LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Intrum "Loop"
-
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 28 aug 2019 11:16
Intrum "Loop"
Hi
Intrum heeft al een een jaar of 4 een invordering op mij. Alle cijfers kloppen en ik betaal al deze tijd keurig elke maand de 35 euro.
Ik heb dus nog nooit een maand gemist of te laat betaald of uitgesteld of wat dan ook, never.
Echter krijg ik al die tijd elke 3 a 4 maanden eerst een email "u heeft uw betaling afspraak gemist, betaal binnen 2 dagen" gevolgd door dezelfde melding via een brief. Ook zou de rente weer gaan lopen.
Inloggen via de website gaat al maanden niet meer maakt niet uit welke inlog gegevens ze ook sturen met de eerst genoemde email.
Ik heb al meerdere keren mijn ongenoegen geuit hierover bij Intrum (altijd kalm en beheerst). De laatste keer afgelopen eind januari ook dat ik niet kan inloggen dit probleem werd bevestigd aan de telefoon en zou snel worden opgelost.
Nu, moet ik ze maar gewoon negeren de volgende keer? ze moeten toch in het systeem kunnen zien dat ik elke keer weer heb gebeld met deze klacht?. De eerste keren ga je twijfelen en slaat de schrik je om het hart, nu is het gewoon irritant.
P.s. Dit is het laatste jaar.
Intrum heeft al een een jaar of 4 een invordering op mij. Alle cijfers kloppen en ik betaal al deze tijd keurig elke maand de 35 euro.
Ik heb dus nog nooit een maand gemist of te laat betaald of uitgesteld of wat dan ook, never.
Echter krijg ik al die tijd elke 3 a 4 maanden eerst een email "u heeft uw betaling afspraak gemist, betaal binnen 2 dagen" gevolgd door dezelfde melding via een brief. Ook zou de rente weer gaan lopen.
Inloggen via de website gaat al maanden niet meer maakt niet uit welke inlog gegevens ze ook sturen met de eerst genoemde email.
Ik heb al meerdere keren mijn ongenoegen geuit hierover bij Intrum (altijd kalm en beheerst). De laatste keer afgelopen eind januari ook dat ik niet kan inloggen dit probleem werd bevestigd aan de telefoon en zou snel worden opgelost.
Nu, moet ik ze maar gewoon negeren de volgende keer? ze moeten toch in het systeem kunnen zien dat ik elke keer weer heb gebeld met deze klacht?. De eerste keren ga je twijfelen en slaat de schrik je om het hart, nu is het gewoon irritant.
P.s. Dit is het laatste jaar.
Re: Intrum "Loop"
Even een stukje uit de OP gemist?Morganlefay schreef: ↑06 apr 2020 13:02Dat u deze melding krijgt houdt in dat u te laat bent geweest met betalen, maw wanneer het u uitkomt.
Niet kunnen inloggen??
Betaal op tijd en dan krijgt u deze meldingen niet meer en u bent dan uiteindelijk goedkoper uit want al die brieven en mails kosten ook geld.
Succes
@ TS: stuur ze een email en/of of een brief waarin je aangeeft dat je, ondanks de onjuiste berichtgeving van hun kant en de door jou daarop gegeven reacties, de overeengekomen termijnen op de overeengekomen momenten blijft betalen en dat je niet verder zult reageren op hun onjuiste brieven.Fatal3rr0r schreef: ↑06 apr 2020 12:45... en ik betaal al deze tijd keurig elke maand de 35 euro.
Ik heb dus nog nooit een maand gemist of te laat betaald of uitgesteld of wat dan ook, never.
Re: Intrum "Loop"
Het een hoeft het ander niet uit te sluiten. Is er een afspraak over de dag van de maand waarop het geld binnen moet zijn? Als er bijvoorbeeld afgesproken is dat het geld op de 25e binnen moet zijn en je betaalt elke maand op de 28e, dan betaal je elke termijn wel in de juiste maand, maar ook 3 dagen te laat.Moneyman schreef: ↑06 apr 2020 13:36Even een stukje uit de OP gemist?Morganlefay schreef: ↑06 apr 2020 13:02Dat u deze melding krijgt houdt in dat u te laat bent geweest met betalen, maw wanneer het u uitkomt.
