LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] kan / mag dit zomaar ???
kan / mag dit zomaar ???
Heeft niemand last van die vervelende mensen ?? ze vallen me nu lastig met een rekening uit 1998 ????? het ging om een bedrag van ong. 500 euro. Ik kreeg ong. een jaar geleden een brief waarin stond dat ik was veroordeeld enz enz. en dat ik binnen een paar dagen ruim 1100 euro moest betalen !!! Ik zou mn god niet weten hoe je daar onderuitkomt en of er uberhaupt wel iets tegen te doen is.. Dit is toch pure oplichting. Ik had alles betaal tot op 200 euro na.. Een half jaar niks gehoord, en ja hoor daar zijn ze weer. Kreeg een brief dat het inmiddels alweer verhoogd was naar € 250 en dat ik dat binnen 2 dagen moest betalen, omdat ze anders de boel leeg komen halen met als gevolg nog hogere kosten !
Ik ben zo misselijk van deze mensen (Hanze GGN Zwolle) dat ik het maar zover laat komen (heb wel 125 betaald). Dus nu komen ze (zeggen ze) mn huis leeg halen voor 125 euro. Overigens heb ik contact gehad met het bedrijf waar het volgens GGN om gaat, en die vertellen mij dat ik geen rekening heb openstaan (wat ik al dacht om dat ik al meer dan 1000 euro heb voldaan)
Wat kan ik hier tegen doen ?? Zijn dit nu de echte meesteroplichters ?? Eigenlijk hoop ik dat alle nederlanders hun rekeningen op tijd gaan betalen, zodat deze ellendewagens, zelf in de betalingsproblemen komen.
Die mensen denken alleen maar aan zo snel mogelijk hun zakken vullen, echt misselijk. Ik hoop dat radar eens de incasso bureaus en deurwaarders onder de loep neemt. De incasso bureaus schieten als paddestoelen uit de grond, en niemand die er iets tegen kan doen. Vooral de boetes die ze opleggen zijn sinds de invoering van de euro absurt... Ze gooien er zo een paar honderd euro bij op !!!! Ze verdienen zoveel dat ze zelfs voetbal clubs sponseren dmv Shirtreclame...... EEN SCHANDE
Ik ben zo misselijk van deze mensen (Hanze GGN Zwolle) dat ik het maar zover laat komen (heb wel 125 betaald). Dus nu komen ze (zeggen ze) mn huis leeg halen voor 125 euro. Overigens heb ik contact gehad met het bedrijf waar het volgens GGN om gaat, en die vertellen mij dat ik geen rekening heb openstaan (wat ik al dacht om dat ik al meer dan 1000 euro heb voldaan)
Wat kan ik hier tegen doen ?? Zijn dit nu de echte meesteroplichters ?? Eigenlijk hoop ik dat alle nederlanders hun rekeningen op tijd gaan betalen, zodat deze ellendewagens, zelf in de betalingsproblemen komen.
Die mensen denken alleen maar aan zo snel mogelijk hun zakken vullen, echt misselijk. Ik hoop dat radar eens de incasso bureaus en deurwaarders onder de loep neemt. De incasso bureaus schieten als paddestoelen uit de grond, en niemand die er iets tegen kan doen. Vooral de boetes die ze opleggen zijn sinds de invoering van de euro absurt... Ze gooien er zo een paar honderd euro bij op !!!! Ze verdienen zoveel dat ze zelfs voetbal clubs sponseren dmv Shirtreclame...... EEN SCHANDE
Re: kan / mag dit zomaar ???
Wat je het beste kan doen is gewoon een regeling treffen
die onzin van het hele bedrag in 3 dagen op rekeningnr bla bla bla moet je niet geloven en ook niet druk over maken spreek gewoon 100 euro of 50 euro per maand. af.. deurwaarders en inkasso bureaus is gewoon zonde van je tijd om daar druk over te maken of tegen te vechten je wint toch nooit...
die onzin van het hele bedrag in 3 dagen op rekeningnr bla bla bla moet je niet geloven en ook niet druk over maken spreek gewoon 100 euro of 50 euro per maand. af.. deurwaarders en inkasso bureaus is gewoon zonde van je tijd om daar druk over te maken of tegen te vechten je wint toch nooit...
Wat je beter kan doen, is gewoon je rekeningen op tijd betalen.
Scheelt ons een hoop gezeur over incassobureau's enzo.
Scheelt ons een hoop gezeur over incassobureau's enzo.
De domme graai en krijpcultuur in Nederland wordt gewoon in stand gehouden, door de domme Nederlander zelf.
Je hebt de slimme mensen die onwijs hoge rekeningen opleggen aan mensen die dit niet kunnen betalen.
Dan heb je grijpstra de gier (incasso), denkt ha ha, gelukkig weer een slachtoffer deze is klaar voor de slachtbank (wel even kijken of de kredietbank, met schuldsanering niet in beeld is, anders kost dit teveel en levert het niets op).
Wat zou er gebeuren, dit wanneer iedere Nederlander, keurig op tijd zijn rekeningen zou betalen???
Als je 100 euro een paar maanden laat gaan, mag je 600 gaan betalen.
