| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Intrum justitia, bedreiging en afkeer van oplossingen.
-
Friso Roorda
Intrum justitia, bedreiging en afkeer van oplossingen.
Ik ben gemachtigd om voor een goede vriend financiële zaken af te handelen.
Deze heeft in een schuldhulp voortraject gezeten, maar is daar wegens onvoldoende middelen om de schulden af te lossen weer uit gezet (overigens ook onbegrijpelijk). De vriend is ongeneeslijk ziek, en kan de eigen financiën niet meer aan. Raakt ook in paniek als er iets niet gaat zoals het zou moeten.
Bij alle andere schuldeisers heb ik een regeling kunnen treffen waarin de schuld wel blijft bestaan, maar de invordering wordt gestopt. Bij Intrum Justitia werd het een heel ander verhaal.
Intrum gebeld, maar die weigeren mij als gesprekspartner te aanvaarden omdat ik geen officiële schuldhulpverlener ben. Ik heb een aantal malen een voorstel (voor finale kwijting tegen een percentage) gedaan, maar daar wordt niet op gereageerd. Uiteindelijk kreeg ik een meneer aan de lijn (toen ik zelf belde) die dus geen zaken met mij wenste te doen.
Je komt dan in een rare situatie terecht. De schuldenaar kan niet reageren vanwege zijn fysieke toestand. Heeft ook het geld niet voor betaling van het gehele bedrag. Degene die vertegenwoordigt wordt niet als gesprekspartner erkend. Intrum Justitia houdt er een soort eigen rechtsopvatting op na ten aanzien van volmachten. (ze worden gewoon niet erkend)
Intussen wordt er wel zo ongeveer elke week een dreigbrief gestuurd, en wordt er wekelijks meermalen gebeld en komen er wekelijks mensen van Intrum aan de deur. Zeer bedreigend. Overigens worden de bedreigingen tot nu toe nooit waargemaakt, maar de druk die Intrum op een schuldenaar in deze (bekende) positie legt is werkelijk van God los.
Een officiële schuldhulpverlener kan niets doen, want die moet alle schuldeisers gelijk bedelen (percentueel). Terwijl in dit geval de overige schuldeisers hun invordering al hebben gestaakt (en dus WEL oplossingsgericht waren).
Is er iets te doen tegen deze bizarre praktijk van Intrum Justitia? Want er is een oplossing, maar men wil er niet aan. Kennelijk vinden ze het erg prettig om steeds geld uit te geven voor het bedreigen van schuldenaars in plaats van serieus naar een oplossing te zoeken.
Deze heeft in een schuldhulp voortraject gezeten, maar is daar wegens onvoldoende middelen om de schulden af te lossen weer uit gezet (overigens ook onbegrijpelijk). De vriend is ongeneeslijk ziek, en kan de eigen financiën niet meer aan. Raakt ook in paniek als er iets niet gaat zoals het zou moeten.
Bij alle andere schuldeisers heb ik een regeling kunnen treffen waarin de schuld wel blijft bestaan, maar de invordering wordt gestopt. Bij Intrum Justitia werd het een heel ander verhaal.
Intrum gebeld, maar die weigeren mij als gesprekspartner te aanvaarden omdat ik geen officiële schuldhulpverlener ben. Ik heb een aantal malen een voorstel (voor finale kwijting tegen een percentage) gedaan, maar daar wordt niet op gereageerd. Uiteindelijk kreeg ik een meneer aan de lijn (toen ik zelf belde) die dus geen zaken met mij wenste te doen.
Je komt dan in een rare situatie terecht. De schuldenaar kan niet reageren vanwege zijn fysieke toestand. Heeft ook het geld niet voor betaling van het gehele bedrag. Degene die vertegenwoordigt wordt niet als gesprekspartner erkend. Intrum Justitia houdt er een soort eigen rechtsopvatting op na ten aanzien van volmachten. (ze worden gewoon niet erkend)
Intussen wordt er wel zo ongeveer elke week een dreigbrief gestuurd, en wordt er wekelijks meermalen gebeld en komen er wekelijks mensen van Intrum aan de deur. Zeer bedreigend. Overigens worden de bedreigingen tot nu toe nooit waargemaakt, maar de druk die Intrum op een schuldenaar in deze (bekende) positie legt is werkelijk van God los.
Een officiële schuldhulpverlener kan niets doen, want die moet alle schuldeisers gelijk bedelen (percentueel). Terwijl in dit geval de overige schuldeisers hun invordering al hebben gestaakt (en dus WEL oplossingsgericht waren).
Is er iets te doen tegen deze bizarre praktijk van Intrum Justitia? Want er is een oplossing, maar men wil er niet aan. Kennelijk vinden ze het erg prettig om steeds geld uit te geven voor het bedreigen van schuldenaars in plaats van serieus naar een oplossing te zoeken.
Laatst gewijzigd door Friso Roorda op 03 sep 2012 15:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Intrum justitia, bedreiging en afkeer van oplossingen.
Ik zou naar het juridisch loket gaan en vragen of zij dit wel mogen doen..
-
Friso Roorda
Ik heb een bevriende rechter gevraagd of mijn volmacht wel rechtsgeldig is, en dat is t´ie.
En ik zou inderdaad naar een juridisch loket kunnen gaan om te zien of de handelswijze van Intrum wel geoorloofd is
En ik zou inderdaad naar een juridisch loket kunnen gaan om te zien of de handelswijze van Intrum wel geoorloofd is
Kopie van de volmacht opsturen naar IJ en uw contactgegevens laten koppelen aan die van uw vriend.Friso Roorda schreef:Ik heb een bevriende rechter gevraagd of mijn volmacht wel rechtsgeldig is, en dat is t´ie.