Niet kunnen inloggen??
Betaal op tijd en dan krijgt u deze meldingen niet meer en u bent dan uiteindelijk goedkoper uit want al die brieven en mails kosten ook geld.
Succes@ TS: stuur ze een email en/of of een brief waarin je aangeeft dat je, ondanks de onjuiste berichtgeving van hun kant en de door jou daarop gegeven reacties, de overeengekomen termijnen op de overeengekomen momenten blijft betalen en dat je niet verder zult reageren op hun onjuiste brieven.Fatal3rr0r schreef: ↑06 apr 2020 12:45... en ik betaal al deze tijd keurig elke maand de 35 euro.
Ik heb dus nog nooit een maand gemist of te laat betaald of uitgesteld of wat dan ook, never.
Komkommertijd
vindt dit leuk
-
- Berichten: 12835
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Intrum "Loop"
Betaald u per automatische incasso of met een handmatige overboeking? Bij handmatig kan het zijn dat het geld een dag langer onderweg is (weekenden, feestdagen, speciale dagen) waardoor u wel op tijd overgemaakt hebt, maar het geld niet op tijd op de ontvangende rekening staat. Als u betaald met automatische incasso, dan is het niet uw probleem.
Re: Intrum "Loop"
TS schrijft nota bene expliciet (in citeerde het zelfs nog) dat hij nooit te laat betaalt. Lijkt me duidelijk.Jefdus schreef: ↑06 apr 2020 14:08Het een hoeft het ander niet uit te sluiten. Is er een afspraak over de dag van de maand waarop het geld binnen moet zijn? Als er bijvoorbeeld afgesproken is dat het geld op de 25e binnen moet zijn en je betaalt elke maand op de 28e, dan betaal je elke termijn wel in de juiste maand, maar ook 3 dagen te laat.
Als dat wél zo zou zijn, zou dit hele topic niet bestaan...
-
- Berichten: 1395
- Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28
Re: Intrum "Loop"
Over het algemeen ben ik het met je eens maar het is mogelijk dat betalen voor de 1e van elke maand volgens de topic starter op tijd is terwijl Intrum misschien heeft gezegd dat het voor de 28ste moet. Het ligt een beetje aan de afspraak en de definitie van wat op tijd is.Moneyman schreef: ↑06 apr 2020 16:26TS schrijft nota bene expliciet (in citeerde het zelfs nog) dat hij nooit te laat betaalt. Lijkt me duidelijk.Jefdus schreef: ↑06 apr 2020 14:08Het een hoeft het ander niet uit te sluiten. Is er een afspraak over de dag van de maand waarop het geld binnen moet zijn? Als er bijvoorbeeld afgesproken is dat het geld op de 25e binnen moet zijn en je betaalt elke maand op de 28e, dan betaal je elke termijn wel in de juiste maand, maar ook 3 dagen te laat.
Als dat wél zo zou zijn, zou dit hele topic niet bestaan...
Re: Intrum "Loop"
In de context van de OP is ook dat niet logisch. Dan zou er niet pas na 4 jaar betalen gereageerd worden.
-
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 28 aug 2019 11:16
Re: Intrum "Loop"
Zoals gezegd, ik betaal of betaalde nooit te laat.
Stel dat ik dit wel een keer heb laten schieten waarom krijg ik dan niet die enkele keer een email maar elke 3 a 4 maanden een email?
In het dossier zou toch ook moeten staan dat ik elke keer weer telefonisch reageer?.
Ik heb ook aangegeven dat ik niet kan inloggen, dit zou verholpen worden. Volgens mij heb ik wel genoeg contact met ze gehad.
Kan ik de volgende keer zeggen van "zet maar in het dossier dat cliënt elke maand betaald en niet meer zal reageren".
