LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Intrum justitia

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Thea52

Intrum justitia

Ongelezen bericht door Thea52 »

Wie kan mij helpen..of wie heeft het zelfde meegemaakt???

In het verleden ( 2001 ) was ik klant van Tele 2. Mijn rekeningen werden automatisch van de rekening afgeschreven. Ik ontving van Tele 2 een brief dat de rekening niet betaald was. Vond ik heel vreemd. Toen heb ik kopien van al mijn bankafschriften gemaakt en naar hun gestuurt. Alles was betaald. Op een dag ontving ik een brief van Intum justitia die van mij een bedrag van 350 gulden ( het bedrag weet ik niet eens meer ) vorderten. Toen heb ik een brief teruggeschreven naar Tele 2 dat ik het nou door een advocaat laat uitzoeken.
[/b] Ik heb nooit meer iets gehoord van Tele 2.
Op 23.mei 2008 ontvang ik een brief van Intrum justitia :
Eenmalige aanbieding: Betr: Openstaande rekening tele 2 Euro 439.11
wanneer u voor 16. juni 2008 betaald zullen wij u de rest verschuldigte bedrag kwijdschelden.
Ik word er helemal gek van. In 2001 heb ik er zo veel problemen mee gehad en omdat ik niets meer hoorde dacht ik gelukkig het is afgehandelt en nu 7 jaar later begint dat gedonder weer.
Is er iemand die mij kan zeggen wat ik er nou mee aan moet?????

BVD
groet Thea

gravedigger

Re: Intrum justitia

Ongelezen bericht door gravedigger »

Verjaringstermijn voor contractuele vorderingen: 5 jaar
Naast de algemene verjaringstermijn, heeft de wet voor een aantal rechtsvorderingen de verjaringstermijn ingekort naar vijf jaar. Een vordering die uit een overeenkomst voortvloeit, bijvoorbeeld een geldvordering of een huurvordering, verjaart na vijf jaar (art 3:307 BW).

Na verloop van vijf jaren nadat de vordering opeisbaar is geworden, kan betaling niet meer worden afgedwongen (via de rechter). Deze geldvordering blijft dan wel nog bestaan, maar de wederpartij kan dan - juridisch - niets meer ondernemen om betaling hiervan af te dwingen.

Consumentenkoop: 2 jaar
Is er sprake van een consumentenkoop, dat wil zeggen een overeenkomst waarbij de koper een particulier is en de verkoper handelt in de uitoefening van beroep of bedrijf, geldt er zelfs een verjaringstermijn van twee jaren (artikel 7:28 BW). Na twee jaren kan de verkoper dan ook geen betaling meer afdwingen
Als ze na 2001 niets meer hebben laten horen, kun je ke hier op beroepen. Wel doorgeven aan IJ!

Gesloten