"Stalken"
Ik heb in verleden meerdere malen vorderingen van Intrum justitia gehad over zaken welke onterecht waren. Ondanks dat ik tegen hun blijf zeggen dat ze dan maar naar de opdrachtgever of de rechter moeten gaan om hun geld te krijgen blijven ze mij lastig vallen. Ze gaan niet naar de rechter maar ik blijf wel brieven krijgen en soms telefoontjes.
Iedere keer geef ik weer door dat de vordering onterecht is en dat ze maar naar de rechter moeten. Helaas doen ze dit niet maar krijg ik om de zoveel tijd (meestal half jaar) weer eens een brief.
Ik neem dan netjes contact op en zeg dat de vordering onterecht is en ze maar naar de rechter moeten gaan. En verzoek hun vriendelijk toch dringend mij niet meer lastig te vallen of een dagvaarding te sturen.
Weet iemand een manier dat ik dit "stalken" kan stoppen? Want luisteren naar mij doen ze niet.
Doorschuiven intern Intrum justitia
Over sommige oude dossiers wordt ik lange tijd niet lastig gevallen maar dan komen ze na geruime tijd (ongeveer een jaar) toch weer terug onder ander nummer en de letters SB voor het dossier nummer. Apart is dan de eiser Intrum Justitie is geworden met een referentie van de "oude" (onterechte) schuldeiser. Ik neem dan netjes contact op en zeg dat de vordering onterecht is en ze maar naar de rechter moeten gaan. En verzoek hun vriendelijk toch dringend mij niet meer lastig te vallen of een dagvaarding te sturen. Dat doen ze trouwens niet.
Is dit legaal? ik weet dat intrum niet te innen zaken op koopt en probeert te innen, kennelijk kijken ze dan niet naar het dossier maar proberen gewoon nog een keer. Hoe kan ik dit stoppen?
Misleidende brieven
In de strijd om de (onterechte) vorderingen te innen krijg ik nu ook al brieven van Intrum justitie met volgende tekst:
Geachte heer,
In bovengenoemde zaak staat er bij ons kantoor nog een bedrag open van € ***,**.
Wij willen u in de gelegenheid stellen deze vordering te voldoen door middel van een betalingsregeling van € **,** per maand.
De eerste termijnbetaling zien wij gaarne binnen 10 dagen na heden van u tegemoet door middel van de aangehechte acceptgiro.
Wij zien uw betaling tegemoet.
Hoogachtend....
Het bedrag per maand is altijd heel laag om zo de mensen tot betaling te laten over gaan. echter zodra je één betaling hebt gedaan ga je akkoord met de vordering (volgens mij). Ik vindt dit een vorm van misleiding omdat ze op deze manier mensen toch proberen over te halen tot betaling van onterechte vorderingen. Als je de brief niet goed zou lezen en door het bedrag laat te houden op de acceptgiro zijn mensen toch geneigd te betalen.
Is dit misleidend en zijn hier richtlijnen voor wat wel en niet mag?
Ben benieuwd of jullie deze dingen ook ervaren en wil benadrukken dat het om onterechte vorderingen gaan.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Intrum justitie foutief en misleidend
Re: Intrum justitie foutief en misleidend
Aangifte doen van belaging, maar erg kansrijk acht ik dat niet. Verder kunt je ze negeren. Of de post ongeopend retour sturen.GerritA schreef:Weet iemand een manier dat ik dit "stalken" kan stoppen? Want luisteren naar mij doen ze niet.
-
Guardian72
- Contacteer:
Re: Intrum justitie foutief en misleidend
Ik zou ook eventueel meldingen van anderen erbij zoeken - zodat je wat hulpmiddelen hebt om aan te tonen dat:alfatrion schreef:Aangifte doen van belaging, maar erg kansrijk acht ik dat niet. Verder kunt je ze negeren. Of de post ongeopend retour sturen.
- jouw geval niet uniek is
- IJ rustig, en kennelijk bewust, onjuiste vorderingen keer op keer opnieuw inzet (zou oplichting kunnen zijn)
- Men je blijft lastig vallen, terwijl je (meermaals) hebt aangegeven hier niet van gediend te zijn, daar het onterecht is, en dat dit een standaard manier van werken van IJ is.
Overweeg dan ook aangifte te doen van:
(poging tot) oplichting - met aantoonbaar onjuiste vorderingen steeds opnieuw komen.
Bedreiging - het continu lastig vallen terwijl je aangeeft dit niet te willen kan bedreigend overkomen (al zullen zij zeggen dat ze legitiem handelen)
Succes.