Het dossiernummer staat ook in elke overschrijving dus daar ligt het ook niet aan. Of ze verdienen op de telefoonrekening want wachttijden heeft een bijzondere betekenis bij Intrum.
Stel dat ik dit wel een keer heb laten schieten waarom krijg ik dan niet die enkele keer een email maar elke 3 a 4 maanden een email?
In het dossier zou toch ook moeten staan dat ik elke keer weer telefonisch reageer?.
Ik heb ook aangegeven dat ik niet kan inloggen, dit zou verholpen worden. Volgens mij heb ik wel genoeg contact met ze gehad.
Kan ik de volgende keer zeggen van "zet maar in het dossier dat cliënt elke maand betaald en niet meer zal reageren".
Het dossiernummer staat ook in elke overschrijving dus daar ligt het ook niet aan. Of ze verdienen op de telefoonrekening want wachttijden heeft een bijzondere betekenis bij Intrum.
Re: Intrum "Loop"
Wanneer moet het geld op hun rekening staan en wanneer betaal jij? En welke gegevens geef jij bij de betaling in?
(wellicht dat ze je betaling niet kunnen matchen of deze later binnenkomt dan de verplichte datum)
(wellicht dat ze je betaling niet kunnen matchen of deze later binnenkomt dan de verplichte datum)
Re: Intrum "Loop"
Zoals ik al eerder schreef: ja, als je zeker weet dat alles aan jouw kant goed gaat, kan je ze na alle moeite de figuurlijke middelvinger geven.Fatal3rr0r schreef: ↑07 apr 2020 00:19Kan ik de volgende keer zeggen van "zet maar in het dossier dat cliënt elke maand betaald en niet meer zal reageren".
-
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 28 aug 2019 11:16
Re: Intrum "Loop"
Het begon ooit ergens in het midden van de maand van een maand in 2016.
Sindsdien betaal ik altijd op de 27e.
Sindsdien betaal ik altijd op de 27e.
Re: Intrum "Loop"
Dat is helemaal niet (meer) relevant. Als TS jarenlang (in dit geval bijna 4 jaar!) op hetzelfde tijdstip heeft betaalt, zonder problemen, kan je daar niet na zoveel jaar ineens pas een probleem van maken. Rechtsverwerking, heet dat.Morganlefay schreef: ↑07 apr 2020 16:25En per wanneer behoort het geld op de rekening te staan, voor of na de 10eFatal3rr0r schreef: ↑07 apr 2020 16:20Het begon ooit ergens in het midden van de maand van een maand in 2016.Sindsdien betaal ik altijd op de 27e.
Re: Intrum "Loop"
Dat is wel degelijk relevant. Of het juridisch mag is een andere discussie, maar het kan wel verklaren waarom nu ineens die herinneringen komen. Na een update van het systeem, andere instelling o.i.d. kan dit ineens tevoorschijn komen.Moneyman schreef: ↑07 apr 2020 16:45Dat is helemaal niet (meer) relevant.Morganlefay schreef: ↑07 apr 2020 16:25En per wanneer behoort het geld op de rekening te staan, voor of na de 10eFatal3rr0r schreef: ↑07 apr 2020 16:20Het begon ooit ergens in het midden van de maand van een maand in 2016.Sindsdien betaal ik altijd op de 27e.
Re: Intrum "Loop"
Prima, dan is het voor jou wel relevant.
Als een andere instelling of update hiervoor zorgt, is dat een probleem van Intrum, niet van TS.
Als een andere instelling of update hiervoor zorgt, is dat een probleem van Intrum, niet van TS.
Re: Intrum "Loop"
Dat jouw snappertje staat afgesteld op enkel en alleen jouw vakgebied, maakt niet dat andere zaken niet relevant zijn.
