LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Intrum Justitia, constant bellen

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
mich24

Intrum Justitia, constant bellen

Ongelezen bericht door mich24 »

Worden jullie er ook gek van als je een vordering ( onterecht trouwens, maar dat even ter zijde) hebt bij Intrum je constant automatisch gebeld wordt? Elke dag minimaal. Ze hebben de dag ervoor gebeld, jij legt alles uit, en de dag erop bellen ze weer, om je helemaal gek te maken zodat je maar betaalt. Medewerkers die bellen maken soms geen aantekeningen, aangezien je de dag erop gebeld wordt intrum in ene niet meer weet wat er gister gezegd is tijdens een gesprek. Ook als je aangeeft dat je een week onbereikbaar bent en je een afspraak maakt dat er even geen correspondentie mogelijk is, men je blijft lastigvallen. Als je er wat van zegt dan kan je een grote mond krijgen en je word direct in het ongelijk gesteld door ze. Wat is hier aan te doen, hebben jullie hier ervaring mee??

stofzuigertje

Re: Intrum Justitia, constant bellen

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Je kunt een klacht indienen tegen stalken, via Politie kun je aangeven dat ze je lastig vallen.
Als je opneemt volgende keer gewoon neerleggen.
Niets zeggen want het kan tegen je gebruikt worden.
Of alleen zeggen, graag per post, en ophangen.
Als je niet op hun reageer moeten ze dit wel aanpassen.
Ze hebben nu een methode gevonden die blijkbaar mensen laat betalen om van gezeur af te zijn.

Omdat ze duidelijk geen aantekeningen maken of deze zeggen niet te hebben....
proberen ze geld binnen te krijgen, en zo verdienen ze het salaris.
Dus negeren is voldoende en als heel Nederland dit doet moeten ze wel stoppen.

Maar via de Politie die Uw telefoonverkeer ook met geheime niet weergegeven nummers kan opvragen dus noteer elk gesprek de tijd en datum en dien een klacht in.
Als U dit niet doet gaan ze straks allemaal bellen en mensen lastig vallen.
Dit valt buiten het Bel Me Niet Register, en dus is stalken per telefoon de enige reden tot aangifte.

Pavlova

Ongelezen bericht door Pavlova »

Met stijgende verbazing lees ik de laatste tijd deze meldingen van regelrechte telefoonterreur. Natuurlijk, iemand die niet betaalt mag hier telefonisch op worden aangesproken. Maar zelf als de vordering terecht is, vind ik het niet fatsoenlijk om mensen meerdere malen per dag telefonisch lastig te vallen. Ik onderschrijf dan ook de reactie van stofzuigertje hierboven en het advies om alle tijdstippen te noteren en een klacht in te dienen.

Deurwaarder Mark

Ongelezen bericht door Deurwaarder Mark »

Het lijkt inderdaad wel een nieuwe tactiek... en als het dat is, is het in mijn ogen in ieder geval een verwerpelijke, ongeacht of de vordering terecht of onterecht is.

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Bellen zijn ze goed in, geef je aan dat ze fout zitten, dat het al meer dan een jaar geleden betaald is dan krijg je te horen NEE, terwijl we het op bankafschrift hebben staan. :lol:
Sturen ze je een brief nadat ze je gebeld hebben met of nu betalen binnen paar dagen en anders gaan ze naar rechter toe.......maanden, 1 jaar lang geen brieven of wat ontvangen te hebben van ze... :twisted:
Heb ze een mail gestuurd met daarin een cc van de overgemaakte bedragen, je denkt toch niet dat je antwoord van ze krijgt.

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Als jij meld dat je niet van deze (commerciele?) telefoontjes gedient bent - moet men toch stoppen?

Ik bedoel - jij hebt geen relatie met IJ - dus is dit onder het bel-me-niet register?

Of werkt het niet voor incassoterreur?

Eventueel zou je gesprekken kunnen opnemen. Aangeven dat zij fout zijn - en dat ze alleen schriftelijk mogen communiceren - en dat bij aanhoudende stalking (minder is het niet) je aangifte zal gaan doen.

Het begint erop te lijken, gezien de toename van belterreur meldingen - dat ze van incassobureau overgegaan zijn naar afpersings praktijken.

jvn

Ongelezen bericht door jvn »

Stalking ( hinderlijk achtervolgen ) kan ook per telefoon.
Stalking is strafbaar ,zie :art. 285 b Wetboek van Strafrecht.

Pavlova

Ongelezen bericht door Pavlova »

Guardian72 schreef:Als jij meld dat je niet van deze (commerciele?) telefoontjes gedient bent - moet men toch stoppen?

Ik bedoel - jij hebt geen relatie met IJ - dus is dit onder het bel-me-niet register?

Of werkt het niet voor incassoterreur?

Eventueel zou je gesprekken kunnen opnemen. Aangeven dat zij fout zijn - en dat ze alleen schriftelijk mogen communiceren - en dat bij aanhoudende stalking (minder is het niet) je aangifte zal gaan doen.

Het begint erop te lijken, gezien de toename van belterreur meldingen - dat ze van incassobureau overgegaan zijn naar afpersings praktijken.
Een schuldeiser die een schuldenaar telefonisch benadert om een vordering te innen valt zeker niet onder het bel-me-niet-register. Strikt genomen is er ook geen maximale limiet aan het aantal keren dat een incassobureau iemand mag bellen. Als het maar fatsoenlijk blijft.

En daar dit het 'm nou net: Zo vaak bellen is niet fatsoenlijk.

Ik zou er dan ook zeker niet rouwig om zijn als incassobureaus die dit gedrag vertonen eens goed op de vingers getikt werden.

kuklos

Ongelezen bericht door kuklos »

Ik zou er dan ook zeker niet rouwig om zijn als incassobureaus die dit gedrag vertonen eens goed op de vingers getikt werden.
Ik zou verder willen gaan. Bij elke overtreding betaalt de directeur uit eigen zak 100.000 euro.
En dit mag uitgebreid worden naar andere dingen waar ze ook de zaak belazeren.

TonGr

Ongelezen bericht door TonGr »

Intrum je constant automatisch gebeld wordt? Elke dag minimaal. Ze hebben de dag ervoor gebeld, jij legt alles uit, en de dag erop bellen ze weer, om je helemaal gek te maken zodat je maar betaalt.
Zo gauw ze bellen, 1 keer een scheidsrechtersfluitje bij hoorn houden en een keer flink blazen.
Ze leren het dan af :D

mich24

Ongelezen bericht door mich24 »

Gister weer 3x!! over hetzelfde dossier, en luisteren ho maar..

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Mich - zeg ze de volgende keer dat je aangifte gaan doen wegens bedreiging.

Dit is te bezopen voor woorden - en moet hoe dan ook gestopt worden.

renegade66

Ongelezen bericht door renegade66 »

je kunt alles tegen ze zeggen guardian, maar geloof me ze trekken zich er niets van aan, ik heb ze zelfs schriftelijk aangeschreven en verboden mij nog telefonisch te benaderen. er word gewoon keihard gezegd, maar meneer u maakt de schulden toch? u bent een wanbetaler, dus mogen wij u bellen.

en prompt ze blijven je dus echt bellen, zelfs om 8 uur 'sochtends en op zaterdagochtend vroeg. en geloof me dan ben ik echt chaggo en dan krijgen ze er van langs. :twisted: :twisted:
maar het helpt allemaal niks.

Gesloten