@Bor: Fouten kunnen gemaakt worden, maar ze worden niet altijd opgemerkt. Dat geldt zowel voor consument als voor de ondernemer. Dat is dus al 1 punt waarom er altijd een reservering voor gemaakt zal moeten worden. Het is een utopie te denken dat iedereen zo netjes gaat zijn als we graag zouden willen. En als een bedrijf failleert door dit soort fouten, dan kan ik met recht zeggen dat die ondernemer niet eens zou mogen ondernemen! Overigens vind ik het een zeer nette reactie van je!
@??
Goh, Moranne wordt hier pittig aangevallen en wijzigt haar verhaal plotseling...
Heb jij een andere tekst gelezen dan ik? Ze doet een paar aanvullingen en ze wijzigt niets... Daarnaast moet je jezelf eens afvragen of het de bedoeling van deze site is mensen aan te vallen.
@antonh: Je mag ervan uitgaan dat als de rekening te hoog zou zijn Moranne gereageerd zou hebben... maar niet na 4 maanden! Overigens staat in de algemene leverings- en betalingsvoorwaarden van bijna alle bedrijven dat bezwaar gemaakt kan worden op een factuur binnen de betalingstermijn of korter. Dat is dus niet na 4 maanden! Wat als Moranne het te hoge factuurbedrag betaald zou hebben? Zou het reisbureau dan zo het teveel betaalde geld terugstorten? Niet op basis van dit soort algemene voorwaarden! En TS zou ook pech hebben als TS na de betalingstermijn bezwaar zou maken. Over wiens rug gaat het dan?
@Moranne: Een mondelinge overeenkomst is bindend, maar niet bewijsbaar. De factuur is dat wel. Volgens mij moet je betalen, maar ik kan me je bezwaren voorstellen.
@bodejos: Ik had het idd in jouw reactie gelezen, maar het antwoord hebben we nu. Je vermeldt dat je voor een paar dubbeltjes niet teruggaat, maar voor een groter bedrag wel. Feit is dat juist de kleine fouten in aantal en absolute bedragen groter zijn dan de grote fouten. Wat maakt het 1 dan beter dan het ander?