Ik schijn een schuld te hebben lopen bij een schuld eiser. Nu heb ik 3 jaar niks van de schuldeiser vernomen.
december 2009 heb ik een aangetekende brief ontvangen van de schuldeiser
(geldt dit als een incasso?)
Ik heb nu een brief ontvangen van een KANDIDAAT deurwaarder van LAVG.
De hoofdsom bedraagt €8000,- en nu berekenen zij 10% rente vanaf 2006
nu wordt er mij verzocht om binnen 5 dagen 57000,-
te betalen plus elke maand 10% extra als ik niet betaal.
Ook staat er in deze brief dat als ik niet over ga tot betaling dat er zal worden over gegaan tot invordering via gerechtelijke weg.
Nu is mijn vraag kan en mag een KANDIDAATdeurwaarder dit opstellen en van mij eisen??
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] KANDIDAATdeurwaarder
Re: KANDIDAATdeurwaarder
ja dat mag hij
de toevoeging "toegevoegd kandidaat-" betekent dat hij/zij volledig (afgestudeerd) deurwaarder is maar geen eigen onderneming heeft.
hij/zij is dus in dienst bij een gerechtsdeurwaarder met een eigen onderneming.
verder heeft de toegevoegd kandidaat-gerechtsdeurwaarder de zelfde bevoegdheden.
de toevoeging "toegevoegd kandidaat-" betekent dat hij/zij volledig (afgestudeerd) deurwaarder is maar geen eigen onderneming heeft.
hij/zij is dus in dienst bij een gerechtsdeurwaarder met een eigen onderneming.
verder heeft de toegevoegd kandidaat-gerechtsdeurwaarder de zelfde bevoegdheden.
Jeetje, dat groeit lekker aan in drie jaar tijd, ik zou willen dat mijn spaarrekening ook 10 % per maand maakt...
Kan dat Guusje, van 8K naar 57K in 3 jaar tijd ???
Kan dat Guusje, van 8K naar 57K in 3 jaar tijd ???
de renteberekening is door de opdrachtgever doorgegeven aan LAVG. vermoedelijk is dat in een overeenkomst opgenomen.
zonder die stukken in te hebben gezien kan ik dat niet beoordelen.
wil je het zeker weten dan is het raadzaam om een kopie van de stukken op te vragen bij LAVG.
zonder die stukken in te hebben gezien kan ik dat niet beoordelen.
wil je het zeker weten dan is het raadzaam om een kopie van de stukken op te vragen bij LAVG.
-
Guardian72
- Contacteer:
@ Binky -
3 jaar lang niets gehoord - betekent dat ook dat je 3 jaar lang niets (af)betaald hebt?
Ik heb dan even vlug, dankzij excel, proberen te berekenen hoe men van 8000 naar 57000 komt - in 3 jaar even 49000 erbij dat is nogal wat. Effe meer dan 16000 op jaarbasis - behoorlijk heftige kosten.
Wat voor afspraken omtrent deze schuld zijn er?
Want, als de schuld klopt, en de eiser is stil gebleven - vind ik dit nogal rauw op het dak vallen.
Heb je een contract / overeenkomst? Wat staat daar precies in?
Gezien de bedragen, zou ik overwegen rechtsbijstand advies te vragen, of bij gebrek hieraan, het juridisch loket eens te vragen.
Dan, in principe mag iedereen eisen stellen.
Of je je eraan moet houden - kan een overeenkomst zijn, of dat bepaalt de rechter.
3 jaar lang niets gehoord - betekent dat ook dat je 3 jaar lang niets (af)betaald hebt?
Ik heb dan even vlug, dankzij excel, proberen te berekenen hoe men van 8000 naar 57000 komt - in 3 jaar even 49000 erbij dat is nogal wat. Effe meer dan 16000 op jaarbasis - behoorlijk heftige kosten.
Wat voor afspraken omtrent deze schuld zijn er?
Want, als de schuld klopt, en de eiser is stil gebleven - vind ik dit nogal rauw op het dak vallen.
Heb je een contract / overeenkomst? Wat staat daar precies in?
Gezien de bedragen, zou ik overwegen rechtsbijstand advies te vragen, of bij gebrek hieraan, het juridisch loket eens te vragen.
Dan, in principe mag iedereen eisen stellen.
Of je je eraan moet houden - kan een overeenkomst zijn, of dat bepaalt de rechter.
Dit heeft niks meer met de wet te maken, dit zijn duistere afspraken die er gemaakt zijn. Dat kan natuurlijk nooit kloppen he. Zie die bedragen eens en percentages. Zoiets noemen ze maffia-praktijken. Erg benieuwd welk kantoor hierachter steekt en wie/wat de schuldeiser is.