LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Lindorff B.V. / CanaalDigitaal

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Marcel de Romijn

Lindorff B.V. / CanaalDigitaal

Ongelezen bericht door Marcel de Romijn »

Ik heb - op mijn toenmalige adres in Friesland - een abonnement gehad met CanaalDigitaal van
2001 tot 2006. Daarna ben ik verhuisd en heb vervolgens altijd gebruik gemaakt van Ziggo kabel tv. Ik heb ook geen facturen van CanaalDigitaal meer ontvangen. Nu 9 jaar later bezit ik geen administratie meer mbt 2006 en heb dus geen bewijs van opzegging. Ik kan dus de Radar voorbeeldbrief niet gebruiken? Ben ik verplicht mijn administratie zo lang te bewaren?

In 2011 ontving ik "opeens" een brief van Lindorff B.V. waarin deze sprak over "Uw schuld"...!!
Bij telefonische navraag waar "deze schuld" dan wel over ging kon Lindorff B.V. deze claim niet onderbouwen. Daarna heb ik van Lindorff B.V. niets meer vernomen en dacht dat de zaak daarmee
was afgedaan.

Maar niets is minder waar? In 2015 (ruim 4 jaar later!) kreeg ik weer een brief Lindorff B.V. en wel met hetzelfde dossier nummer. Op mijn mails, waarin ik vroeg deze claim te onderbouwen, werd door Lindorff B.V. niet gereageerd.

Pas nadat ik een klacht had ingediend bij het NVI (KIGID.nl) werd er door Lindorff B.V. gereageerd.
Nadat ik wederom had gevraagd hun claim te onderbouwen beweerde Lindorff B.V.:
1. dat ik een nog steeds actieve contract had met CanaalDigitaal en
2. dat mijn "schuld aan CanaalDigitaal" de periode betrof van 1 november 2009 tot 30 april 2010.
Toen ik nogmaals vroeg deze beweringen te onderbouwen stuurde Lindorff B.V. mij:
A. een kopie van mijn contract uit 2001 met CanaalDigitaal en
B. een kopie van een door hen zelf geschreven brief uit 2011, waarin de periode 1 november 2009 tot 30 april 2010 helemaal zelfs niet wordt genoemd! Ook dat ik, volgens hen, nog een actief contract met CanaalDigitaal zou hebben, wordt in deze brief niet genoemd! Lindorff B.V. noemt daarentegen hun brief een "specificatie"!!

Dit is echt een bizar verhaal!! Ik heb vanaf 2006 helemaal niets van CanaalDigitaal vernomen. En Lindorff
B.V. toonde in 2011 geen facturen of aanmaningen van CanaalDigitaal en in 2015 ook niet!!

En ik heb vanaf 2006 ook helemaal niets betaald aan CanaalDigitaal. Hoe kan ik dan in 2015 een nog steeds actief contract met hen hebben? Sterker nog! Ik bezit helemaal geen decoder kaart van CanaalDigitaal. CanaalDigitaal weet dus heel donders goed, dat ik vanaf 2006 niet van hun services gebruik heb gemaakt!

Ik voel mij door Lindorff B.V. niet gehoord noch correct behandeld.

Nu is een klacht indienen bij het NVI is echter ook niet simpel! Eerst gaat het via het KIGID, die een dossier aanlegt. Maar deze organisatie behandelt niet de klacht zelf, als je het Geschillenregelement
goed (kunt lezen) leest. Die moet je dan weer zelf indienen bij het NVI.

Vervolgens staat er in artikel 5 van het Geschillenregelement, dat er euro 50,00 in een depot moet worden gestort. Als dit niet binnen 14 dagen gebeurt dan vervalt de klacht automatisch.
OPmerkelijk is echter: Ik kan nergens op de website van het KIGID noch op de website van het NVI een
bankrekeningnummer vinden waar dit geld op gestort kan worden!!!! Heeft iemand een advies?

Elke reactie is welkom. Alvast hartelijk dank!

stefanhouterman

Re: Lindorff B.V. / CanaalDigitaal

Ongelezen bericht door stefanhouterman »

Lindorff heeft weer een oude claim opgekocht en probeert deze te verzilveren.
Als je zeker van je zaak bent, dan gewoon niets betalen en helemaal een afsluitende aangetekende brief schrijven, dat je niet meer lastig gevallen wil worden.

Wedden, dat je helemaal geen antwoord meer hoort!

PS
Ze lezen ook hier mee op het forum! :wink:

tijger1

Ongelezen bericht door tijger1 »

U hoeft helemaal gern aangetekende brief te sturen naar Libdorff, zonde van het geld. Stuur ze ern gewone brief en stuur die ook per mail. Zet daarin dat u niets verschuldigd ben aan CD, dat u van verdere correspondentie verschoond wenst te blijven, maar ook dat u een eventuele rechtsgang met vertrouwen tegemoet ziet.

En dan klaar daarmee, verder nergens meer op reageren.

In het hoogst onwaarschijnlijke geval dat u wel nog iets aan CD schuldig zou zijn, dan is die vordering al lang en breed verjaard.

stefanhouterman

Ongelezen bericht door stefanhouterman »

@marcel de romijn

Laat je niet op het verkeerde been zetten,om de brief NIET aangetekend te versturen.
Anders heb je weer geen bewijs, net zoals je schrijft, dat je na 9 jaar geen bewijsstukken meer hebt.

tijger1

Na NEGEN jasr heb je daar ook geen BEWIJS voor nodig. Per gewone post en per mail, is meer dan genoeg.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

tijger1 schreef:In het hoogst onwaarschijnlijke geval dat u wel nog iets aan CD schuldig zou zijn, dan is die vordering al lang en breed verjaard.
Niets verjaard.
Na elke Lindorf brief (2011 en 2015) gaat de verjaringstermijn van 5 jaar opnieuw in.

tijger1

In 2011 konden ze het al niet onderbouwen. Dus klaar daarmee.

Gesloten