LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kinderpostzegels en Incassobureau

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Herjan123

Kinderpostzegels en Incassobureau

Ongelezen bericht door Herjan123 »

Hallo allemaal.

Ik heb een vraagje. In 2017 is er bij ons een jongen aan de deur geweest voor Postzegels. Dit moest doormiddel van een app. De betaling heeft nooit plaatsgevonden noch de postzegels ontvangen.

We hebben nergens een herinnering van ontvangen voor de betaling en zo ineens... je raadt het al een mail van NIB Incasso.

Ook hier hebben we geen post van ontvangen en wordt er continu gedreigd met verhoogde incassokosten. Via mail krijg je steeds hetzelfde verhaaltje. Betalen anders wordt het verhoogd.

Maar is dit mogelijk zonder hier eerst een herinnering van te krijgen? Het gaat om een klein bedrag van de postzegels. En direct de eerste mail binnen met incassokosten waarbij het nu al boven de 50 euro uitkomt?

Ik maak graag gebruik van jullie advies!
Dus brandt los!

Met vriendelijke groet,

Herjan

NeoDutchio

Re: Kinderpostzegels en Incassobureau

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Heeft u de kinderpostzegels nu wel of niet ontvangen? Zo niet, geef dit aan en laat de tegenpartij bewijzen dat u wel iets ontvangen heeft.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

“Brandt los”? Hoezo?

Dus u hebt geen postzegels besteld en uiteraard ook niet betaald? Bericht dat aan het incassobureau en dan klaar.

marnix

Ongelezen bericht door marnix »

lady, ik begrijp uit het startbericht dat de zegels wel besteld zijn, maar nooit gekregen.

yan

Ongelezen bericht door yan »

Simpel,
incasso procedure is niet juist gevold,
Men moet eerst een rekening krijgen, is die verlopen dan een herinnering waarin ook aangegeven wat de incasso kosten zullen worden.
en dan pas mogen er incasso kosten gerekend worden.

Daarnaast, niet geleverd = niet betalen.

simpelweg dus reageren dat er niet geleverd is en dus niets betaald word is voldoende.
Eventueel ook erop wijzen dat de wettelijke procedure voor incassokosten niet is gevold (geen rekening en geen kostenloze herinnering)

Cornelis7

Ongelezen bericht door Cornelis7 »

Bestellen via een App aan de deur lijkt mij niet veilig. Maar het kan bij kinderpostzegels inderdaad: https://www.droidapp.nl/nieuws/kinderpo ... -app-2017/
Maar laat de verkoper (wie is dat eigenlijk?) maar bewijzen dat hij iets geleverd heeft.

sylvesterb

Ongelezen bericht door sylvesterb »

yan schreef: Daarnaast, niet geleverd = niet betalen.
Dit is zo onjuist. Als er is afgesproken dat er eerst betaald moet worden vervalt de overeenkomst niet door niet te betalen. Je internet provider betaal je ook vooruit, als je niet betaald wordt je gewoon afgesloten en krijg je een incassobureau achter je aan.

yan

Ongelezen bericht door yan »

Helemaal niet onjuist.
Als de internet provider vervolgens niet levert, kan je ook je geld terug vragen.

Bij elke koop geldt dat indien er niets geleverd worden er niet betaald hoeft te worden (of indien al gedaan is, de betaling terug gedraaid kan worden)

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ik weigerde te bestellen omdat de App niet geheel duidelijk was.
Ook geen voorwaarden gezien en bij geen betaling incasso, dat betekende dat vele hier lezende zeker nooit meer een kinderpostzegel gaan kopen!

Ik ben zeker geen digibeet, maar mobiel Ban Klieren, ja zo noemde ik dat en op 5" nauwelijks leesbaar en kans op fouten.
Eenvoudige tekst gaat wel maar zakelijk vind ik het een te groot risico, dus hoe maak je een oude vertrouwde organisatie kapot met dit soort dingen van mensen die na het lezen van bovenstaande gelijk de deur dicht doen.

Zelfde voor de studenten met tablet die mijn aanbieder noemen waar ik niet meer zit met verkeerde gas verbruik... 0,0 m3....
Zelden goedkoper wat je altijd beloven en niet na te lezen voorwaarden.....
Digitaal lijkt leuk maar ik pak laptop of stuur ze weg.

Net als ik moest tekenen voor pakje van de Postbode, Sandd geschreven bij Post NL... was toevallig wel leesbaar en hij moest lachen!
Normaal zie je niets, nu net wel..... groetjes van Klaas Vaak!

Gesloten