LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] karansingh partners

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
ARNOUD12

Re: karansingh partners

Ongelezen bericht door ARNOUD12 »

Er is een groot verschil tussen een incassoboer en een deurwaarder. Een incasso bedrijf mag elke malloot opstarten een deurwaarder wordt door de rechtbank in het ambt beëdigd, een deurwaarder krijgt daarmee de bevoegdheid zaken voor de kantonrechter te brengen en eventuele vonnissen ten uitvoer te brengen. Een deurwaarder gaat zijn ambt niet in gevaar brengen door oude louche vorderingen op te kopen om zijn salaris op te krikken. Dat er een levendige handel in oude vorderingen is ontstaan ontken ik niet maar die handel is zeg maar voorbehouden aan incassoboeren die met veel dreigen en zo meer hopen dat mensen toch maar betalen om er maar van af te zijn.

en toch zijn er genoeg deurwaarders te vinden die zulke zaken aannemen en willen innen, deurwaarders zijn geen heilige boontjes, als je kijkt naar de wat er aan kosten gerekend word door dw, lijkt het mij moeilijk om te geloven dat ze dit doen volgens de regels, en al zouden ze zich aan de regels houden proberen ze waarschijnlijk altijd het uiterste van de regels te zoeken/gebruiken, ik heb het nu zelf meegemaakt voor mijn zus, en ben geschrokken ervan. ik heb zelf gezien dat deurwaarder 1 vordering van 1 bedrijf waar verschillende maandtermijnen zijn in verschillende dossiers stopt, dit zodat ze voor elk dossier kosten kunnen rekenen, zelfs 1 voorbeeld waar de totale hoofdsom 600 euro was en in drie verschillende dossiers gestopt is met in totaal 1900 aan deurwaarderskosten, ik vind dit soort praktijken gewoon schandalig. Het kan ook niet anders je word vanzelf een wolf als je in deze bedrijfstak je geld wil verdienen, want meestal in het geld van de onderkant van de samenleving en die mensen hebben niet de kracht,verstand en geld om te begrijpen hoe ze bedondert worden.

Ik zelf heb in mijn leven nooit te maken gehad met een deurwaarder tot in de zaken van mijn zus ben gaan behartigen en ik vind deze bedrijfstak gewoon stuitend, als je bekijkt naar hoe deurwaarders te werk gaan en kosten die ze rekenen vind ik het gewoon een smerige bedrijfstak. Gemeentes en overheden geven gigantisch veel geld uit aan schuldhulpverleningstrajecten etc.., waarom niet veel eerder ingrijpen, Het probleem is de dat denk ik de lobby van dw te sterk is. Ik hoorde pas een deurwaarder op BNR praten alsof hij het wiel van pythachoras had uitgevonden, ik werd daar zo boos over, want ik heb met eigen ogen de misstanden gezien, een dw is nooit gebaat bij hulp voor de schuldenaar, die wilt zo lang mogelijk dat de schuld loopt, om kosten te blijven declareren.

Als de overheid nou eens voortrekkende rol neemt, dan kan je een hoop problemen voorkomen en dan zijn dure trajecten zoals shv/wsnp en al die andere namen die er voor zijn in veel mindere maat nodig.

ARNOUD12

Re: karansingh partners

Ongelezen bericht door ARNOUD12 »

snuffel1

Als mensen hun aankoopdrang binnen proportie brengen, nadenken voordat men iets aanschaft dan waren deurwaarders en incassoboeren binnen no time werkloos. Helaas dat doen de meesten dus niet, het gros van de Nederlandse bevolking richt de levensstandaard in naar het inkomen m.a.w. leeft op te grote voet. Valt het inkomen weg of wordt minder gaat de bevolking niet de levensstandaard aanpassen maar noodzakelijke betalingen uitstellen tot dat het niet meer gaat en de incassoboeren-deurwaarders op de stoep staan. De volgende stap is de kop in het zand steken en afwachten tot het overwaait, gezien het aantal verstek vonnissen is dat wel de trend. Pas als de realiteit doordringt en het water tot de lippen staat wordt van deurwaarders-schuldeisers verwacht om maar vooral rekening te houden met de financiële situatie van de betrokkene. Met excuus dan heb je alle troeven wel verspeeld en mag je de tafel verlaten.
aankoopdrang is wel heel makkelijk, hoe beschrijven we mensen die werkloos worden, bedrijven die failliet gaan en zo kan ik met tig vb doorgaan, als ik de situatie van mijn zus bekijk, zijn die schulden door een slechte ex man buiten haar schuld om gemaakt, in deze bedrijfstak word vaak naar aankoopdrang verwezen, hoe ik het bekijk, is dat de markt in zijn geheel gereguleerd moet worden, ik ken de wetten niet, maar naar aanleiding van wat ik gezien heb, staan die niet verhouding tot de huidige markt. Hoe probleem is ook, wie gaat zo een advies geven, denk je nu echt dat er iemand bij de overheid rondloopt die verstand heeft van een deurwaarder en deze kosten die deze in rekening brengt.

voorbeeld: iemand komt in de schulden en heeft vorderingen lopen bij 6 deurwaarderskantoren, elk kantoor is dan bezig met kosten maken, en waarschijnlijk zal 1 schuld in verschillende dossiers zitten, om lekker omzet te draaien. Als er nou 1 centraal systeem zou zijn, had 1 dw geld kunnen innen en de kosten in bedwang houden. ik kijk naar mijn zus een totale schuld van 15000 met 19000 deurwaarders kosten, ik vind het gewoon ongelofelijk dat dit kan in de huidige maatschappij, ik kom even niet op de naam van het deurwaarders kantoor maar die had een Zorgverzekering in 5 dossiers gezet, dat is toch onbegrijpelijk, terwijl het om dezelfde opdrachtgever/verzekeraar/klantnummer, en waarom doen ze dit, geld geld geld, ze geven niet om mensen. Dat zijn gewoon oplichterspraktijken en als je vraagt aan het personeel van zo een dw kantoor waarom ze dat doen, beleid dat doen ze standaard om het overzichtelijk te houden, ongelofelijk grappig, dat dit soort dingen in Nederland kunnen

Gesloten