LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] intrum justitia

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
mam

intrum justitia

Ongelezen bericht door mam »

wat ik wil weten dat als dit incassburo per telefoon toezegt dat als ik het nog te betalen bedrag zonder de dan bijbehorende rente en incassokosten van ruim 3000euro dan niet hoef te betalen ik dat dan mag geloven want ze willen het niet per brief vastleggen zijn er menaen die hier ook mee te maken hebben gehad
ze zeiden ook dat als ik het bedrag had overgemaakt ik een telefoontje krijg dat het dossiier is gesloten weet iemand waar ik anders voor vragen of dit klopt terecht kan

Gast

Re: intrum justitia

Ongelezen bericht door Gast »

Mij hebben ze ook verteld dat ze niks per brief bevestigen. Toen ik mijn verzoek om bevestiging 30 keer per dag ging faxen kreeg ik uiteindelijk wel een bevestiging. Ze kunnen het wel, maar ze willen het gewoon niet!!!! De aanhouder wint!!!!!!!!!!!!!!1

J. Jansen

Ongelezen bericht door J. Jansen »

Die jongens van Intrum Justitia reageren echt nooit ergens op. Ik heb ze een groot aantal malen om uitleg gevraagd. Als ze willen dat je iets betaalt, moeten ze ook kunnen aangeven wat de rechtsbgrond daar voor is. Dat doen z3e dus niet. Zelf vermoed ik dat ze gewoon alle inkomende post en email regelrecht richting prullenbak sturen. Heb het dus op een rechtzaak aan laten komen en daar had de rechter na drie zittingen ook genoeg van Intrum Justitia. Ook in de rechtzaal konden ze niet reageren of met antwoorden komen en dus verloren ze de rechtzaak die ze zelf aangespannen hadden. Een raar bedrijf. Er echt werk van maken loont kennelijk niet. Ze proberen alleen maar met bluf mensen geld af te troggelen. Voor een weerwoord hebben ze geen tijd of misschien is het wel zo´n zooitje bij ze dat ze geen weerwoord kunnen geven. Blijf ze maar zo veel mogelijk bestoken met brecihten. Misschien leren ze dan ooit eens als een behoorlijk en fatsoenlijk bedrijf te reageren.

Gast

J. Jansen. ik bevind me in een vergelijkbare positie. Kan je wat meer informatie geven over de rechtzaak. Ik ben ook al bijna een jaar met Intrum in conclaaf. Het duurt gemiddeld 3-4 maanden voordat je antwoord van ze krijgt. Het is dan geeneens echt een antwoord maar een herhaling van wat ze in de vorige brief al hebben opgesomd. Maar je krijgt nooit inhoudelijk antwoord op de vragen die je stelt.

Indien je gebruik hebt gemaakt van een advocaat hoor ik graag van welke advocaat je gebruik hebt gemaakt?

Bedankt,

r1chard

Ongelezen bericht door r1chard »

Ga niet akkoord met dit voorstel want dit is een zeer uitgedachte truc!!!!!!
Zelf werk ik ook in de incasso en heb regelmatig contact met deze "collega's". Het principe is heel eenvoudig: wanneer een debiteur begint met betalen wordt de vordering erkend en is er dus grond om verder te procederen.

Doe er je voordeel mee

Gast

r1chard, bedankt voor je inhoudelijke uitleg. Ik ga er even vanuit dat je niet bij Intrum Justitia werkt. Ik heb een vraag over hoe incasso bureau's in het algemeen werken. Het valt me op dat Intrum zich helemaal niet verdiept in het waarom UPC de vordering aan Intrum heeft overgedragen. In mijn geval heb ik in mei opgezegd en ging UPC door met facturen tot en met november terwijl ik maar 1 maand opzegtermijn had. Ik heb de opzeggingsbrief zowel aangetekend verzonden als persoonlijk bij UPC langsgebracht. Dit heb ik al een aantal keer kenbaar gemaakt aan Intrum en ik heb zelfs het bewijs daarvan naar ze gestuurd. Dat is toch keihard bewijs dat je niet kan negeren. Ik begrijp daarom niet waarom Intrum ondanks mijn bewijs maar doorgaat met het dreigen van een rechtzaak. Is dit normaal voor een incasso bureau?

Bedankt.

Jakke Sok

Ongelezen bericht door Jakke Sok »

Intrum justitia is een zeer bedenkelijk bureautje.

UPC heeft bij mij een schijnvordering en schakelt deze louche club in. De aanmaning is volledig ongespecificeerd. Ik heb niets met UPC van doen.
Vraag UPC om uitleg: Kunnen we niet geven u moet bij Intrum Justitia zijn.
Vraag Intrum Justitia om uitleg: Alle gegevens liggen bij UPC (al wel EUR 100 'dossier kosten' in rekening gebracht maar blijkbaar hebben ze niet eens een kopie van de faktuur, laat staan een 'dossier').

Vervolgens heb ik hun faxnummer uitgezocht (dat staat natuurlijk niet op hun aanmaningen want ze willen dat je belt zodat ze 'afspraken' kunnen verdraaien).

