LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] kan dit/wat kan ik doen

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
mkuiper

kan dit/wat kan ik doen

Ongelezen bericht door mkuiper »

hallo allen
ik ben michel kuiper
en heb een vraag
ik heb namelijk wat problemen met deurwaarder van es
deze heeft opdracht van evides waterbedrijf
om mijn achterstand op tehalen
ik ben pas gaan samenwonen in een andere stad
maar had mijn huisje nog wel al kwam ik daar bijna nooit
daar door is de rekening opgelopen
ik had per maand 7.50 euro over moeten maken
evides heeft van es ingeschakeld
dus daar kwamen de nodige kosten bij
van es heeft mij nu 4 keer voor het kanton geroepen
wat nu resulteerd dat ik in totaal 1200 euro moet betalen
wat eigenlijk maar 75 euro zou zijn
nou is mijn vraag ook had van es mij 4 keer mogen dagen om 1 eiser
of had hij de dossiers bij mekaar moeten voegen
wat kan ik hier nog tegen doen
het speelt pas sinds november/december

mvg michel

Pavlova

Re: kan dit/wat kan ik doen

Ongelezen bericht door Pavlova »

Hallo Michel,

Bedoel je dat er in totaal 4 vorderingen van Evides door van Es nu behandeld worden? Het kan wel degelijk maar ik vind het wel veel als je praat over driekwart jaar. Mogelijk ging het als volgt: Er ontstond een achterstand, die te laat werd betaald. Vordering werd aan van Es uit handen gegeven en zaak kwam voor de rechter. Rechter wees vonnis. Intussen werd er voor de lopende periode niet aan Evides betaald, weer een achterstand aan van Es uit handen gegeven, voor de rechter enz. enz. Dus 4 keer incassokosten, kosten dagvaarding, gerechtelijke procedure en wellicht ook betekening van het vonnis.

Op basis van de weinige info die je geeft zeg ik: Ja, het kan. Of de dossiers samengevoegd hadden moeten worden, dat wordt feitelijk bepaald door de cliënt. Deze kiest er namelijk zelf voor om een nieuw ontstane achterstand als nieuwe opdracht aan de deurwaarder te geven in plaats van de deurwaarder opdracht te geven de hoofdsom te verhogen met nieuw ontstane achterstanden.

Ik raad je aan om van de vorderingen specificaties op te vragen en bezwaar te maken tegen de kosten die gemaakt zijn. Vraag uitleg waarom ervoor gekozen is om voor iedere achterstand te gaan dagvaarden. Deurwaarders hebben namelijk de plicht om niet nodeloos kosten te maken. Mijn verdere advies: ga naar het Juridisch Loket oid voor (gratis) hulp. Succes!
Informeer ook bij Evides of daar ook nog achterstanden zijn die nog niet aan van Es uit handen gegeven zijn en tref een regeling indien dat het geval is.

aitje

Ongelezen bericht door aitje »

ik heb precies hetzelfde probleem met evides/van es deurwaarder.Kosten zijn gigantisch opgelopen,tegen de 3000 euro onderhand voor 5 termijnen.Het wrange is dat mijn probleem is ontstaan toen de gem kredietbank, waarvan ik wekelijks leefgeld krijg ,mijn water aan evides zou gaan betalen.Toen dit niet gebeurde ontstond er een achterstand van 2 termijnen,maanden,een schuld dus die in no time bij van es terecht kwamen.Kosten op kosten op kosten!!!!!Toen de kredietbank eenmaal ging betalen verrekende evides dat met de achterstand en sluisde dat zonder dat ik of de kredietbank dat wisten het betaalde termijnbedrag door als verrekening van de lopende schuld.De lopende termijnen werden ook weer schulden.Daar kwamen we pas in januari achter na weer 2 dossiers bij van es.Kredietbank bellen, ik bellen, maatschappelijk werk bellen.Volgens van es is het eigen schuld dikke bult.Zowel evides en de deurwaarder van es zijn niet gevoelig voor onze argumenten en vragen en ik maakte zelfs 2 keer mee dat de hoorn op de haak gegooid werdt door evides.Ik ben de wanhoop nabij,en het heeft mij nu al 9 maanden van 45 euro gekost als beslag op mijn uitkering,beslag op mijn bankrekening en mijn vakantie geld.Gaat mij ook mijn langdurigheids toeslag kosten.Ik die al 30 jaar chronisch ziek ben en een bijstandsuitkering heb!!

aitje

Ongelezen bericht door aitje »

Ik weet zo onderhand niet wat ik nog moet.En het blijkt nu achteraf ook nog dat mijn maandtermijnen inhet begin dat evides het water van eneco overnam dat de bedragen toen net zo hoog waren als nu voor twee maanden.Dus ik moest ook nog eens veel te veel betalen bleek na een doorgave van mijn meterstanden.Ik voel mij ronduit beroofd met die gigantisch opgelopen extra kosten voor deurwaarder en kantongerecht,en de rechter staat het blijkbaar toe!?Tevens loop ik het risico dat er ook nog eens beslag gelegt wordt op mijn inboedel.Volgens deurwaarder van es kunnen er meerdere beslagen naast elkaar lopen.Ondanks een beslagvrije voet.Dus ik weet het niet meer,weet iemand anders dat wel????

Gesloten