Lezers,
Pas op voor jurofoon.nl.
De situatie:
Blijkbaar heeft iemand mij aangemeld op die site. In 2011 is er abonnementsgeld afgeschreven (dit heb ik helaas gemist).
In 2012 ook, dit heb ik gestorneerd. Later ben ik gebeld door jurofoon.nl. Ik heb aangegeven me nooit aangemeld te hebben. Die mevrouw zou het uitzoeken en mij informeren.
Enkele weken later kreeg ik een aanmaning met kosten van een incassobureau. Om verdere schade te voorkomen, heb ik dit betaald en meteen gemaild naar jurofoon en incassobureau dat ik dit geld terug wil, omdat ik me niet aangemeld had en ook nooit een machtiging heb afgegeven. Daarbij ook mijn rekeningnummer opgegeven waar de kosten op gecorrigeerd konden worden. Uiteraard kon jurofoon.nl zich niet herinneren mij gebeld te hebben.
Na meerdere keren om een reactie gevraagd te hebben, gaf jurofoon.nl aan dat ze inderdaad geen machtiging ontvangen hadden en dat de kosten gecorrigeerd worden. Overigens zat bij hun opgave de bij mij in rekening gebrachte incassokosten en wettelijke rente niet bij!
Nu blijken ze dit overgemaakt te hebben, begin maart, naar een niet bestaand rekeningnummer.
Hun reactie: dit nummer is destijds opgegeven, daar is het naar toe overgemaakt en nee, wij kunnen het niet meer naar een ander rekeningnummer overmaken. Huh ?!?
Als een rekeningnummer niet bestaat, boekt de ontvangende bank het geld terug naar de verzender. Dus kunnen ze het m.i. naar het door mij opgegeven rekeningnummer boeken.
Kortom:
1. Ze schrijven af zonder incassomachtiging;
2. Vertikken het om het abonnementsgeld en de incassokosten plus wettelijke rente terug te boeken;
3. Willen ook niet meewerken, je moet constant erachtaan mailen;
4. Het geld wat ze terug hebben gehad van die bank (omdat reknr niet bestaat) houden ze lekker zelf.
Ik heb ze gevraagd om een (re)actie, ik wil weten waar ik in beroep kan gaan. Dan kan ik via mijn rechtsbijstandverzekering andere stappen ondernemen.
Als deze organisatie (tot november 2012 had ik er nog nooit van gehoord) zo met hun klanten om gaat, weet ik in ieder geval waar je niet moet zijn.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Jurofoon
Re: Jurofoon
Uiterst knullig allemaal.RegioMark schreef:Lezers,
Pas op voor jurofoon.nl.
De situatie:
Blijkbaar heeft iemand mij aangemeld op die site. In 2011 is er abonnementsgeld afgeschreven (dit heb ik helaas gemist).
In 2012 ook, dit heb ik gestorneerd. Later ben ik gebeld door jurofoon.nl. Ik heb aangegeven me nooit aangemeld te hebben. Die mevrouw zou het uitzoeken en mij informeren.
Enkele weken later kreeg ik een aanmaning met kosten van een incassobureau. Om verdere schade te voorkomen, heb ik dit betaald en meteen gemaild naar jurofoon en incassobureau dat ik dit geld terug wil, omdat ik me niet aangemeld had en ook nooit een machtiging heb afgegeven. Daarbij ook mijn rekeningnummer opgegeven waar de kosten op gecorrigeerd konden worden. Uiteraard kon jurofoon.nl zich niet herinneren mij gebeld te hebben.
Na meerdere keren om een reactie gevraagd te hebben, gaf jurofoon.nl aan dat ze inderdaad geen machtiging ontvangen hadden en dat de kosten gecorrigeerd worden. Overigens zat bij hun opgave de bij mij in rekening gebrachte incassokosten en wettelijke rente niet bij!
Nu blijken ze dit overgemaakt te hebben, begin maart, naar een niet bestaand rekeningnummer.
Hun reactie: dit nummer is destijds opgegeven, daar is het naar toe overgemaakt en nee, wij kunnen het niet meer naar een ander rekeningnummer overmaken. Huh ?!?
Als een rekeningnummer niet bestaat, boekt de ontvangende bank het geld terug naar de verzender. Dus kunnen ze het m.i. naar het door mij opgegeven rekeningnummer boeken.
Kortom:
1. Ze schrijven af zonder incassomachtiging;
2. Vertikken het om het abonnementsgeld en de incassokosten plus wettelijke rente terug te boeken;
3. Willen ook niet meewerken, je moet constant erachtaan mailen;
4. Het geld wat ze terug hebben gehad van die bank (omdat reknr niet bestaat) houden ze lekker zelf.
Ik heb ze gevraagd om een (re)actie, ik wil weten waar ik in beroep kan gaan. Dan kan ik via mijn rechtsbijstandverzekering andere stappen ondernemen.
Als deze organisatie (tot november 2012 had ik er nog nooit van gehoord) zo met hun klanten om gaat, weet ik in ieder geval waar je niet moet zijn.
Kan me voorstellen dat je hier niet zo gauw zilt aankloppen voor
JuroFoon adviseert, bemiddelt of staat je bij in een juridische procedure als dat nodig is.
Sorry maar waarom ga je iets betalen wat je helemaal niet verschuldigd bent. Dat vind ik ook niet slim.
Kreeg vanmorgen een mailtje van Jurofoon (geen idee hoe ze aan mijn email adres komen, had ze nog nooit gebeld, info gevraagd of wat ook) met: Jurofoon: nieuw: bij burenruzies. burenrechter.nl Jurofoon Journaal. Bel 0900-1411 en u krijgt antwoord op al uw vragen. Kosten: 80 cent per minuut, maximum €40,00!!! per gesprek. Leden krijgen korting! Dus je was ongewild lid geworden. Ben je mooi in de aap gelogeerd. Nou, dat heb ik maar snel 'undiscribed' bij aangevinkt. Het Juridisch Loket is tenminste gratis als je een vraag hebt. Wel goede waarschuwing, RegioMark!
-
Guardian72
- Contacteer:
Even terzijde - als je spam ontvangt (ongewenste / niet aangevraagde commerciele emails) dan moet je nooit "unsubscribe" gebruiken - omdat je daarmee je mailadres als actief aanmerkt, en je in feite je mailbox openzet voor meer spam.tenormin schreef:Kreeg vanmorgen een mailtje van Jurofoon (geen idee hoe ze aan mijn email adres komen, had ze nog nooit gebeld, info gevraagd of wat ook) met: Jurofoon: nieuw: bij burenruzies. burenrechter.nl Jurofoon Journaal. Bel 0900-1411 en u krijgt antwoord op al uw vragen. Kosten: 80 cent per minuut, maximum €40,00!!! per gesprek. Leden krijgen korting! Dus je was ongewild lid geworden. Ben je mooi in de aap gelogeerd. Nou, dat heb ik maar snel 'undiscribed' bij aangevinkt. Het Juridisch Loket is tenminste gratis als je een vraag hebt. Wel goede waarschuwing, RegioMark!
Als je nooit zaken met ze hebt gedaan, en je geen accoord voor ontvangen van hun mails hebt gekregen dat melden via spamcop.net en spamklacht.nl - maar nooit "uitschrijven" of "unsubscribe".
Guardian72, oh, geen idee. Dan heb ik in het verleden erruug veel fout gedaan. Bedankt voor de tip.