Meerdere faxen met verzoek om specificatie/uitleg gestuurd. Nooit een reaktie gehad, behalve:

Aanmaningen dat ik 'afspraken' niet nakom. Bevestigingen dat ik 'zoals afgesproken' en schuld zou hebben bij hun, e.d.. En natuurlijk vaak dreigen met 'de rechter'.

OPLICHTERS zijn het.

Gast

Jakke Sok, het fax nummer van intrum is :0703548918. Vanacht heb ik maar weer 80 pagina's gefaxt aan Intrum. Dit ga ik elke nacht doen net zovaak totdat ik inhoudelijk antwoord krijg op mijn brieven. Ik heb nu echt het gevoel dat ze maar wat bluffen om je tot betalen te dwingen. Ik had UPC een brief geschreven met daarin het verzoek om mijn vragen eens inhoudelijk te beantwoorden. Hun antwoord was dat ik alle vragen m.b.t. de vordering aan Intrum Justitia moest stellen. Dat doe ik nu dus ook. Alleen stuurt Intrum weer de brieven door naar UPC waar men er vervolgens weer maanden over doet om de brief te beantwoorden. En zo ben een kleine anderhalf jaar verder!!!

Jakke Sok

Ongelezen bericht door Jakke Sok »

Toch eigenlijk ongehoord brutaal van UPC om zich er zo van af te maken. Wat hebben wij met Intrum Justitia te maken? Moeten wij dit wel pikken. We laten ons toch niet commanderen door dit soort instellingen?

Gast

Volgens mijn gedetailleerde berekening hoef ik niks aan UPC te betalen. UPC is nooit inhoudelijk op mijn argumenten ingegaan en beweert alleen maar dat ik moet betalen. Voordat ze de vordering aan Intrum hadden overgedragen heb ik tientallen keren geprobeerd dit uit te leggen aan de helpdesk. Het enige wat de helpdesk altijd zei was: meneer waar het op neerkomt is dat u gewoon moet betalen.
Ik laat niet over me heen lopen door UPC of Intrum Justitia. Ze gaan maar eens de tientallen brieven lezen die ik ze beide inmiddels heb gestuurd.

Jakke Sok, en daarom zal ik het niet nalaten om zeer negatief over UPC te praten. Ik heb al een aantal mensen te weten overtuigen om geen diensten van UPC af te nemen. Ik was meestal niet de enige die hen daarvan probeerde te overtuigen. De brutaliteit probeer ik ze op deze wijze af te leren. Ik weet dat het misschien weinig zin heeft maar het voelt wel goed aan.

jakke sok

Ongelezen bericht door jakke sok »

Je moet ook alle tijd en kosten bijhouden die je hieraan besteedt.

Waarom zou Intrum Justitia allerlei 'dossierkosten' kunnen rekenen van bewezen niet bestaande dossiers (zie boven) en notabene heb ik hun nooit gevraagd een waardeloos nep dossier aan te leggen.

Als zij dat kunnen, kunnen wij ook al onze kosten, waar Intrum Justitia wel een 'opdracht' voor geeft, in rekening brengen.

Een belangrijke tip van mijn advokaat: Je moet in alle correspondentie naar hun eisen dat ze binnen de redelijke termijn (bv twee weken) reageren. En erbij zeggen dat als ze dat niet doen dat je aanneemt dat ze helemaal geen 'dossier' hebben. Anders zullen ze na vijf jaar nog menen in hun recht te staan. Niet voor niets commanderen zij ook betaling van onrechtmatige vorderingen binnen enkele dagen.

Laatst kreeg ik een aanmaning van een soortgelijk burootje betreffende een rekening die al lang en op tijd was betaald. Ook deze was zonder faxnummer etc.. Je kon alleen bellen naar een 06-nummer voor EUR 0,50 per minuut. Heb ook hun faxnummer achterhaald natuurlijk.

Gast

Jakke Sok, ik ben blij dat ik niet de enige ben die hier tegen vecht. Succes met je strijd. Ik blijf je op de hoogte houden van mijn vorderingen!

Crediteur

Ongelezen bericht door Crediteur »

Ik ben als crediteur in zee gegaan met Intrum Justita omdat een klant van mij maar niet wilde betalen. Ik heb spijt als haren op mijn hoofd dat ik ze ooit heb ingeschakeld.
Het is een internationale kwestie waar ook een vestiging van Intrum Justitia in een ander land bij betrokken is en beide kantoren geven de sterke indruk idee ongeorganiseerd te zijn, willekeurig, niet op de hoogte van procedures, zeer onwillend om te reageren, ze maken hun voorwaarden niet bekend, zijn niet duidelijk over de kosten, rente of koersen die ze berekenen, komen afspraken niet na, enzovoorts enzovoorts. Je hebt ook als klant een lange adem nodig om iets van ze gedaan te krijgen en ook als crediteur betaal je een hoop geld voor .... antwoorden zoals "dat weet ik ook niet" "tja goede vraag, daar heb ik eigenlijk nog nooit aan gedacht", "o hebben we dat niet verteld?".

Volgende keer meteen naar de advocaat!

