| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Interum Justitia belt elke dag
Interum Justitia belt elke dag
Ik heb momenteel erg slechte ervaringen met Interim Justitia inzake een openstaande Vodafone vordering.
Na een aantal zeer vervelende jaren ben ik, terwijl ik een bedrijfje had, getroffen door een hele heftige burn-out. Gevolg was dat ik mijn bedrijf niet meer kon voortzetten en uit mijn handen heb zien glippen. Uiteindelijk kon ik veel van mijn nota's niet meer betalen.
Nu heeft Interim Justitia een vordering van Vodafone gekocht van de telecom gigant. Een ontwikkeling waar ik overigens zo mijn twijfels bij heb, maar dat terzijde.
Nu belt Interim Justitie mij elke dag op, terwijl ik ze al meerdere keren heb meegedeeld dat ik niet kan betalen en zelfs bezig ben met een aanvraag voor schuldsanering (WSNP).
Mag Interim Justitia dit zomaar doen? Zijn hier gedragsregels voor opgesteld en waar kan ik eventueel een klacht indienen?
Na een aantal zeer vervelende jaren ben ik, terwijl ik een bedrijfje had, getroffen door een hele heftige burn-out. Gevolg was dat ik mijn bedrijf niet meer kon voortzetten en uit mijn handen heb zien glippen. Uiteindelijk kon ik veel van mijn nota's niet meer betalen.
Nu heeft Interim Justitia een vordering van Vodafone gekocht van de telecom gigant. Een ontwikkeling waar ik overigens zo mijn twijfels bij heb, maar dat terzijde.
Nu belt Interim Justitie mij elke dag op, terwijl ik ze al meerdere keren heb meegedeeld dat ik niet kan betalen en zelfs bezig ben met een aanvraag voor schuldsanering (WSNP).
Mag Interim Justitia dit zomaar doen? Zijn hier gedragsregels voor opgesteld en waar kan ik eventueel een klacht indienen?
Re: Interum Justitia belt elke dag
Heb je alleen telefonisch contact hierover of heb je ook een brief (met oorspronkelijke vordering, opbouw van het bedrag enz. ) hierover ontvangen?robbier67 schreef:Nu heeft Interim Justitia een vordering van Vodafone gekocht van de telecom gigant. Een ontwikkeling waar ik overigens zo mijn twijfels bij heb, maar dat terzijde.
Ik zou aangeven (schriftelijk/mail) dat jij telefonisch verder geen mededelingen doet en van hun kant ook alleen schriftelijke correspondentie behandeld.
[/quote]Heb je alleen telefonisch contact hierover of heb je ook een brief (met oorspronkelijke vordering, opbouw van het bedrag enz. ) hierover ontvangen?
Ik zou aangeven (schriftelijk/mail) dat jij telefonisch verder geen mededelingen doet en van hun kant ook alleen schriftelijke correspondentie behandeld.[/quote]
Kijk hier heb ik wat aan....
Ik heb voorheen ook brieven ontvangen, en hier ook op gereageerd met het zelfde verhaal inderdaad.
Dat ik ze meedeel alleen nog schriftelijk contact wil vind ik wel een goeie. Ik heb ze beloofd dat, wanneer er meer duidelijk is over mijn wsnp aanvraag ik ze daarvan bewijs zal sturen. Tijdens de telefonische contacten blijkt ook dat ze hiervan aantekeningen hebben in het systeem.
Het lijkt overigens op dat ik contact heb met een callcenter waar Interim de telefonische incasso heeft uitbesteed. Ik wordt daarbij overigens zeer onbeschoft te woord gestaan, alsof ik een crimineel ben die moedwillig de boel belazert.
Dank voor je reactie Jolijn
Ik zou aangeven (schriftelijk/mail) dat jij telefonisch verder geen mededelingen doet en van hun kant ook alleen schriftelijke correspondentie behandeld.[/quote]
Kijk hier heb ik wat aan....
Ik heb voorheen ook brieven ontvangen, en hier ook op gereageerd met het zelfde verhaal inderdaad.
Dat ik ze meedeel alleen nog schriftelijk contact wil vind ik wel een goeie. Ik heb ze beloofd dat, wanneer er meer duidelijk is over mijn wsnp aanvraag ik ze daarvan bewijs zal sturen. Tijdens de telefonische contacten blijkt ook dat ze hiervan aantekeningen hebben in het systeem.
Het lijkt overigens op dat ik contact heb met een callcenter waar Interim de telefonische incasso heeft uitbesteed. Ik wordt daarbij overigens zeer onbeschoft te woord gestaan, alsof ik een crimineel ben die moedwillig de boel belazert.
