LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] inwonend met beslag

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
zwartboek1

inwonend met beslag

Ongelezen bericht door zwartboek1 »

Hallo. Wie kan mij advies geven in het volgende:
Mijn bedrijf is failliet gegaan en daardoor alles verkocht. Faillissement inmiddels opgeven wegens gebrek aan baten. Nu huurde ik tijdelijk een woning en kan het contract niet verlengen omdat de woning gesloopt wordt. Dit was vooraf besproken. Inmiddels sta ik al geruime tijd ingeschreven voor een andere woning maar hier zit geen schot in. Nu stelde mijn zoon voor dat ik ter overbrugging een kamer bij hem mag huren tot ik eigen woonruimte heb gekregen. Maar nu komt mijn vraag, : Kan ik dit doen en kan ik voorkomen dat deurwaarders beslag op mijn zoon en diens vrouw hun eigendommen leggen omdat ik een kamer huur en dus inwonend ben? Wie heeft hier antwoord op? En heb ik tevens recht op een bijstandsuitkering?

Amanda3785

Re: inwonend met beslag

Ongelezen bericht door Amanda3785 »

Hallo,

Ik ben zelf inwonend bij mijn ouders en heb ook een schuld waardoor er soms een deurwaarder aan de deur komt. Hoewel ik nu zelf problemen heb met een deurwaarder die niet volgens de regels werkt heb ik van diverse instanties een aantal adviezen gekregen:

Diverse deurwaarders hebben aangegeven dat zij geen beslag mogen leggen op goederen/zaken die geen eigendom van degene zijn die de schuld heeft. Hierbij wordt vaak gezegd dat jij dat dan aan moet tonen. Is belachelijk want dat kunnen ze zelf ook maar goed. Van de schuldhulpverlening heb ik destijds het advies gehad een huurovereenkomst op te stellen waarin je aangeeft dat alles eigendom is van jouw zoon en zijn vrouw. Beide ondertekenen en ze mogen je officieel gesproken niets meer maken. Ze mogen absoluut geen beslag leggen op zaken die van je zoon of zijn vrouw zijn als de schuld op jouw naam staat.

Nu kan het voorkomen dat een deurwaarder moeilijk doet, zoals nu in mijn geval bij één deurwaarder is. Blijf het bewijs opsturen en zorg dat je juridische acties onderneemt zodra ze door blijven drammen. Het is een manier van hun om paniek te zaaien zodat er alsnog door wie dan ook betaald wordt. Ze kunnen je niets maken en jij staat in je recht.

Groetjes,

Amanda

ronald g

Re: inwonend met beslag

Ongelezen bericht door ronald g »

Faillissement inmiddels opgeven wegens gebrek aan baten, is er geen WSNP traject aangeboden? zoniet dan mogen deurwaarders alles weer opeisen en als u een vast adres heeft beginnen met lastig vallen. Een contract opstellen kan helpen maar daar moet wel vast in staan wat uw eigendom is. Maar het lijkt me geen goed idee om het aanbod aan te nemen. Uw zoon zal zeker door de deurwaarders geconfronteerd worden.

Succes Ronald.

Gesloten