LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] intrum en mijndomein.nl

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
olaf79

Re: intrum en mijndomein.nl

Ongelezen bericht door olaf79 »

bprosman schreef:
Want net zo goed als TS niet kan bewijzen dat hij heeft opgezegd kan mijndomein niet bewijzen dat het een factuur heeft verzonden.
Dat wil niet zeggen dat je dat ontslaat van je betalingsverplichting van het lopende contract. Facturen krijg je trouwen bij Mijndomein via de mail dus dat dat niet te bewijzen is ben ik nog niet zo zeker van.
Nee, maar de combinatie is waar het om gaat:
- 2x opzegbrief gestuurd, vervolgens, website en email gecancelled, geen factuur ontvangen.
Niet gek dat je denkt dat het contract dan beeindigd is.
Een factuur per email is leuk maar geen officiele wettelijke manier om een factuur ter hand te stellen. Het risco de email te gebruik om de factuur te versturen is aan de ondernemer.

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Zolang ik geen bevestiging heb al dan niet schriftelijk (of via e-mail) ga ik er nooit van uit dat een contract beeindigd is.

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

bprosman schreef:
Zolang ik geen bevestiging heb al dan niet schriftelijk (of via e-mail) ga ik er nooit van uit dat een contract beeindigd is.
TS gaat er van uit (kan ik me goed voorstellen) dat dit

Graag ontvang ik van u binnen 2 weken na dit schrijven een schriftelijke bevestiging van mijn opzegging. Mocht ik binnen 2 weken geen reactie van u ontvangen dan beschouw ik de opzegging als definitief. zijn we er vanuit gegaan dat alles in orde was en dus opgezegd was.
de website was na het versturen ook uit de lucht gehaald evenals de email adressen.

voldoende bevestiging was.
Hieruit begrijp ik dat de website toen meteen al uit de lucht gehaald is en niet n.a.v. het niet voldoen van de naar het oude adres verstuurde factuur.

olaf79

bprosman schreef:
Ook als de diensten direct na opzegging stop worden gezet en er geen factuur voor het komende jaar wordt ontvangen?

bprosman

Hieruit begrijp ik dat de website toen meteen al uit de lucht gehaald is en niet n.a.v. het niet voldoen van de naar het oude adres verstuurde factuur.
Mijndomein verstuurd geen papieren facturen. Die gaan altijd per mail.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Wie zegt dat een factuur uberhoud vereist is? (Juridisch gezien dan.)

Jolijn

bprosman schreef:
Mijndomein verstuurd geen papieren facturen. Die gaan altijd per mail.
Als dat naar de uit de lucht gehaalde emailadressen is, komen die niet aan. Ook niet als die naar een emailadres gestuurd zijn, dat niet meer in gebruik is door de verhuizing.
Waarom zou er ook een factuur gestuurd moeten worden? Mijndomein.nl heeft nav de opzegging, de site uit de lucht gehaald.

Er staat in de voorwaarden dat er volgens de procedure schriftelijk moet worden opgezegd.En volgens de procedure is via de portal.
Als mijndomein.nl TS daar aan persee wilde houden, hadden ze de site moeten laten bestaan.
Die regel kun je toch niet alleen laten gelden als het voor mijndomein.nl handig is? Wel de site uit de lucht halen omdat TS schriftelijk opzegt, maar vervolgens wel factureren omdat die opzegging niet via de site is gedaan....

olaf79

alfatrion schreef:Wie zegt dat een factuur uberhoud vereist is? (Juridisch gezien dan.)
Een particulier hoef je geen factuur te versturen mits je niet btw plichtig bent. Het lijkt me stug dat mijndomein dat niet is.

bprosman

Wel de site uit de lucht halen omdat TS schriftelijk opzegt, maar vervolgens wel factureren omdat die opzegging niet via de site is gedaan....
Het zou ook nog steeds kunnen dat de site uit de lucht gehaald is omdat de factuur niet betaald is.
Ik blijf er bij.... als een leverancier vraagt om op manier "A" op te zeggen , ga dan niet manier "B" proberen ook al klopt het juridisch allemaal. Nogmaals, ik verhuis / stop ook nogal eens een domein bij Mijndomein (via de portal) , krijg binnen 5 minuten een bevestigingsmail ,en natuurlijk moet je niet zo suf zijn daar een e-mail adres van het domein wat je opzegt te gebruiken :? , je gaat ook niet de boomtak afzagen waar je ladder tegenaan rust.

Jolijn

Ik weet niet of TS beschikt over bewijs met datum waarop de site niet meer beschikbaar was. Alleen zijn woord dat na de twee brieven alles uit de lucht was, lijkt me moeilijk.
Staat daarover iets in het schrijven van IJ? Een bijgevoegd schrijven van mijndomein.nl dat wegens het niet voldoen van de factuur de site dd 31-12-2011 (ik noem maar wat) uit de lucht is gehaald?

renegade66

Ongelezen bericht door renegade66 »

krijg binnen 5 minuten een bevestigingsmail ,en natuurlijk moet je niet zo suf zijn daar een e-mail adres van het domein wat je opzegt te gebruiken , je gaat ook niet de boomtak afzagen waar je ladder tegenaan rust.
het was geen email-adres die bij de website hoorde maar van een eerdere internet provider. dat bij jou alles goed gaat is heel erg mooi, normaal heb ik ook geen problemen met dit soort dingen, alleen nu helaas wel.
Ik weet niet of TS beschikt over bewijs met datum waarop de site niet meer beschikbaar was. Alleen zijn woord dat na de twee brieven alles uit de lucht was, lijkt me moeilijk.
Staat daarover iets in het schrijven van IJ? Een bijgevoegd schrijven van mijndomein.nl dat wegens het niet voldoen van de factuur de site dd 31-12-2011 (ik noem maar wat) uit de lucht is gehaald?
ik heb geen idee wanneer de website uit de lucht is gehaald, in ieder geval wel na mijn schrijven. ik heb daar niet veel aandacht meer aan geschonken aangezien ik er niets meer mee deed (althans mijn vrouw) en er vanuit was gegaan dat alles netjes geregeld was.

ik ben best bereid de jaarkosten nogmaals te betalen, er kan best iets niet goed zijn gegaan. maar de incassokosten betaal ik niet aangezien ik nooit een rekening heb gezien voor de nieuwe periode, niet via email maar ook niet middels brief.

dreigementen van intrum ben ik totaal niet van onder de indruk, en al helemaal niet als er onwaarheden worden verteld en zij zich niet aan de regels houden.

Gesloten