LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] INKASSO UNIE heeft geld gestolen?

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
DhrPaul

INKASSO UNIE heeft geld gestolen?

Ongelezen bericht door DhrPaul »

Beste mensen,

In 2009 was ik door omstandigheden vergeten om 2 maanden achtereen mijn VGZ zorgverzekering te betalen.

Ik kreeg dus logischerwijs een brief van de INKASSO UNIE. Ik moest de 2 maanden betalen + een bedrag voor de inkasso zelf.

Ik was gepikeerd over deze brief, ik had nog nooit een brief van een incassobureau gehad en wist dat dit foute boel kon zijn. Ik besloot de rekening 5 minuten na het lezen van de brief van de INKASSO UNIE te betaling via internetbankieren.

Toen ik dit had betaald voelde ik me wat beter maar besloot ik toch nog even de brief van het VGZ erbij te pakken om te kijken of ik echt te laat was met betalen. Op deze brief stond dat ik nog een paar dagen had om te betalen.

Dus 5 minuten nadat ik de INKASSO UNIE had betaald had ik het verschuldigde bedrag over deze 2 maanden ook naar het VGZ overgemaakt.

Ik heb toen contact op genomen met de INKASSO UNIE en heb hun uitgelegd dat ik het bedrag te snel aan hun had betaald en dat ik inmiddels het verschuldigde bedrag netjes binnen de betalingstermijn aan het VGZ had betaald. De medewerker was vriendelijk en wist me te vertellen dat ze kon zien ik inderdaad netjes had betaald aan het VGZ en dat ik dus de brief van de INKASSO UNIE als onverzonden kon beshouwen.

Echter heb ik het bedrag wat ik naar het INKASSO UNIE had overgemaakt (2 maanden VGZ + incassokosten) nooit meer ontvangen. Toen ik ze weer belde waren ze zeer onvriendelijk en wilde ze bewijzen zien. Ik heb toen netjes mijn bankafschriften naar hun opgestuurd waarin ik bewijs dat ik op tijd had betaald. Helaas heb ik nooit meer wat van hun vernomen. Diverse brieven en e-mails bleven onbeantwoord.

Dit is in 2009 gebeurd. Ikzelf heb er al die tijd niet meer aan gedacht maar zojuist (26-11-2014)dacht ik er weer aan en besloot ze maar een mail te sturen. Nu blijkt dat ze niet meer bestaan.

Nog even voor de duidelijkheid:
Ik heb dus €162,25 aan INCASSO UNIE betaald voor 2 maanden vgz + incasso kosten. Dit was onterecht want ik had nog tijd om mijn rekening te betalen.
Ik heb dus 5 minuten erna €102,16 aan het VGZ betaald voor 2 maanden VGZ (ja toen was het nog betaalbaar)

Vervolgens heeft INKASSO UNIE mijn nooit terugbetaald en heeft het bedrag van €162,25 gewoon gestolen.

Mijn diverse brieven en e-mails bleven onbeantwoord. Wist toentertijd niet wat ik er nog meer aan kon doen en ben het in de loop der tijd vergeten.

Kan ik hier nog wat aan doen?

Naar mijn weten is de INKASSO UNIE mij nog €162,25 verschuldigd ongeacht of ze nu failliet zijn of niet en of dit nu wel of niet in verjaard. Iemand heeft mijn geld toch ontvangen. Wie is verantwoordelijk voor het terugbetalen van dit gestolen geld?

Mvrgr,

Paul

prem

Re: INKASSO UNIE heeft geld gestolen?

Ongelezen bericht door prem »

Incasso unie is al een half jaar failliet, vergeet het verder maar.

handdoekindering

Ongelezen bericht door handdoekindering »

verschrikkelijk bedrijf was dat die inkasso unie. Blij dat die gasten op de fles zijn. Heb meerdere malen mee te maken gehad, luisteren deden ze nooit, alleen maar zeuren om geld. Ik kon wel duizend keer zeggen dat ik niks had, het was gewoon tegen dovemans oren.

DhrPaul

prem schreef:Incasso unie is al een half jaar failliet, vergeet het verder maar.
Ja ben ik ook bang voor hoor en volgens mij is het ook verjaard, maar dacht er zojuist even aan en wond me er over op.

Ik bedoel iemand bij de INKASSO UNIE heeft toch mijn geld ontvangen en waarschijnlijk uitgegeven? Het is toch gewoon eerlijk en fatsoenlijk om dit bedrag aan mij terug te betalen? Ongeacht of zn bedrijfje nu failliet is. De man bestaat toch nog? Geld is toch in zijn zak gegaan ipv dat hij het eerlijk terug gaf? Ongeacht of dit nu verjaard is.

Ik zag dat de eigenaar weer een ander bedrijf heeft. Dan kan hij het gewoon alsnog terugbetalen ?

encore

Ongelezen bericht door encore »

handdoekindering schreef:... alleen maar zeuren om geld. Ik kon wel duizend keer zeggen dat ik niks had, het was gewoon tegen dovemans oren.
Maar euh... het is niet zo dat ze gewoon een nummer bellen om om geld te zeuren.Je hebt het zelf uitgegeven en niet op tijd terugbetaald. Dus de enige die debet is aan de situatie ben jezelf.

handdoekindering

Ongelezen bericht door handdoekindering »

Klopt, het ging om een telefoonabo destijds. Maar van een kale kip kun je niet plukken. Ik neem aan dat met het faillissement van die club de vordering ook vervallen is. Scheelt weer.