Dank voor je reactie Jolijn
[/quote]
U heeft het excuus van de eeuw bedacht.
[/quote]
@ JDII
Dat snap ik ook wel. Het gaat mij erom of er regels voor zijn. Van een kale kip kan je niet plukken, en het is niet zo dat ik niet wil betalen! En met elke dag bellen komt dat geld om ze te kunnen betalen niet op mijn rekening.....
Heb jaren lang hard gewerkt en kunnen werken. Ik betaalde elke vrijdag al mijn nota's en ging dus schuldenvrij het weekend in. Kennelijk heb jij nooit pech gehad in je leven?!
Ik ga voor mijn lol de schuldsanering in!
U heeft het excuus van de eeuw bedacht.
[/quote]
@ JDII
Dat snap ik ook wel. Het gaat mij erom of er regels voor zijn. Van een kale kip kan je niet plukken, en het is niet zo dat ik niet wil betalen! En met elke dag bellen komt dat geld om ze te kunnen betalen niet op mijn rekening.....
Heb jaren lang hard gewerkt en kunnen werken. Ik betaalde elke vrijdag al mijn nota's en ging dus schuldenvrij het weekend in. Kennelijk heb jij nooit pech gehad in je leven?!
Ik ga voor mijn lol de schuldsanering in!
@robbier, de vordering is terecht? De bedragen kloppen?
Doe dan bijv. zelf een voorstel(letje) om te beginnen met afbetalen.
(Is deze vordering ook bij de schuldsanering bekend?)
Heb je een fluitje in huis of iets anders dat herrie maakt. Elke keer als ze bellen opnemen, niks zeggen, en het geluid laten horen.
Misschien kappen ze er dan mee.
Een vordering oke, maar je stalken per telefoon vind ik echt te ver gaan
Misschien kappen ze er dan mee.
Een vordering oke, maar je stalken per telefoon vind ik echt te ver gaan
Yep de vordering is terecht en ook de bedragen kloppen. Ik heb de vordering op zich ook niet betwist.Jolijn schreef:@robbier, de vordering is terecht? De bedragen kloppen?
Ik mag ivm de aanvraag wsnp geen afspraken maken met schuldeisers. Dat is straks de taak van de bewindvoerder. De vordering staat inderdaad om mijn overzicht met schulden, en is dus bekend.
Probleem is echter dat het erg druk is bij de schuldsanering. Ik ben kennelijk niet de enige in Nederland die momenteel problemen heeft. De behandeling kan dus lang duren. Zal de Crisis hier iets mee te maken hebben?
Oké.robbier67 schreef:Yep de vordering is terecht en ook de bedragen kloppen. Ik heb de vordering op zich ook niet betwist.Jolijn schreef:@robbier, de vordering is terecht? De bedragen kloppen?
Ik mag ivm de aanvraag wsnp geen afspraken maken met schuldeisers. Dat is straks de taak van de bewindvoerder. De vordering staat inderdaad om mijn overzicht met schulden, en is dus bekend.
Probleem is echter dat het erg druk is bij de schuldsanering. Ik ben kennelijk niet de enige in Nederland die momenteel problemen heeft. De behandeling kan dus lang duren. Zal de Crisis hier iets mee te maken hebben?
Als je weet van welke tel.nrs IJ gebruik maakt: niet meer opnemen.
En waag er even een mailtje/briefje aan: verdere correspondentie schrijftelijk + vermelding van aanvraag WNSP + dat je geen afspraken buiten hen om mag maken. Evt schriftelijk bewijs daarvan bijvoegen.
-
seconds-out
Wat mag doet niet terzake.robbier67 schreef:
Ze doen toch wat ze willen om hun geld te krijgen.
Incassoburaus zijn de outlaws van de samenleving, gedragregels en wetten lappen ze aan hun laars.
Ik zie ze meer als premiejagers die het uitschot achter de broek zittenseconds-out schreef:Incassoburaus zijn de outlaws van de samenleving, gedragregels en wetten lappen ze aan hun laars.
-
seconds-out
Laatst gewijzigd door seconds-out op 03 feb 2012 19:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Jij weet wel goed hoe het werkt hè @JDII? Iedereen die z'n rekening niet betaalt is meteen uitschot! Scheer jij in je leven altijd iedereen over één kam?JDII schreef: Ik zie ze meer als premiejagers die het uitschot achter de broek zitten
Alle uitkeringstrekkers zijn in jouw ogen zeker oplichters die te beroerd zijn om te werken? Etc etc
Bemoei je alsjeblieft niet met onderwerpen waar je niet inhoudelijk ingaat op de vraag die wordt voorgelegd en zonder dat je de ontstaansgeschiedenis leest of kent. Je hebt kennelijk zelf nooit mensen in je omgeving meegemaakt die wegens ziekte hun leven in duigen hebben zien vallen. Ik hoop ook dat je dat bespaart blijft.