Het is ook het probleem van TS, daarom maakt hij er ook een topic over aan. Als Intrum dit probleem heeft, maar het steeds tijdig afvangt en TS er geen bericht over krijgt zou hij er ook geen topic over hebben geopend. Doch Intrum kan en/of wil het niet oplossen, en dus wordt TS er steeds mee lastig gevallen, waarmee het dus ook het probleem van TS is geworden.
Re: Intrum "Loop"
Tsja. Niet geheel toevallig is dit ook mijn vakgebied. Op basis van de input van TS en mijn kennis kan ik dus simpel zeggen dat Intrum de boom in kan. Waarom dat zo is, heb ik al onderbouwd ook, en ik heb jou zoals gebruikelijk wel tegengas, maar geen inhoudelijke weerlegging zien geven.
Komkommertijd
vindt dit leuk
-
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 28 aug 2019 11:16
Re: Intrum "Loop"
Gisteren kwam het mailtje binnen met... we hebben een nieuwe betalingsafspraak gemaakt enz enz.
Het grappige is dat het restant bedrag daarin hetzelfde is als 1 maand geleden terwijl er dus allang betaald is.
Weer even bellen dus
U heeft niet betaald email: 8 maart €385.66 (27 feb gewoon betaald).
U heeft niet betaald email: 22 maart, saldo €385.66 (27 maart gewoon betaald)
Gisteren nieuwe afspraak email: Saldo €385.66
(13 januari was de laatste "u heeft niet betaald" email terwijl in december gewoon betaald is)
Het grappige is dat het restant bedrag daarin hetzelfde is als 1 maand geleden terwijl er dus allang betaald is.
Weer even bellen dus
U heeft niet betaald email: 8 maart €385.66 (27 feb gewoon betaald).
U heeft niet betaald email: 22 maart, saldo €385.66 (27 maart gewoon betaald)
Gisteren nieuwe afspraak email: Saldo €385.66
(13 januari was de laatste "u heeft niet betaald" email terwijl in december gewoon betaald is)
-
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 28 aug 2019 11:16
Re: Intrum "Loop"
vandaag weer een email met 'bedankt voor uw betaling'
Het resterende bedrag is nog steeds €385.66
Het resterende bedrag is nog steeds €385.66
-
- Berichten: 5921
- Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
- Locatie: Nederbelg!
Re: Intrum "Loop"
Op welke dag moet het uiterlijk binnen zijn?
Als je voor 28 e van de maand is komt het op tijd binnen als het geen weekend is.
Als je voor 1e van maand binnen moet zijn is 27 februari met 28 dagen een groot risico.
En bij 27 boeken en 28&29 weekend is... en 30 binnen komt krap.
Doe het voortaan 25e van elke maand en verwacht minder problemen.
En sinds kort werken vele banken dagelijks, ook in het weekend maar weer niet op feestdagen.
2 dagen eerder dus geen 27 maar 25 als dat mogelijk is en automatisch overboeken zelf invoeren elke maand is maar 1x aanpassen.
Als je voor 28 e van de maand is komt het op tijd binnen als het geen weekend is.
Als je voor 1e van maand binnen moet zijn is 27 februari met 28 dagen een groot risico.
En bij 27 boeken en 28&29 weekend is... en 30 binnen komt krap.
Doe het voortaan 25e van elke maand en verwacht minder problemen.
En sinds kort werken vele banken dagelijks, ook in het weekend maar weer niet op feestdagen.
2 dagen eerder dus geen 27 maar 25 als dat mogelijk is en automatisch overboeken zelf invoeren elke maand is maar 1x aanpassen.
-
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 28 aug 2019 11:16
Re: Intrum "Loop"
vanmiddag een belletje gedaan met ze...
Het bedrag is inderdaad niet 385 maar 315
Het inloggen kan nog steeds niet (100+ dagen na aangeven) maar ze zijn ermee bezig zegt ze.
Het bedrag is inderdaad niet 385 maar 315
Het inloggen kan nog steeds niet (100+ dagen na aangeven) maar ze zijn ermee bezig zegt ze.
Komkommertijd
vindt dit leuk