Mijn broer heeft een eigen huis , waar zijn vriendin bij inwoont. Nu heeft zij ergens een schuld opgelopen en een bezoek gehad van een Deurwaarder. Die komt terug om spullen op te halen in ( zijn ) huis , waar zijn vriendin op inschreven staat en ook bij inwoont. Nu zijn de spullen niet van hunzelf maar door mijn ouders aan hun ter beschikking gestelt om te gebruiken. Nu zijn de spullen particuliar gekocht en er zijn geen bonnen. En ZONDER bonnen worden de spullen in beslag genomen.
Mag dit zomaar gebeuren in mijn broer zijn huis waar zij bij inzit , en die Inboedel wie der staat , ze die op mogen eisen. Zonder de bonnen te tonen.
Ja, de deurwaarder mag daar beslag op leggen. Het beste kan de vriendin van je broer contact opnemen met de deurwaarder om een betalingsregeling te treffen om hopelijk het een en ander te voorkomen.
Dat hangt af van de inschrijving..als ze ingeschreven staat met der postadres dan mag het niet, maar daar moet je zoon deurwaarder wel op wijzen!!
Anders zou je nog kunnen proberen te zeggen dat de spullen niet van haar zijn, maar in bruikleen zijn. Heb iemand meegemaakt die zn spullen in bruikleen had van de kerk (en dat op papier). Maar ja het is natuurlijk zo dat iedereen roept dat de spullen van een ander zijn als ze in beslag genomen worden..
Probeer een regeling te treffen met de deurwaarder..die heeft uiteindelijk liever geld dan het hele drama gebeure met spullen..