Op het moment dat het traject van de WSNP start moet je alle schuldeisers doorverwijzen naar degeen die het traject start voor je, je mag zelf niets meer afspreken over een betalingsregeling.JDII schreef:Ook hier trapt IJ niet in.Jolijn schreef: En waag er even een mailtje/briefje aan: verdere correspondentie schrijftelijk + vermelding van aanvraag WNSP + dat je geen afspraken buiten hen om mag maken. Evt schriftelijk bewijs daarvan bijvoegen.
Wanneer WNSP loopt klopt dit weliswaar, zolang de aanvraag nog in behandeling is (lees: zolang je op de wachtlijst staat) kan TS best af en toe wat aflossen tot het WNSP traject begint.
Maar ja, we verzinnen liever smoesjes.
Ach ja, die zielige wanbetalers ook.
Waarom boeken crediteuren de vorderingen ook niet af na de eerste herinnering...zou veel incassoleed schelen...
Herinnering:
Geachte klant, uit onze administratie maken wij op dat er nog een bedrag van xxx openstaat. Wij verzoeken U dit bedrag per omgaande te betalen.
Mocht Uw betaling niet binnen twee weken na dagtekening van deze brief door ons ontvangen zijn zien wij ons genoodzaakt de vordering af te boeken
@ Pongo: Je hebt gelijk, maar het traject is bij deze client nog niet gestart. Dus hij kan best tot het traject begint af en toe een beetje aflossen.
Waarom boeken crediteuren de vorderingen ook niet af na de eerste herinnering...zou veel incassoleed schelen...
Herinnering:
Geachte klant, uit onze administratie maken wij op dat er nog een bedrag van xxx openstaat. Wij verzoeken U dit bedrag per omgaande te betalen.
Mocht Uw betaling niet binnen twee weken na dagtekening van deze brief door ons ontvangen zijn zien wij ons genoodzaakt de vordering af te boeken
@ Pongo: Je hebt gelijk, maar het traject is bij deze client nog niet gestart. Dus hij kan best tot het traject begint af en toe een beetje aflossen.
-
electomonteur
oplossing
zoek alvast het nummer van de telecommaatschappij op
indien hun hebben gebeld direct de telecommaatschappij bellen en melden dat je door de laatst gebelde persoon /bedrijf word gestalkt
als het goed is kunnen hun dat blokkeren
en dan kunnen hun ook niet meer bellen naar je
krijgen een ingesprekstoon of andere mededeling
of de volgende maal direct melden dat de volgende telefoontje een melding bij de politie is wegens stalking en dat de straffen zeer hoog zijn daar voor
niet dat ze daar bang voor zijn maar melden het wel in dossier dat je hebt gedreigd met melding wegens stalking
hopelijk dat ze alleen alles nog via de post doen en dat is wat jij wil toch
zoek alvast het nummer van de telecommaatschappij op
indien hun hebben gebeld direct de telecommaatschappij bellen en melden dat je door de laatst gebelde persoon /bedrijf word gestalkt
als het goed is kunnen hun dat blokkeren
en dan kunnen hun ook niet meer bellen naar je
krijgen een ingesprekstoon of andere mededeling
of de volgende maal direct melden dat de volgende telefoontje een melding bij de politie is wegens stalking en dat de straffen zeer hoog zijn daar voor
niet dat ze daar bang voor zijn maar melden het wel in dossier dat je hebt gedreigd met melding wegens stalking
hopelijk dat ze alleen alles nog via de post doen en dat is wat jij wil toch
Hier wordt vertelt dat de to met de aanvraag bezig is, het maakt verschil of er dan al een bewindvoerder is toegewezen of niet, is het eerste zo dan mogen ze(volgens mij) niets meer doen, ben benieuwd naar het antwoord
Hier wordt vertelt dat de to met de aanvraag bezig is, het maakt verschil of er dan al een bewindvoerder is toegewezen of niet, is het eerste zo dan mogen ze(volgens mij) niets meer doen, ben benieuwd naar het antwoord
Oke, dan wordt het anders dus.............
Ik ben samen met m'n ex in 2005 het traject gestart voor de wsnp, wij hadden binnen no time een bewindvoerder van de gemeente en moesten iedereen doorsturen die aan de deur kwam, wij hadden geluk dat er zo snel werd gehandeld.
Ik ben samen met m'n ex in 2005 het traject gestart voor de wsnp, wij hadden binnen no time een bewindvoerder van de gemeente en moesten iedereen doorsturen die aan de deur kwam, wij hadden geluk dat er zo snel werd gehandeld.