:roll:

oh oh god

Ongelezen bericht door oh oh god »

als je tegen upc vecht pas maar op ik moest ook voor komen en moest toch betalen van de rechtbank plus de rechtbank kosten plus de deurwarden kosten werden nog is ver hoogt dus kijk alsb. uit wat je doetje verliest er zoveel geld aan soms meer als het dubbelen
luiser naar je zelf en niet naar anderen die alleen groot praten. ik had nog is een advokaat en verloor ook nog eens en advokaat kost ook geld en 250euro is niks wat je allen al kwijt ben aan je advokaat. :idea: :idea: :idea: :idea: :( :evil: kijk naar je zelf.

Gast

Als je niet hoeft te betalen dan ook niet betalen en wacht de uitspraak af. Als je wel hoort te betalen gewoon eerlijk betalen om verdere kosten te voorkomen.

arie.o

Ongelezen bericht door arie.o »

Erg merkwaardig, het voorafgaande bericht. Het betreft hier of een gefrusteerde incasso directeur of een echte wanbetaler.
Als er geen reele vordering is (zoals heel vaak bij UPC omdat ze een puinhoop van hun administratie maken) MOET JE NOOIT betalen.
De rechter zal je altijd in het gelijk stellen.

Je moet wel aan zowel inkassoburo als schuldeiser duidelijk hebben gemaakt dat de vordering onterecht is. De kosten die je hiervoor gemaakt hebt moet je als schadevergoeding terug vragen aan de rechter.

Ben je een echte wanbetaler, dan ben je gewoon dom dat je de zaak voorlaat komen.

STA JE IN JE RECHT, LAAT JE DAN NOOIT DOOR EEN INKASSO BURO AFBLUFFEN!! Betaal nooit als de vordering niet terecht is, maar het gevolg is van administratieve fouten bij de schuldeiser..

san

Ongelezen bericht door san »

ik ben erachter gekomen dat intrum justitia ook een oneerlijk bedrijf is
ze mogen wettelijk maar 15% boven het oorspronkelijke bedrag vragen .
zij vragen 60%
ik snap niet dat dat zomaar mag en dat er geen instantie is die er wat tegen kan doen
het zijn net luizen die mensen met problemen verder leeg zuigen en werken vaak samen met oneerlijke bv bedrijfen

Gast

san waar heb je die informatie vandaan? Zeer interessant nl. Intrum Justitia is niet geinteresseerd in het feit of de vordering van hun klant terecht is of niet. Ze zijn alleen geinteresseerd in je geld. Het zijn gewoon schurken die met bluf en dreigen geld proberen te innen.

F. Dortmans

Ongelezen bericht door F. Dortmans »

Hallo, ik heb gisteren alweer een brief van dit incasso bureau gekregen. Van een vordering van ongeveer 7 jaar terug dat ik een cursus ben gaan doen via de NHA???? Na 7 jaar nota bene Het heeft mij meer als 9 maanden geduurt eer dat ik bericht kreeg van wie die vordering af komt. Ze hebben vanaf 10 oktober vorig jaar niets meer van zich laten horen en nu viel er gisteren een brief op de mat dat ik binnen 2 dagen een slordige 450 euro moet terug betalen voor iets waar van ik zeker weet dat ik geretourneerd heb. En nu zit er meteen een dreigende brief bij dat ze het uit handen gaan geven naar een gerechtsduurwaarder. Aangezien dat je op zaterdag niemand kunt bellen moet ik morgen weer onkosten maken om uren aan de lijn te hangen naar die mensen nou ja mensen..... Terwijl ze mij en tegen mijn echtgenoot vorig jaar vertelde dat de zaak daarmee afgedaan was.
Wat moet ik doen om van die lui af te komen. Kan iemand me helpen.

De Rattenvanger

Ongelezen bericht door De Rattenvanger »

Mijn zoon had nagenoeg hetzelfde probleem als "Oembrie".

Ladot heeft nooit een rekening gestuurd. Ook geen kopie nadat wij daar om vroegen.

De uitgebreide fanmail van Intrum Justitia hebben wij gewoon naast ons neergelegd. De dagvaarding die vele malen aangekondigd werd kwam nooit.

Op een feestelijke dag werd ik zakelijk door Intrum Justitia gebeld met de vraag of zij iets op incasso gebied konden betekenen. Uiteraard heb ik hen uitgenodigd.
De account manager begon enthousiast aan zijn lofzang op de goede en effectieve werkwijze van Intrum Justitia. Toen hij daar mee klaar was (en ik ondertussen een teiltje nodig had) heb ik hem met waardeloze gedrag van IJ ten opzichte van mijn zoon geconfronteerd. Heb hem het dossiertje overhandigd en gevraagd een en ander uit te zoeken.
Niet lang daarna belde hij op om te vertellen dat een en ander op een misverstand berustte. Hij heeft dat per fax bevestigd.
Toen hij een vervolgafspraak wilde maken voor de incasso's van mijn bedrijf, heb ik hem uiteraard het bos ingestuurd.

Conclusie: met wat creativiteit en veel geluk zijn de ratten terug in het riool te lokken.

Gesloten