DhrPaul

ontopic: gewoon de directeur toentertijd contacteren? Hij/zij was de eindverantwoordelijke nietwaar?

encore

Ongelezen bericht door encore »

handdoekindering schreef:Klopt, het ging om een telefoonabo destijds. Maar van een kale kip kun je niet plukken. Ik neem aan dat met het faillissement van die club de vordering ook vervallen is. Scheelt weer.
Grappig..nee..dat kun je op het forum ook lezen: de vordering blijft staan en kan door de curator gewoon worden "doorverkocht"..om het maar eens simpel te zeggen. Jemig, wat een vreselijke houding heb je, Handdoekindering..

prem

DhrPaul schreef:
prem schreef:Incasso unie is al een half jaar failliet, vergeet het verder maar.
Ja ben ik ook bang voor hoor en volgens mij is het ook verjaard, maar dacht er zojuist even aan en wond me er over op.

Ik bedoel iemand bij de INKASSO UNIE heeft toch mijn geld ontvangen en waarschijnlijk uitgegeven? Het is toch gewoon eerlijk en fatsoenlijk om dit bedrag aan mij terug te betalen? Ongeacht of zn bedrijfje nu failliet is. De man bestaat toch nog? Geld is toch in zijn zak gegaan ipv dat hij het eerlijk terug gaf? Ongeacht of dit nu verjaard is.

Ik zag dat de eigenaar weer een ander bedrijf heeft. Dan kan hij het gewoon alsnog terugbetalen ?
Beste Dhr. Dit was/is een b.v., een rechtspersoon, het is geen man.

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

DhrPaul schreef:

Tuurlijk kan die dat, maar zal die vast niet doen. Dat soort mensen wordt niet rijk door hun eerlijkheid. Als de rekening verjaard is heeft aankloppen bij de curator ook geen zin, dus als u kan fluiten, begin maar, want naar uw geld kunt u fluiten.

prem

DhrPaul schreef:ontopic: gewoon de directeur toentertijd contacteren? Hij/zij was de eindverantwoordelijke nietwaar?
Zo werkt dat niet als een b.v. Failliet gaat.

DhrPaul

prem schreef:
DhrPaul schreef:

Beste Dhr. Dit was/is een b.v., een rechtspersoon, het is geen man.
Ah is dat zo? Hmmm dat weet ik het ook even niet meer. Maar dit is 1 van de weinige keren dat ik over me heen heb laten lopen en wil dit graag rechttrekken ongeacht hoe lang geleden dit nou was. B.V. of geen B.V.

Overigens heb ik het geld niet echt nodig oid. Dacht er net gewoon ineens aan toen ik een reclame zag dat radar zo op tv ging komen en het over incasso zou gaan. Ineens herinnerde ik me dit weer en besloot me op dit forum in te schijven en een post te maken

Overigens bedankt voor de antwoorden tot dusver. NIet verwacht dat het hier vrij actief was zo rond 0.20

prem

Wij zijn van insomnia b.v. ;)

DhrPaul

prem schreef:Wij zijn van insomnia b.v. ;)
hehe ikzelf ook last van. maar ok ben dus mn geld kwijt zal zo nog ff naar buiten lopen om er naar te fluiten.

Maar stel zoiets overkomt me in de toekomst weer(kleine kans want dit was mn enige incassobrief in mn leven) . Wat kan ik dan doen? INKASSO unie hield me toentertijd vrij lang aan het lijntje tot ik op gaf. Wist ook niet goed wat ik tegen zo;n groot bedrijf waar VGZ mee samenwerkt kon doen.

prem

Je moet nooit te snel betalen in het leven, en nooit dubbel! Dus en aan een externe partij en aan het bedrijf!
Met die incasso bedrijven loopt het bijna altijd met een sisser af, ze kunnen net zo veel als jij en ik, dus geen dwangbevelen enz..
Als je dan toch wilt betalen dan aan het bedrijf in kwestie, zonder de incasso kosten. Laat ze dan maar eens gaan procederen voor de kosten.
Ik heb het in mijn bedrijf meegemaakt dat bij een rechtmatige annulering van een order van meer dan elf mil, (30% kosten), we niet eens gingen procederen. Kost veel en als ze niks hebben krijg je niks.

Josephien12

Ongelezen bericht door Josephien12 »

handdoekindering schreef:verschrikkelijk bedrijf was dat die inkasso unie. Blij dat die gasten op de fles zijn. Heb meerdere malen mee te maken gehad, luisteren deden ze nooit, alleen maar zeuren om geld. Ik kon wel duizend keer zeggen dat ik niks had, het was gewoon tegen dovemans oren.
Tja, ik snap ook niet dat wanneer incassobedrijven te horen van schuldenaars dat ze geen geld hebben dat ze dan niet zeggen sorry voor de storing, we boeken het geld wel af.
Het leven kan zo makkelijk zijn...

Gesloten