Als het dan gaat om aardappelen, verdient de deurwaarder er meer aan dan de groenteboer.
Die lui hebben een groot en luxe gebouw, rijden classe auto's, hebben er een dagtaak aan en wensen dit zo te behouden en doen er ook alle moeite voor, dus betaal alsjeblieft niet op tijd je nota's.
Je hebt de slimme mensen die onwijs hoge rekeningen opleggen aan mensen die dit niet kunnen betalen.
Dan heb je grijpstra de gier (incasso), denkt ha ha, gelukkig weer een slachtoffer deze is klaar voor de slachtbank (wel even kijken of de kredietbank, met schuldsanering niet in beeld is, anders kost dit teveel en levert het niets op).
Wat zou er gebeuren, dit wanneer iedere Nederlander, keurig op tijd zijn rekeningen zou betalen???
Als je 100 euro een paar maanden laat gaan, mag je 600 gaan betalen.
Als het dan gaat om aardappelen, verdient de deurwaarder er meer aan dan de groenteboer.
Die lui hebben een groot en luxe gebouw, rijden classe auto's, hebben er een dagtaak aan en wensen dit zo te behouden en doen er ook alle moeite voor, dus betaal alsjeblieft niet op tijd je nota's.
-
Kijk, dit is precies de juiste voorstelling van zaken! Een lamme in een rolstoel wordt gesommeerd om te lopen, doet hij dat niet, dan slaan we hem dood! Behalve de in bovenstaande reactie genoemde feiten vergeet de schrijver nog te vermelden van dat hele dure marmeren of eikenhouten bord voor hun kop! Ik wil hier toch wel even een voorbeeld aanhalen. Het laatste jaar ging het met mijn zaak niet meer naar wens, door verschillende factoren oa. winkeldiefstal inbraken en teruglopende omzetten. Aangezien ik toch bijna 65 jaar werd en ik toch van plan was om te stoppen, heb ik de verhuurder van het pand laten weten dat ik er per 1 Jan. 2003 er uit ging. Hier kon men niet mee accoord gaan omdat er een huurachterstand was van 6300Euro. Inmiddels had ik wel een andere huurder gevonden welke een gedeelte van de inventaris wilde overnemen en de rest zou er komen via een uitverkoop. Toen ik 6500Euro bij elkaar had heb ik het voorstel gedaan om dat aan de achterstallige huur te voldoen. Hier kon men niet mee accoord gaan omdat het huurcontract nog liep. Hierop werd er een procedure gestart voor ontruiming! Was dus volkomen overbodig omdat ik er toch uit ging. De extra kosten liepen hierdoor op tot ruim 5000Euro! Toen ik aangaf dat ik dit niet kon betalen, werd er een incasso bureau ingeschakeld, want dan gaat het ineens een stuk makkelijker! Kortom, omdat het zo lang ging duren had ondertussen de nieuwe huurder afgehaakt. Weg overname som! Wel kwamen er de aanmaningen van het incasso bureau. Ik heb toen aangegeven dat er 5000Euro beschikbaar was wat ik wel wilde voldoen. Hiermee is men toen wel accoord gegaan en zou er nog alleen de extra kosten, waarvan ik had gezegd deze niet te maken, open staan. Niet dus! Na betaling stond er nog steeds 11500Euro open en volgde er weer een dagvaarding! Hierop heb ik verweer gevoerd en van de rechter gelijk gekregen. Het nog te betalen bedrag werd door hem vast gesteld op 20% van de hoofdsom. Dit is nu voldaan en daarmee is de kous af. Later kreeg ik nog een bevel tot ontruiming, hoewel het pand reeds 4 maanden leeg was! Hier geldt dus duidelijk: Wie het onderste uit de kan wil, krijgt de deksel op zijn neus. Zo dat ben ik weer even kwijt.
Vr. Gr. Hans.
Vr. Gr. Hans.
Laatst gewijzigd door resp00112469 op 08 jun 2004 00:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik vind het verschikkelijk om te lezen Hans. Ik herken het echter wel. Ondernemingen en incasso bureau's zijn bijna niet tot rede vatbaar. Hierdoor krijgen ze zelf niet alleen minder geld binnen maar maken ze andere ook nog eens kapot. Men moet in Nederland vooral zo door blijven gaan!
ik heb inmiddels de oorsprokelijke factuur van half mei dit jaar 200 euro voldaan. ik de deurwaarder om uitleg gevraagd voor het restant bedrag van 50 euro ? waar dit op gebaseerd was en waarom ?
Ik kreeg geen antwoord. Wel net precies een deurwaarder met politie en nog een collega deurwaarder aan de deur om beslag te leggen op mijn tv twv van 1100 euro. ik moet nu heel snel de 50 euro kosten betalen anders nemen ze de tv mee. Mijn vraag. het bedrag wat ik volgens de rechtbank moet betalen heb ik betaald. de 50 euro die zei erbij willen hebben zonder factuur of opgaaf is nu ruim een week oud !! kunnen ze dan al beslag leggen ? en is de verhouding wel in orde.
