LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Intrum Justitia

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
wouter g

Intrum Justitia

Ongelezen bericht door wouter g »

Goede dag allemaal

Ook ik heb een probleem met I.J.
had een nieuw telefoon abo. afgesloten bij vodafone
krijg ik anderhalve maand geleden een brief van vodafone dat er nog een rekening openstaat van 1.163.79 euro
dus ik bel vodafone op en vraag hoe dit kan omdat ik net 2 weken een abo. heb bij hun
dit blijkt een abo. te zijn wat ik in november 2001 heb afgesloten
ze konden mij niet vertellen over welk nummer. dus ik heb gevraagt waarom ik nu pas die rekening kreeg. dit komt omdat ik nooit te vinden was al die 8 jaar. beetje raar want heb altijd ingeschreven gestaan bij een nederlandse gemeente en ben voor iedereen altijd te vinden geweest. ook vroeg ik om een gespecificeerd rekening
deze kreeg ik alleen stonden er 5 bedragen op maar niet hoe dit bedragen tot staan waren gekomen. ik weer bellen met vodafone en vragen waar die bedragen op gebaseerd zijn. zijn dit bel kosten of wat zijn dit vind namelijk een rekenning van 1 maand voor 564.77 euro bellen erg veel. deze nooit gekregen maar wel een brief van I.J.
of ik binnen 2 weken een bedrag van 1949.82 wil overmaken ze hebben dus gewoon even bijna 800 euro op de rekening gegooid.
ik bellen met I.J. om een gespecificeerde rekening weer het overzicht wat ik al had van vodafone maar wel met de tekst erbij dat ik binnen 8 dagen moet betalen anders loop ik het risico dat er een gerechtelijke procedure komt met kosten die kunnen oplopen tot 375 euro.
dus weer in de telefoon geklommen en nogmaals gevraagd om een spcificatie. werd zeer brutaal te woord gestaan ze konden niks zien in het systeem en maar zullen het opsturen naar mij.
nu is mijn vraag kunnen ze dit maken om een rekening met 800 euro te verhogen en kunnen ze na bijna 8 jaar niks van zich te hebben laten horen dit bedrag bij mij komen eisen
het is niet dat ik niet wil betalen aan vodafone maar wil wel graag weten waarvoor ik moet betalen.
dit lijkt me vrij logisch anders kan elk bedrijf een rekening naar een incasso bureau sturen zonder dat er daadwerkelijk die kosten zijn gemaakt
alvast bedankt voor het lezen en antwoorden hoop dat jullie het begrijpen waar ik mee zit

mvg wouter

rene117

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door rene117 »

helaas voor hun zaak is verjaard

alex2109

Ongelezen bericht door alex2109 »

Helaas ook ik belaagd door I.J.
Kreeg een factuur van € 112,-- van een bedrijf waar ik nog nooit van gehoord had via I.J. toegestuurd. Namelijk IDG-Nederland.
Heb gevraagd om een specificatie, en hieruit kon ik nog steeds niet opmaken wat ik nu voor product of dienst zou hebben afgenomen, echter ik zag wel dat het adres niet klopte.
Hierop kreef ik de reaktie dat ik verzuimd heb mijn adres goed door te geven. geen wonder als je nog nooit van een bedrijf gehoord hebt.
Zaak is nog steeds lopende.

eentje

Ongelezen bericht door eentje »

IDG is een uitgever... misschien ooit een tijdschriften abo niet betaald?

Guardian72

Ongelezen bericht door Guardian72 »

@ Wouter,

Brief naar IJ sturen (aangetekend met handtekening retour - bewijs) dat je de vordering betwist, en dat je een volledige specificatie eist van de kosten die zij stellen dat je schuldig bent.

Geef ze een termijn van 10 dagen om deze papieren te overhandigen (alsmede een kopie van het contract wat er geweest zou moeten zijn, met jouw handtekening) en anders verklaar je deze vordering ongegrond, en dienen zij te stoppen met bedreigingen.

Of, je controleert of het inderdaad verjaard is - en stuurt ze een briefje met die strekking - en dat je op die grond de vordering afwijst.

Gesloten