LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Intrum Justitia

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Marcel Tol

Intrum Justitia

Ongelezen bericht door Marcel Tol »

Intrum Justitia is een zeer sluw incasso bedrijf. Bij het bellen naar I.J. krijg je eerst een keuze menu. Dit staat professioneel, maar nadat ik verschillende keren met verschillende combinaties gebeld heb , kreeg ik steeds,toevallig!!, dezelfde dame aan de lijn.Ik heb inzake een vordering van Debitel op mijn dochter in 2004 via Classic Incasso een regeling getroffen. Van C.I. kreeg ik keurig een kwijtingsafspraak brief.
Begin 2006 kreeg ik van I.J. een incasso verzoek het restant te betalen.
Ik heb toen het betaalbewijs en de brief naar I.J. gefaxed; geen reaktie. Op 1 september 2006 weer een incasso verzoek ontvangen, weekend verpest, op 4 september weer gefaxed ( nu de fax bevestiging bewaard ), was het naar een verkeerd fax nummer gefaxed. Vrijdag 8 september weer gefaxed naar een ander nummer. 13 september gebeld met de vraag hoe het ermee stond. Hun reaktie was dat het ongeveer 3 weken zo duren. Naar mijn mening neemt I.J. andere incasso buro's over of halen ze ergens anders hun informatie vandaan, om dan alsnog bepaalde zaken binnen te halen. Geluk voor mij was dat ik alle gegevens en correspondentie en betaalbewijzen nog had!!!

bodejosm43

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Ik heb het weleens in andere topics gezegd: het zou een mooi onderwerp zijn voor Radar in 1 van haar komende uitzendingen, maar ik vermoed dat die in hoofdlijnen al vast staan.

Wat houdt die kwijtingsafspraak exact in? Dat de schuld vervallen is, of dat de schuld vervalt na betaling van een door hen voorgesteld bedrag?
Ik neem aan, dat je dat in het laatste geval inmiddels betaald hebt.

Niet bang laten maken door intrum justitia.

Gesloten