Groeten,
Mikki
Ik kreeg geen antwoord. Wel net precies een deurwaarder met politie en nog een collega deurwaarder aan de deur om beslag te leggen op mijn tv twv van 1100 euro. ik moet nu heel snel de 50 euro kosten betalen anders nemen ze de tv mee. Mijn vraag. het bedrag wat ik volgens de rechtbank moet betalen heb ik betaald. de 50 euro die zei erbij willen hebben zonder factuur of opgaaf is nu ruim een week oud !! kunnen ze dan al beslag leggen ? en is de verhouding wel in orde.
Groeten,
Mikki
dat zijn incassokosten en wettelijke rente
als het goed is kunnen ze je precies uitleggen hoe ze eraan komen.
-
Ja en dat hele dure bord wat zij voor hun kop hebben, dat moet ook ergens van betaald worden!
Het ergst vind ik dat je extra wordt gestraft voor iets wat je niet kan!
Sterkte ermee.
Vr. Gr. Hans.
Het ergst vind ik dat je extra wordt gestraft voor iets wat je niet kan!
Sterkte ermee.
Vr. Gr. Hans.
ze hebben al 500 euro incasso kosten berekend, hij zei dat hij niet wist waar het voor was en dat ik maar naar het kantoor moet gaan. De ********
55 euro binnen een paar dagen ???dat zijn incassokosten en wettelijke rente
lekker aso dan, moet ik hem toch maar een paar trappen in zn rug geven
ben er vandaag heen geweest, nadat ze gister beslag hadden geleg op mn tv voor een bedrag van 54 euro. Ik vroeg waar die 54 euro voor was ? Ik kreeg als antwoord voor de beslaglegging op mijn oude adres (waar ik al ruim een jaar niet meer woon) toen werd mij verteld dat het nu alweer 74 euro was + 150 euro voor het beslagleggen = 224 euro
Wat een uitzuigers zijn het ook. Ik heb als brugman gepraat datik allleen wou weten waar die 54 euro voor was. Niks nakkes betalen en nu binnen en dag. Ik nog doorzeuren en nu moet ik 120 euro betalen en ben ik er van af. Dit heb ikinmiddels gedaan, maar wat een land die lui bepalen zomaar wat ze doen. Als zo een vrouw daar ongesteld is of die een man daar mocht de avond ervoor niet op zn vrouw dan krijg je er zo maar 100 euro bovenop.... WAT EEN LAND !!!!! ik heb binnen een week 329 euro betaald, er kon niks geregeld worden ... BAH hoop dat ze stikken in mn geld
Wat een uitzuigers zijn het ook. Ik heb als brugman gepraat datik allleen wou weten waar die 54 euro voor was. Niks nakkes betalen en nu binnen en dag. Ik nog doorzeuren en nu moet ik 120 euro betalen en ben ik er van af. Dit heb ikinmiddels gedaan, maar wat een land die lui bepalen zomaar wat ze doen. Als zo een vrouw daar ongesteld is of die een man daar mocht de avond ervoor niet op zn vrouw dan krijg je er zo maar 100 euro bovenop.... WAT EEN LAND !!!!! ik heb binnen een week 329 euro betaald, er kon niks geregeld worden ... BAH hoop dat ze stikken in mn geld
-
Barsten mag ook! Vandaag weer eentje in de bus gehad van I.J. wegens een achterstand bij Casema. Laat ik dit in de laatste 1.5 jaar al reeds vele malen met correspondentie aan Casema en I.J. hebben aangevochten omdat er GEEN achterstand is. Van alle correspondentie heb ik nog copièn en destijds is er via www.coax.nl ook al eens melding van gemaakt en toen is er door Casema zowaar een telefoontje gekomen dat er geen achterstand was en zou de incasso worden teruggedraaid. Volgens I.J ben ik door hun opdrachtgever uitvoerig geìnformeerd en daarom binnen 8 dagen betalen anders bla bla enz. Nou NIET dus, sinds mijn laatste aangetekende van September 2003 NIETS meer vernomen! Dus morgen maar weer eens bellen, hoewel ik weet dat dit eigenlijk geen zin heeft. U weet wel van dat hele dure bord voor hun kop! Ik ben zeer pissig, wat een maatschappij waarin wij leven. Het enige wat telt zijn $$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$ tekens!
Vr. Gr. Hans.
Vr. Gr. Hans.
Hans, ik ben het helemaal met je eens. Hetzelfde heb ik met UPC en I.J. Ik doe alleen niks meer per telefoon. Als ik weer zo een idioote brief ontvang stuur ik meteen een fax en een brief naar het antwoordnummer van I.J. vervolgens hoor ik dan 4 tot 5 weken niets en dan begint het weer opnieuw. Toen het pas begon probeerde ik altijd zo lang mogelijk I.J. medewerkers aan de praat te houden. maar dat hebben ze inmiddels bij mijn referentie nummer erbij vermeld in hun "heilige" systeem.
Je zou ook je rekeningen gewoon op tijd kunnen betalen, mikki.
dan heb je dit gezeur niet.
Misschien een les voor de volgende keer?
dan heb je dit gezeur niet.
Misschien een les voor de volgende keer?