Het is de laatste tijd wel de tijd van regende incassobureau's hier .. te bizar voor woorden.
Nadat ik een openstaande vordering had betwist bij Vodafone (er was teveel gerekend omdat ze mijn opzegging later hadden verwerkt dan de daadwerkelijke oppzeggingsdatum) en hen meerdere malen verzocht heb mij het juiste en gecorrigeerde bedrag door te geven en tevens aangaf dat tot ik het gecorrigeerde bedrag wist ik gewoon niet tot betaling over kon gaan maar uiteraard wel wilde betalen, kreeg ik steeds weer van Vodafone door dat de desbetreffende afdeling ermee bezig was en er vanzelf contact met mij opgenomen zou worden. Ik heb hier uiteraard alle correspondentie nog van.
Ongeveer 2 dagen nadat ik ze wederom had aangeschreven en had gevraagd of ze nu al het gecorrigeerde bedrag wisten zodat ik tot betalen over kon gaan, kreeg ik opeens een brief van Intrum Justitia, een bedrijf waar ik alleen van heb horen zeggen en dan niet al te positief. Helemaal vebouwereerd heb ik opgebeld waar ik van hen vernam dat het verzenden van de brief een foutje was, daar het dossier op bevroren was gezet door Vodafone, en uiteraard kon ik zonder tussenkomst van het incassobureau betalen en het met Vodafone zelf regelen, aldus de Intrum Justitia medewerkster.
Kreeg het aangepaste bedrag van Vodafone door en heb meteen diezelfde dag nog betaald. Wat schetst dan ook mijn verbazing als ik 4 dagen later een nota krijg van Intrum Justitia met de hoofdsom, die inmiddels al aan Vodafone voldaan was, en een lading incassokosten erbovenop.
Wat is de beste manier van hiermee omgaan?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Intrum Justitia & Vodafone
Re: Intrum Justitia & Vodafone
aan Intrum laten weten dat de hoofdsom is voldaan en er derhalve niets te vorderen is.
nee geen brief schrijfen gewoon in de prulenbak gooien als jij het bewijs
heb dat alles is voldaan dan moet je je eigen geen zorgen maken
komen ze met een recht zaak dan kan je lagen want dan gaan ze weer op de bek in de recht bank het zal niet de eerst keer zijn dat deze lui geld willen hebben dus niet meer op in gaan ze kunnen toch niets
heb dat alles is voldaan dan moet je je eigen geen zorgen maken
komen ze met een recht zaak dan kan je lagen want dan gaan ze weer op de bek in de recht bank het zal niet de eerst keer zijn dat deze lui geld willen hebben dus niet meer op in gaan ze kunnen toch niets
-
Rene117 een ZEER DOM advies.
Reageer altijd. Niet reageren vergert de zaak.
Stuur IJ een brief en meld hun dat je al betaald hebt, en dat je daarom ze vordering afwijst.
Reageer altijd. Niet reageren vergert de zaak.
Stuur IJ een brief en meld hun dat je al betaald hebt, en dat je daarom ze vordering afwijst.
Heb ze al een kort briefje gestuurd en daarin gezet dat de hoodsom al voldaan was ten tijde van hun brief, en dat ik niet van plan ben de onterechte kosten te betalen.