Meldt ook dat u in vervolg het enige aanspreekpunt bent inzake de vordering(en).
U bent dan wel in het bezit van een volmacht maar dat wil nog niet zeggen dat u een schuldhulp verlener bent. Als I.j. de boel door zet kunt u er niets aan veranderen. Finale kwijting tegen een percentage bij I.j. u zou de eerste zijn die dat als gemachtigde voor elkaar krijgt.
-
Leo The Emperor
Om te beginnen zou ik aangetekend aan Interum Justitia laten weten dat alle correspondentie, zowel schriftelijk als mondeling, per direct via u dient te lopen. Hiervoor een kopie van de machitiging bijvoegen. Dit betekent een ander adres en e-mail account (telefoonnummer zou ik niet afgeven). Tevens aangeven dat correspondentie op het oude adres wegens de fysieke toestand van de schuldenaar niet meer beantwoord kan wordenFriso Roorda schreef:Ik heb een bevriende rechter gevraagd of mijn volmacht wel rechtsgeldig is, en dat is t´ie.
Misschien bereikt u in ieder geval dat uw vriend niet meer lastig wordt gevallen, en dat Intrum Jusititia u (bij gebrek aan beter) als gesprekspartner zal benaderen.
Mocht Intrum Justitia net doen of ze niks hebben otnvangen dan zou ik nergens meer op reageren, en gewoon een dagvaarding afwachten. Een beetje redelijke rechter zou dit cowboy gedrag van Intrum Justitia niet accepteren
-
Guardian72
- Contacteer:
Als men 'aan de deur komt' lijkt me dit helemaal intimidatie en bedreiging - ik zou dan ook direct de politie bellen (zorg dat papieren en machtigingen bij de hand zijn) en leg dit aan hen voor.
Doe desnoods aangifte van bedreiging (op op zijn minst intimidatie) en meld dat je een oplossing wilt regelen - maar dat IJ in welke vorm dan ook weigert mee te werken - en het ziektebeeld door hun gedrag verergerd.
Succes.
Doe desnoods aangifte van bedreiging (op op zijn minst intimidatie) en meld dat je een oplossing wilt regelen - maar dat IJ in welke vorm dan ook weigert mee te werken - en het ziektebeeld door hun gedrag verergerd.
Succes.
-
Friso Roorda
Ik heb het toch voor elkaar. Er is een finale kwijting geregeld tegen betaling van een deel van het bedrag. Kennelijk is men toch gevoelig voor het geld.
Het is gajes van de bovenste plank.
Afspraken worden niet nagekomen. Ze zijn meedogenloos. Bijvoorbeeld na de mededeling dat er een flink bedrag van de vordering zou kunnen worden betaald werd er aangegeven dat er een gebaartje moest worden gemaakt om mijn vriend even met rust te laten. Daarop heb ik 20 Euro overgemaakt, in de lijn met hun suggestie. Daarvoor zij er een week of 3 geen actie worden ondernomen. Daarna is er IEDERE DAG gebeld, van 9 uur ´s ochtends tot 8 uur ´s avonds.
Ik heb nog nooit zoiets meegemaakt.
Nu is het bedrag overgemaakt, en heeft men zeker 4 dagen nodig om dit te verwerken. En in de tussentijd wordt er gewoon doorgebeld. Wat je ook doet of afspreekt.
Ik hoop dat dit echt afgelopen is in de komende dagen. Anders ga ik echt aangifte van bedreiging doen.
Het is gajes van de bovenste plank.
Afspraken worden niet nagekomen. Ze zijn meedogenloos. Bijvoorbeeld na de mededeling dat er een flink bedrag van de vordering zou kunnen worden betaald werd er aangegeven dat er een gebaartje moest worden gemaakt om mijn vriend even met rust te laten. Daarop heb ik 20 Euro overgemaakt, in de lijn met hun suggestie. Daarvoor zij er een week of 3 geen actie worden ondernomen. Daarna is er IEDERE DAG gebeld, van 9 uur ´s ochtends tot 8 uur ´s avonds.
Nu is het bedrag overgemaakt, en heeft men zeker 4 dagen nodig om dit te verwerken. En in de tussentijd wordt er gewoon doorgebeld. Wat je ook doet of afspreekt.
Ik hoop dat dit echt afgelopen is in de komende dagen. Anders ga ik echt aangifte van bedreiging doen.
-
Guardian72
- Contacteer:
4 dagen is onzin.Friso Roorda schreef:
Vanaf de dag nadat je hebt overgemaakt volgens afspraak moet het over zijn.
Bellen ze toch is het aantoonbaar onterecht.
Maak melding van telefonische overlast bij de provider en meld deze intimidatie van een 'sociaal zwakker' (want ziek) persoon , en geef aan dat het bewust gebeurt om te treiteren.
IJ moet aangepakt worden - en dit is een sterk voorbeeld van hoe men denkt te kunnen handelen.
Dankzij een verjaarde rekening heb ik meedere keren geprobeerd IJ telefonisch te bereiken, maar is niet gelukt. Dankzij dit forum ben ik gelukkig gewaarschuwd voor hun telefoonterreur en hebben zij nooit mijn telefoonnumer te pakken gekregen.Daarna is er IEDERE DAG gebeld, van 9 uur ´s ochtends tot 8 uur ´s avonds.
Even googlen naar Intrum Justitia brengt je naar dit forum en hun telefoon terreur.
Ja, dit is standaard voor IJ als je de andere IJ topics een beetje doorleest.