Ik kreeg een schrijven van intrum justitia met een specificatie die als volgt is opgesteld:
Hoofdsom € 35,-
Rente tot heden € 0,08
incassokosten € 37,-
registratie kosten € 25,-
Totaal € 97,08
De hoofdsom is begrijpelijk die had ik moeten betalen terwijl ik dacht dat ik betaald had, zonder enig schrijven van het bedrijf waar ik dat bedrag aan verschuldigd ben.
Kreeg ik ik dus gelijk intrum op mijn dak. Maar dat is een ander verhaal. Incassokosten van ruim 100 % vind ik persoonlijk buitensporig, en dan ook nog eens € 25,- registratie kosten zonder enige uitleg van wat dat inhoudt, waarvoor ik ben geregistreerd. Is dit normaal om zulke hoge kosten in rekening te brengen? Ik ken de wet niet op dit gebied, of hebben dit soort bedrijven eigen wetten om maar geld te kunnen verdienen?
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] kosten intrum justitia
Re: kosten intrum justitia
De registratiekosten zijn niet conform rapport voorwerk II.
U moet de hoofdsom van € 35,- + rente € 0,08 + incassokosten € 37,- betalen en kunt bezwaar aantekenen tegen de registratiekosten.
De rechter wijst deze kosten altijd af mocht het zover komen.
U moet de hoofdsom van € 35,- + rente € 0,08 + incassokosten € 37,- betalen en kunt bezwaar aantekenen tegen de registratiekosten.
De rechter wijst deze kosten altijd af mocht het zover komen.
-
Guardian72
- Contacteer:
@ Pancho - van welk bedrijf is deze rekening?
Beetje flauw als je het een keer vergeet, ze direct naar incasso gaan.. en dan ook nog IJ (zie overige IJ topics, niet zo`n fris bedrijf)
Beetje flauw als je het een keer vergeet, ze direct naar incasso gaan.. en dan ook nog IJ (zie overige IJ topics, niet zo`n fris bedrijf)
Volgens het bericht, weet TS het niet.De hoofdsom is begrijpelijk die had ik moeten betalen terwijl ik dacht dat ik betaald had, zonder enig schrijven van het bedrijf waar ik dat bedrag aan verschuldigd ben.
-
Guardian72
- Contacteer:
Toch stelt TS : De hoofdsom is begrijpelijk die had ik moeten betalenIk zou me dus kunnen voorstellen dat hij weet om wie het gaat.tennis schreef:Volgens het bericht, weet TS het niet.De hoofdsom is begrijpelijk die had ik moeten betalen terwijl ik dacht dat ik betaald had, zonder enig schrijven van het bedrijf waar ik dat bedrag aan verschuldigd ben.
Niet noodzakelijk dat er wat open is blijven staan - maar welk bedrijf stuurt niet tenminste een herinnering van "er staat nog bedrag X open" - maar gelijk - hup, de incasso in?