LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Intrum Justitia

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
wibo1972

Intrum Justitia

Ongelezen bericht door wibo1972 »

[ De wet heeft daarom een foefje bedacht, waar incassobureau's het liefst zo weinig mogelijk ruchtbaarheid aan geven. Een incassobureau is verplicht u een brief te sturen dat zij opdracht hebben gekregen een bepaalde factuur te gaan incasseren. Vanaf de dagtekening van de brief heeft u dan nog 10 dagen om het gehele factuurbedrag te voldoen, zonder dat u de aanvullende kosten dan nog moet betalen]

Ik lees vaker dit soort berichten op deze forum zonder echter een verwijzing naar het betreffende wetsartikel. Weet iemand toevallig waar dit staat beschreven?

roro25

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door roro25 »

bovenstaande is onzin. Wetgever heeft geen termijn genoemd. Wel moet de schuldenaar op de hoogte gebracht worden van de overgang van de vordering, tenzij er een bestaande rechtsverhouding is.

Het betreft het cederen van vorderingen welke genoemd zijn in art. 3:93 jo 3:94 BW

Jen van de Keresik

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door Jen van de Keresik »

In februari 2007 besloot ik, omdat zij wel 10 % goedkoper zouden zijn, over te gaan naar Energie Direkt voor mijn gas en elektra leverantie.
In mei 2007 bleek de maandafrekening 20 % hoger te zijn. Ik heb dat niet betaald en hen een brief geschreven, waarin ik hen vertelde dat ik niet langer van hun diensten gebruik wenste te maken omdat zij mij hebben voorgelogen. Tot september 2007 heb ik niets van hen gehoord. Toen kreeg ik een schrijven van Intrum justitia.
Ook aan hen heb ik uitgelegd dat ik wel wilde betalen, maar het contract wenste te beeindigen om voor mij en hen duidelijke redenen.
Zij beloofden hierover kontakt met opdrachtgever te zullen hebben.
Daar heb ik echter nimmer wat van gehoord!
Het is nu november 2008, het dossier is 3 centimeter dik, en ik ben in januari 2008 afgesloten door Energiedirekt, maar kon direkt over naar mijn oude energieleverancier. De rekening van Energie Direkt heb ik wel betaald. Inturm Justitia niet want die reageert nimmer direkt maar wacht een aantal weken zodat zij weer nieuwe kosten kunnen opvoeren.
Dat opvoeren gebeurt altijd automatisch door de computer en zo zijn de kosten nu al meer dan € 700,-
Ik heb inmiddels vier aanmaningen van een mogelijk aan Intrum Justitia gerelateerd deurwaarderskantoor in huis. Ook vermoed ik een verband tussen Energie Direkt en Intrum Justitia.
Omdat ik vanaf het begin heb gesteld dat ik géén incassokosten wens te betalen omdat Enegie Direkt geen antwoord geeft op mijn brieven
heb ik hen telkens geadviseerd naar de rechter te gaan.
Dat hebben zij nu na meer dan een jaar nog steeds niet gedaan.
Wel heb ik hen geadviseerd hun zegeningen te tellen want de kans dat de rechter mij in het gelijk stelt is zeer groot.
Dat weten zij natuurlijk ook en daarom probeeren zij middels telefoontjes en nieuwe aanmaningen mij telkens maar weer te verleiden toch te betalen. En dat doe ik dus niet.
Het probleem met die "Grooten"is dat: "Macht nooit luistert! ".

Gesloten