LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Lindorff Consumentenbeheer

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
edith1602

Lindorff Consumentenbeheer

Ongelezen bericht door edith1602 »

Hallo,

Ik heb een brief ontvangen van Lindorff uit Zwolle...
In de brief staat dat ik een bedrag tegoed heb van hen en zij mijn bankrekeningnummer willen hebben, ik kan dat doorgeven op eoa mailadres van hen.
Ik weet niet waar het van is, en als ik het telefoonnumer bel dat op de brief staat krijg ik een antwoord apparaat dat verteld dat op 10 juni niemand aanwezig is en vanaf 11 juni weer wel, nou tis inmiddels vandaag 2 november dus ergens klopt iets niet!

hebben er meerdere mensen ervaring met Lindorff terugbetalingen of is dit een fake brief om mijn banknummer te gebruiken voor diefstal van geld oid?? :evil:

Ik hoor het graag van iemand....

Met vriendelijke groet,

edith

MAXIEM

Re: Lindorff Consumentenbeheer

Ongelezen bericht door MAXIEM »

edith1602

Dit is fake. Het principe blijft: geef alleen je bankrekeningnummer als je voor 200% zeker weet dat het veilig is.

Maxiem.

Toxopeus

Ongelezen bericht door Toxopeus »

edith1602 schreef:In de brief staat dat ik een bedrag tegoed heb van hen en zij mijn bankrekeningnummer willen hebben, ik kan dat doorgeven op eoa mailadres van hen.
Mocht je al geld terug krijgen van Lindorff dan heb je met ze te maken gehad en hebben zij jouw rekeningnummer. :wink:

Lindorff

Ongelezen bericht door Lindorff »

Goedendag Edith 1602,

U heeft een bericht geplaatst op dit forum. Graag zou ik uw vraag willen beantwoorden. Zou u zo vriendelijk willen zijn om een bericht achter te laten op het volgende e-mailadres; [email protected]. Ik zal dan zo spoedig mogelijk contact met u opnemen.

Wij hebben in de namiddag een telefoonstoring gehad waardoor wij niet rechtstreeks bereikbaar waren. Onze welgemeende excuses voor het ongemak.

Ik hoor graag van u.

Met vriendelijke groet,

Mevr. M. Bosch
Lindorff.

MAXIEM

Ongelezen bericht door MAXIEM »

edith1602

Ik adviseer je om GEEN kontakt op te nemen met een zeker mw. M. Bosch.

Maxiem.

snepke

Ongelezen bericht door snepke »

Misschien verstandig om wel contact op te nemen met mevr Bosch.
Dan weet je waar het over gaat.

edith1602

Ongelezen bericht door edith1602 »

Beste mevrouw Bosch van Lindorff

ik vind het nogal vreemd en apart dat u als Lindorff zijnde reageerd op mijn vraag op een website als Tros Radar waar mensen hun klachten cq oplichtingen kunnen delen met andere mensen die wellicht hetzelfde is overkomen.

Ik begrijp dan ook niet dat u wilt dat ik reageer op een emailadres van Lindorff om mij daarna pas uitleg te gaan geven, terwijl u dat meteen had kunnen doen.

In de brief die ik van Lindorff heb ontvangen staat dat ik geld tegoed heb, gaat u mij dan maar eens haarfijn uitleggen waarvan dat is want ik heb nog nooit ook maar iets met Lindorff te maken gehad, ik ken het hele bedrijf niet.

Mailt u mij maar via dit forum wat u kwijt wilt aan mij, ik heb geen geheimen dus iedereen mag lezen wat u te vertellen heeft aan mij.

Met vriendelijke groet,
Edith

ps iedereen bedankt voor de reacties en tips!
word vervolgd.....

ik ben benieuwd naar het antwoord van mevrouw Bosch!

Lindorff

Ongelezen bericht door Lindorff »

Goedendag Edith1602,

Zonder uw gegevens kan ik inhoudelijk niets melden. Daarbij conformeert Lindorff zich aan WBP en worden gegevens van onze consumenten niet op publieke fora gemeld.

Over het algemeen worden consumenten die recht hebben op terugbetaling van een tegoed (er is teveel betaald en dus een positief saldo ontstaan) hiervan schriftelijk geinformeerd. De consument ontvangt een bijlage waarin wordt gevraagd naar enkele gegevens, waaronder het correcte rekeningnummer en de tenaamstelling van de rekeninghouder. Ook al hebben wij een rekeningnummer van de consument in ons systeem staan, dan nog willen wij voor de zekerheid de juiste gegevens ontvangen, zodat wij het tegoed naar de juiste rekening overboeken. Daarbij is het ook mogelijk dat de consument het tegoed laat overboeken naar een eventuele andere actieve vordering. De consument moet hiervoor toestemming geven en dus de bijlage getekend retour zenden.

Zodra u het retourformulier terugstuurt naar Lindorff, zal uitbetaling van een eventueel tegoed plaatsvinden.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groet,

M.P. Bosch
Lindorff B.V.

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Lindorff schreef: Zonder uw gegevens kan ik inhoudelijk niets melden. Daarbij conformeert Lindorff zich aan WBP en worden gegevens van onze consumenten niet op publieke fora gemeld. .
En terecht.
Op zich verstandig dat men dit doet - anders kan men ze aanklagen ivm schending privacy.

Ik moet trouwens zeggen, het is verwonderlijk dat bij een incassoburo een positief saldo kan ontstaan - en helemaal dat ze terugbetalen.
Ik snap het wantrouwen van TS dus best :)

Gesloten