-
electomonteur
aan te manen ja maar niet elke dag aan de telefoon te hangen dat is telefoonterreur en stalking dat is wettelijk niet toegestaan
dus laten blokkeren die hap en dan gaan ze maar op een nette manier met klanten om
in hun geval zijn de (wan)betalers ook klanten en die dien je met respect te behandelen
elke week een brief sturen of bellen van heeft u er nog aan gedacht ok
maar op een gegeven moment maar gaan dagvaarden
probleem is dat hun dat niet kunnen dus word er zo goed als niet gedagvaard door intrum
echt bang hoef je niet te zijn bij hun alleen als een gerechtsdeurwaarden een bericht gaat sturen dan zal je moeten gaan bedenken of je gaat betalen of voor laten komen
incasso bureaus proberen alleen door hoog van de toren te blazen het dominosteentje te laten vallen
dus laten blokkeren die hap en dan gaan ze maar op een nette manier met klanten om
in hun geval zijn de (wan)betalers ook klanten en die dien je met respect te behandelen
maar op een gegeven moment maar gaan dagvaarden
probleem is dat hun dat niet kunnen dus word er zo goed als niet gedagvaard door intrum
echt bang hoef je niet te zijn bij hun alleen als een gerechtsdeurwaarden een bericht gaat sturen dan zal je moeten gaan bedenken of je gaat betalen of voor laten komen
incasso bureaus proberen alleen door hoog van de toren te blazen het dominosteentje te laten vallen
Sorry, maar dat werkt dus niet bij TS. Die vind dat hij niet kan betalen. Zoals zo velen dat vinden. Tja, die dikke auto voor de deur, het pakje sigaretten per dag en het wekelijkse uit-etentje hoort natuurlijk bij de eerste levensbehoeften....electomonteur schreef:in hun geval zijn de (wan)betalers ook klanten en die dien je met respect te behandelen
Dus logisch dat IJ wat steviger inzet. Met vriendelijk vragen kom je bij TS niet ver.
-
renegade66
op het moment dat je een aanvraag voor wsnp hebt ingediend mag je geen regelingen meer treffen met bedrijven.
@JDII,
blijkbaar besef jij niet wat een burn-out is, en heb je geen flauw benul van de problemen die die er in nederland zijn.
per dag komen er een paar honderd mensen met schulden bij.
zelf bedrijven gaan op dit moment met bosjes om.
dit is allemaal uitschot of zielig?
dat is wel erg kort door de bocht.
menig nederlander moet momenteel elk 0.10 eurocent omdraaien.
volgend jaar wordt dit alleen maar erger.
echter de regering heeft meer oog voor landen als griekenland ipv de eigen landgenoten.
denk liever eerst na voor je antwoord geeft of hou anders je mond.
@TS,
sommeer intrum justitia alles schriftelijk te doen, geef ze aan dat ze met constant lastigvallen de wet overtreden (stalken)
indien ze niet stoppen zul je aangifte doen van stalking en intimidatie. (waarschijnlijk zullen ze zich er niets van aantrekken.)
het fluitje werkt niet hoor, heb dit ook al geprobeerd.
je kunt proberen een klacht neer te leggen bij de NVIO, echter is deze organisatie opgericht door o.a intrum.
volgens de voorwaarden om toegelaten te worden mogen ze geen intimiderende praktijken uitvoeren.
succes.
@JDII,
blijkbaar besef jij niet wat een burn-out is, en heb je geen flauw benul van de problemen die die er in nederland zijn.
per dag komen er een paar honderd mensen met schulden bij.
zelf bedrijven gaan op dit moment met bosjes om.
dit is allemaal uitschot of zielig?
dat is wel erg kort door de bocht.
menig nederlander moet momenteel elk 0.10 eurocent omdraaien.
volgend jaar wordt dit alleen maar erger.
echter de regering heeft meer oog voor landen als griekenland ipv de eigen landgenoten.
denk liever eerst na voor je antwoord geeft of hou anders je mond.
@TS,
sommeer intrum justitia alles schriftelijk te doen, geef ze aan dat ze met constant lastigvallen de wet overtreden (stalken)
indien ze niet stoppen zul je aangifte doen van stalking en intimidatie. (waarschijnlijk zullen ze zich er niets van aantrekken.)
het fluitje werkt niet hoor, heb dit ook al geprobeerd.
je kunt proberen een klacht neer te leggen bij de NVIO, echter is deze organisatie opgericht door o.a intrum.
volgens de voorwaarden om toegelaten te worden mogen ze geen intimiderende praktijken uitvoeren.
succes.