LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Inkasso unie

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
pannetje

Inkasso unie

Ongelezen bericht door pannetje »

ik kreeg vandaag een brief van inkasso unie die mij vriendelijk verzocht
een bedrag over te maken van 912.25 euro
mijn werkelijke schuld bij het desbetreffende bedrijf is 704 euro
mogen inkasso- bureaus werkelijk ruim 200 euro vragen wat moet ik nu betalen? ben ik verplicht het gehele bedrag te betalen of mn werkelijke schuld ?

seagoing racer2

Re: Inkasso unie

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Beste,

Je werkelijke schuld is inmiddels 912.25 euro

bodejosm43

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

seagoing racer2:

Is niet waar.

De werkelijke schuld is 704 euro. Plus aanmaningskosten.
Het bedrag dat erbovenop is gezet, staat in geen enkele verhouding tot de hoofdsom.

Het incassobureau mag hooguit de hoofdsom eisen, plus aanmaningskosten, en die zijn echt geen 200 euro of meer. Het komt erop neer dat niet gemaakte kosten niet in rekening mogen worden gebracht, ik twijfel eraan of inkassounie werkelijk 208, 25 euro kosten heeft gemaakt om deze schuld te innen.

Inkasso Unie is een van die bureaus dat zomaar fantasiebedragen telt, in de hoop dat mensen ze ook nog gaan betalen, Is het bedrag gespecificeerd? Waarop baseren ze die 200 euro?

Laat je geen oor aannaaien door inkasso-unie, en betaal aan degene bij wie je de schuld hebt, eventueel verhoogd met redelijke aanmaningskosten. Onder redelijk versta ik in dit geval hooguit enkele tientjes, maar beslist geen 200 euro.

Je zou eens op internet rond kunnen kijken wat een redelijk bedrag is.

Guusje

Ongelezen bericht door Guusje »

volgens de staffel van rapport voorwerk (richtlijn voor de rechtbanken) is een bedrag van € 150,00 excl. BTW acceptebel voor een vordering van € 704,00.

http://www.rechtspraak.nl/Naar+de+recht ... kanton.htm

Gesloten