| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] LAVG deurwaarder
-
Rosalien1989
LAVG deurwaarder
Hallo,
Op 11 mei kreeg ik van de rechter bericht dat ik toch moet betalen in een zaak. Ik heb daarna gelijk lavg gebeld en die vertelden mij dat ik moet wachten tot de deurwaarder het vonnis heeft afgegeven bij mij.
Maar nu 3 weken later heb ik ze nog niet gezien. Is het normaal dat dat zo lang duurt?
Groeten.
Op 11 mei kreeg ik van de rechter bericht dat ik toch moet betalen in een zaak. Ik heb daarna gelijk lavg gebeld en die vertelden mij dat ik moet wachten tot de deurwaarder het vonnis heeft afgegeven bij mij.
Maar nu 3 weken later heb ik ze nog niet gezien. Is het normaal dat dat zo lang duurt?
Groeten.
Re: LAVG deurwaarder
Hoe heb je dat bericht gekregen ?Rosalien1989 schreef:Hallo,
Op 11 mei kreeg ik van de rechter bericht dat ik toch moet betalen in een zaak.
Ik vraag me af waarom LAVG zegt dat je moet wachten tot de deurwaarder het vonnis komt betekenen, dit lijkt me onzin als je van plan bent om tot betaling over te gaan of een regeling te treffen. Aan het betekenen van een vonnis zitten extra kosten die dan voor jouw rekening komen. Dit is natuurlijk onnodig als je gewoon van plan bent om te betalen.
Als dit zo is zou ik nogmaals contact opnemen met LAVG.
Als dit zo is zou ik nogmaals contact opnemen met LAVG.
kijk en lees nu weet iedereen waar ons geld naar toe is
Eindhovense deurwaarders plunderen geld derden AMSTERDAM - Twee deurwaarders van een groot Eindhovens incasso- en deurwaarderskantoor hebben vorig jaar maandenlang honderduizenden euro's van een derdengeldrekening onttrokken. De voor cliënten gereserveerde rekening werd gebruikt voor de eigen bedrijfsvoering.
Begin 2010 ontstonden bij het Eindhovense kantoor financiële problemen doordat een grote klant afhaakte. Om de bijna 30 medewerkers te kunnen doorbetalen, werd de derdengeldrekening daaarom leeg gehaald. Daardoor kon het maandloon van de deurwaarders van 10.000 euro gewoon worden doorbetaald. Op 30 juni 2010 was het tekort op de rekening al 150.000 euro, op 1 december bijna 350.000 euro. Dit schrijft het Eindhovens Dagblad.
Eindhovense deurwaarders plunderen geld derden AMSTERDAM - Twee deurwaarders van een groot Eindhovens incasso- en deurwaarderskantoor hebben vorig jaar maandenlang honderduizenden euro's van een derdengeldrekening onttrokken. De voor cliënten gereserveerde rekening werd gebruikt voor de eigen bedrijfsvoering.
Begin 2010 ontstonden bij het Eindhovense kantoor financiële problemen doordat een grote klant afhaakte. Om de bijna 30 medewerkers te kunnen doorbetalen, werd de derdengeldrekening daaarom leeg gehaald. Daardoor kon het maandloon van de deurwaarders van 10.000 euro gewoon worden doorbetaald. Op 30 juni 2010 was het tekort op de rekening al 150.000 euro, op 1 december bijna 350.000 euro. Dit schrijft het Eindhovens Dagblad.
Ja het is inderdaad mogelijk dat dat zo lang duurt.Rosalien1989 schreef:Hallo,
Groeten.
Maar zoals hier al gezegd, daar hoef je niet persee op te wachten, want dat brengt weer extra kosten met zich mee.
Het bericht dat je van de rechter hebt, is dat een (gespecificeerd) vonnis? Zo ja en bent je het er mee eens, betaal dan (of in termijnen) stel zelf LAVG daarvan op de hoogte.
Het LAVG kan je ook gewoon een kostenspecificatie sturen.
Als zij perse het vonnis aan je willen betekenen, dringen ze je extra kosten op, wat niet tot de gedragsregels van gerechtsdeurwaarders hoort
Een aantal kosten zijn je vast al wel bekend: oorspronkelijke vordering, rente, buitengerechtelijke kosten, kosten van de dagvaarding(exploot), salaris gemachtigde. Ik neem ten minste aan dat je aanmaningen en uiteindelijk een dagvaarding hebt gekregen om voor de rechter te verschijnen. Op (en bij) die dagvaarding staan de diverse kosten, waar dan uiteindelijk als jij in het ongelijk bent gesteld, de proceskosten bijkomen. De rechter kan wel enkele kosten (bijv. salaris gemachtigde hebben geminderd).
.
Met 'ons geld' bedoel je toch wel het geld dat toebehoort aan de klanten/opdrachtgevers van het deurwaarderskantoor? Want zo is het en niet anders.jolanda77 schreef:kijk en lees nu weet iedereen waar ons geld naar toe is
je er zijn mensen die het betalen en nu weet je waar het geld bijft achter over gedrukt
Twee deurwaarders van betr. organisatie zijn uit het ambt gezet.