LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Intrum Justitia

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Vera Jonkman

Intrum Justitia

Ongelezen bericht door Vera Jonkman »

Gek word ik van ze: Intrum Justitia. Ik ben al 6 maanden met ze bezig, en ze krijgen het maar niet op orde. Ze weigeren te reageren op mijn verweer, moest twee keer spullen opsturen die niet aankwamen. Steeds krijg ik te horen dat het aan het systeem ligt, en dat ze een achterstand hebben. Lekker! Minder fijn zijn de dreigbrieven die ik steeds krijg. "Maar daar hoeft u niet op te reageren". En dan staat er dadelijk zeker een deurwaarder op mijn stoep. Kan ik hier iets aan doen? Ik blijf maar brieven krijgen, en mijn telefoontjes hebben geen zin meer.

Gast

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door Gast »

Minder fijn zijn de dreigbrieven die ik steeds krijg. "Maar daar hoeft u niet op te reageren". En dan staat er dadelijk zeker een deurwaarder op mijn stoep. Kan ik hier iets aan doen? Ik blijf maar brieven krijgen, en mijn telefoontjes hebben geen zin meer.
Wat je te doen staat is één brief schrijven, aangetekend met ontvangstbevestiging. Dat kost je wel 6,50 maar dan ligt de bal ook bij hen. In die brief schrijf je dat je de rekening betwist, en legt exact uit waarom, en wat de rekening volgens jou zou moeten zijn. Verder schrijf je dat je alleen een juiste gespecificeerde nota wenst te betalen, en dat je tot dat gebeurt zeker geen extra buitengerechtelijke kosten voor je rekening zal nemen.
Je geeft niet al te veel informatie over de oorspronkelijke rekening, maar aangezien je deze blijkbaar niet wil betalen neem ik aan dat hij verkeerd is, en omdat het aan een incassobureau is overgedragen neem ik aan dat je er geen contact over hebt gehad met de oorspronkelijke partij. Een deurwaarder zal niet onverwacht aan de deur staan. Hier aan vooraf zal nl. een zitting voor de kantonrechter gegaan moeten zijn, waarin jij bovendien in het ongelijk gesteld zal moeten zijn (door de kantonrechter). En voorafgaand aan zo'n procedure moet jij weer een dagvaarding gekregen hebben, waarin de eisende partij verplicht is het door jou gevoerde verweer op te nemen. Ontbreekt dat, dan wordt het een korte zitting, met je ontvangstbevestiging in de hand...
En verder, als men helemaal niet op jou reageert maar tot dagvaarding overgaat, dan zal de kantonrechter ook erg ontstemd zijn over het feit dat zijn tijd in beslag genomen wordt terwijl jouw pogingen om er onderling uit te komen zijn genegeerd. Ook al zou de vordering rechtens opeisbaar zijn, dan nog krijgen zij de rekening van de parketkosten gepresenteerd. Zorg dat JIJ in ieder geval BEWIJSBAAR alles hebt gedaan om er uit te komen onderling, dan zal je maximaal moeten betalen wat je werkelijk verschuldigd bent voor wat het dan ook is wat er speelt. Je moet in ieder geval niet niks van je laten horen, ook al is de rekening onterecht. En onthoud dat dit ook niet een methode is om onder betaling uit te komen van iets wat daadwerkelijk aan jou geleverd is.

Gesloten