Ik kreeg laatst een aanmaning (en de laatste tijd zeer vaak) van onze vrienden uit Den Haag van een bedrijf dat mij nooit facturen heeft verzonden, en ook nooit heeft gereageerd op mijn brieven.
Dit bedrijf, een hostingbedrijf zou van mij achterstallige bedragen te goed hebben voor geleverde diensten. Ik heb idd bij dit bedrijf een hostingpakket afgenomen, maar de door het bedrijf geleverde inloggegevens waren niet de juiste.
Hiervan heb ik herhaaldelijk melding van gemaakt, en hierop is nooit gereageerd. Ook heb ik nooit facturen van ze gekregen. Niet via mail en niet via de post. Pas begin dit jaar hebben ze mij een aantal facturen per post gestuurd. Hierop heb ik contact opgenomen met het desbetreffende bedrijf, en hen duidelijk gemaakt dat ik pas wens te betalen, indien men mij juiste inloggegevens verstrekt. Zegt men doodleuk dat ik maar eerst moet bewijzen dat ik die en die persoon ben, alvorens men mij deze gegevens verstrekt!
Ook heb ik hen erop gewezen dat ik nooit facturen heb ontvangen via mail of post, en dat ik op géén enkele wijze bereid ben om deze facturen te voldoen. Intussen heeft men de zaak bij IJ neergelegd, en deze zijn doof! Telkens als een brief komt, bel ik weer naar Den Haag om uit te leggen dat er geen vordering is, omdat ik nooit facturen heb ontvangen en dat men nooit heeft gereageerd op mijn klacht.
Ik weet dat het vergeefse moeite is, maar deze oplichters moeten gestopt worden.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Intrum Justitia vs E Dentify
-
- Berichten: 1718
- Lid geworden op: 05 jul 2006 10:13
Re: Intrum Justitia vs E Dentify
Intrum Jusitia een criminele organisatie noemen vind ik wel vrij ver gaan. Ze zijn een commerciele onderneming, namelijk een incassobureau, dat echter op sommige punten wel degelijk zijn grenzen overschrijdt.
Bovendien staan het uitbrengen van een factuur en een vorderingsrecht los van elkaar, dus stellen dat er geen vordering is omdat er geen factuur is is op zijn minst een vrij zwak argument. Wel zou je misschien kunnen betogen dat te late betaling niet aan je te wijten viel omdat zij maar niet met een factuur aan kwamen zetten.
Verder verwijs ik naar de eerste alinea: klagen alleen is volstrekt onvoldoende.
Heb je dit schriftelijk gedaan? Je moet namelijk eerst de ander een laatste kans met termijn geven om nog de juiste inloggegevens te verstrekken, dus door middel van een (aangetekende) brief. Ook kan je het beste gewoon doen wat ze vragen, dus bijvoorbeeld een kopie van een paspoort meesturen, het kan best zijn dat dit deel is van hun policy. Blijft binnen deze laatste termijn een bevredigende reactie uit, dan zijn ze in verzuim en kan je schriftelijk schadevergoeding eisen, betaling opschorten en/of zelfs de overeenkomst ontbinden. Zolang er geen verzuim is van de ander dien je gewoon te betalen.Hiervan heb ik herhaaldelijk melding van gemaakt, en hierop is nooit gereageerd. Ook heb ik nooit facturen van ze gekregen. Niet via mail en niet via de post. Pas begin dit jaar hebben ze mij een aantal facturen per post gestuurd. Hierop heb ik contact opgenomen met het desbetreffende bedrijf, en hen duidelijk gemaakt dat ik pas wens te betalen, indien men mij juiste inloggegevens verstrekt. Zegt men doodleuk dat ik maar eerst moet bewijzen dat ik die en die persoon ben, alvorens men mij deze gegevens verstrekt!
Je kan het beste schriftelijk reageren. Bij Intrum werken tig mensen en er is een groot verloop, dus er valt nooit te bewijzen dat iets over de telefoon is afgesproken. Verder heb je aangegeven dat de facturen zijn nagestuurd.Intussen heeft men de zaak bij IJ neergelegd, en deze zijn doof! Telkens als een brief komt, bel ik weer naar Den Haag om uit te leggen dat er geen vordering is, omdat ik nooit facturen heb ontvangen en dat men nooit heeft gereageerd op mijn klacht.
Bovendien staan het uitbrengen van een factuur en een vorderingsrecht los van elkaar, dus stellen dat er geen vordering is omdat er geen factuur is is op zijn minst een vrij zwak argument. Wel zou je misschien kunnen betogen dat te late betaling niet aan je te wijten viel omdat zij maar niet met een factuur aan kwamen zetten.
Verder verwijs ik naar de eerste alinea: klagen alleen is volstrekt onvoldoende.
Re: Intrum Justitia vs E Dentify
Pffff wat eem flut forum script! Waar is de quote knop om andermans berichten te quoten?
UIteraard heb ik E-Dentify in gebreke gesteld. Echter hierop heeft men nooit gereageerd. Sterker nog, men heeft zeker 2 jaar niks van zich laten horen, en nu opeens gaan ze incasseren. En dat laatste is mij dus in het verkeerde keelgat geschoten.
En ja, ik blijf bij mijn bevindingen dat IJ een crimineel bedrijf is.
UIteraard heb ik E-Dentify in gebreke gesteld. Echter hierop heeft men nooit gereageerd. Sterker nog, men heeft zeker 2 jaar niks van zich laten horen, en nu opeens gaan ze incasseren. En dat laatste is mij dus in het verkeerde keelgat geschoten.
En ja, ik blijf bij mijn bevindingen dat IJ een crimineel bedrijf is.
-
- Berichten: 1718
- Lid geworden op: 05 jul 2006 10:13
Re: Intrum Justitia vs E Dentify
Daar kan ik me wat bij voorstellen. Maar je verspilt je energie als je ze belt. Schrijf gewoon een net verweerschrift waarin je stelt dat je E-Dentify in gebreke hebt gesteld en dat ze door het aflopen van de gestelde termijn in verzuim zijn, en dat je daarom de gevolgen daarvan hebt ingeroepen. Laat een jurist ernaar kijken en stuur het aangetekend naar Intrum Justitia. Ik hoop dat je dit alles kan aantonen (je zal namelijk moeten bewijzen dat je E-Dentify in gebreke hebt gesteld, en dat ze niet hebben gedaan wat ze hadden moeten doen), en dan sta je sterk.UIteraard heb ik E-Dentify in gebreke gesteld. Echter hierop heeft men nooit gereageerd. Sterker nog, men heeft zeker 2 jaar niks van zich laten horen, en nu opeens gaan ze incasseren. En dat laatste is mij dus in het verkeerde keelgat geschoten.
Tja, twee mensen twee meningen nietwaar?En ja, ik blijf bij mijn bevindingen dat IJ een crimineel bedrijf is.