta als ze mijn hele verhaal kennen?

ECI Webcare
Contacteer:

Ongelezen bericht door ECI Webcare »

MBttR schreef: Ik baal er in ieder geval wel van, heb niet het geld om de vele aankopen te doen, en al zeker niet voor gerechtelijke kosten. Ik hoop dat ik er uit kom. Ik raak ook nu in paniek aangezien ik nooit iets eerder van hun in mijn brievenbus heb gezien (behalve die eerdere aanmaningsbrief), al heb ik me er wel ooit voor ingeschreven, dat geef ik wel toe. Alvast hartelijk dank voor de hulp!
@MBttR Graag wil ik reageren op de oproep om hulp op deze site. Als je de adresgegevens of het klantnummer doorgeeft, ga ik bekijken of wij tot een gezamenlijke oplossing kunnen komen. Stuur de gegevens naar [email protected] en wij nemen contact met u op.

Kathinka
ECI Webcare

koeloejoek

Ongelezen bericht door koeloejoek »

Wát nog meer gegevens??????? belletje zou voldoende moeten zijn

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

koeloejoek schreef:Wát nog meer gegevens??????? belletje zou voldoende moeten zijn
Webcare is vaak een andere afdeling.
Door gegevens te mailen (of per PB) kan men controleren of TS inderdaad diegene is die hij zegt - en de webcare afdeling kan vaak meer / mag meer dan de gewone callcenters die voor helpdesk / klantenservice moeten doorgaan.

Ik zou dan ook contact opnemen, beste TS, met de webcare - dat kan een hoop stress schelen.

koeloejoek

Ja tegenwoordig geloven ze je niet meer als je zegt wie je bent, het is eigenlijk heel erg triest gesteld in Nederland.
Het zou zo moeten zijn, dat zo makkelijk als ze jou een abonnement aansmeren dit net zo makkelijk weer ongedaan gemaakt moet kunnen worden.
Als iedereen zou vragen om "even" wat gegevens te sturen want tegenwoordig wil iedereen je gegevens "even" noteren word het toch wel even wat anders....
Maar schrijf gerust een aangetekende brief met je verhaal, als je misleid bent is dat aanleiding en jou goedrecht tot eenzijdig opzegging van je "abonnement".

ECI Webcare
Contacteer:

Ongelezen bericht door ECI Webcare »

@MBttR De reden dat er om een klantnummer wordt gevraagd is dat ik alleen gebruik kan maken van de gegevens die ik op deze site kan vinden. Alleen met de gebruikersnaam MBttR kan ik niets. Als u het klantnummer aan ons doorgeeft kunnen wij gezamenlijk naar een oplossing zoeken.

Kathinka
ECI Webcare

koeloejoek

En zo hoort het ook normaliter te zijn, gewoon netjes oplossen goed gedaan

Gesloten