| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] keiharde opstelling Famed
keiharde opstelling Famed
Binnen 14 dagen twee nota's voldaan aan Famed, een van mij en een van mijn vrouw. Vervolgens twee weken later een maand op reis geweest. Bij terugkomst bleek een nota teruggestort omdat het notanummer niet correct was ingevuld plus een nieuwe nota met buitengerechtelijke incassokosten. De situatie uitgelegd, maar geen sprake van coulance, een keiharde opstelling dus. Met mijn mondhygieniste heb ik de afspraak gemaakt dat zij mij voortaan zelf de nota's stuurt.
-
Miss Tascha
- Contacteer:
Re: keiharde opstelling Famed
Fa-Med staat er helaas om bekend
Dat is wel een erg harde opstelling van fa med. Je hebt al laten zien te willen betalen, en dan gaan ze dit doen.
U maakt de fout (verkeerd nummer ingevuld) , en bent niet bereid de consequenties te dragen? Famed weet helemaal niet dat u een poging heeft gedaan, en dan nog, betaling niet binnen de termijn., wordt teruggedraaid omdat men het notanummer niet kan koppelen. Is grotendeels geautomatiseerd, dus de rest is een logisch gevolg. U heeft wel pech met de chronologie want het is wel heel precies de termijn die gehanteerd wordt voor de extra kosten...
betalingstermijn 30 dagen, in de praktijk 5 weken na versturen nota een eerste herinnering, dan 2 weken later tweede herinnering met termijn 2 weken voordat er kosten komen. totaal dus 9 weken om zonder extra kosten te betalen..
Maar even to the point: zo werkt niet alleen Famed maar elk bedrijf waar krediet gegeven wordt (want dan doen ze omdat u niet direct aan de balie bij de zorgverlener betaalt, wat ook een optie is natuurlijk). alleen de termijnnen kunnen verschillen en zijn bij Famed zelfs redelijk ruim, mits er goed gecommuniceerd wordt.
betalingstermijn 30 dagen, in de praktijk 5 weken na versturen nota een eerste herinnering, dan 2 weken later tweede herinnering met termijn 2 weken voordat er kosten komen. totaal dus 9 weken om zonder extra kosten te betalen..
Maar even to the point: zo werkt niet alleen Famed maar elk bedrijf waar krediet gegeven wordt (want dan doen ze omdat u niet direct aan de balie bij de zorgverlener betaalt, wat ook een optie is natuurlijk). alleen de termijnnen kunnen verschillen en zijn bij Famed zelfs redelijk ruim, mits er goed gecommuniceerd wordt.