LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Lindorff en behartigen belangen

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
fbervoets1

Lindorff en behartigen belangen

Ongelezen bericht door fbervoets1 »

Ik behartig sinds enig tijd de belangen van een persoon die sinds november 2014 is opgenomen in een psychiatrische instelling. Deze persoon ontving kort daarna op het huisadres een brief van Lindorff waarin stond vermeld dat zij een vordering hadden. Ik heb Lindorff toen op de hoogte gebracht van de situatie en deze gaven toen 1 maand uitstel. Na bijna een maand heb ik ze wederom op de hoogte gebracht van zijn situatie en ze een inkomensbewijs doen toekomen waaruit blijkt dat er slechts 248 euro per maand binnenkomt. Nu ontving ik vandaag een e-mail van Lindorff waarin zij vragen om een bewijs van opname in de psychiatrische instelling en dat de situatie van de betreffende persoon daadwerkelijk verslechterd is. Zonder dit bewijs wil men geen uitstel en/of kwijtschelding verlenen. Ik heb de instelling hier direct over gecontacteerd en deze waren verbaasd over dit verzoek van Lindorff. Er werd tevens te kennen gegeven dat men hier niet aan mee wenst te werken in de eerste plaats vanwege privacy wetgeving. In de tweede plaats is men bang dat de betreffende persoon in de instelling bestookt zal worden met aanmaningen etc. En omdat dergelijke stress en spanning het herstel zal belemmeren is dit absoluut niet wenselijk.

Ik weet dan ook niet wat ik hier mee moet. Overhandig ik geen bewijs aan Lindorff dan zetten zij de procedure voort met alle gevolgen van dien.
Laatst gewijzigd door fbervoets1 op 24 mar 2015 13:00, 1 keer totaal gewijzigd.

Barre Barry

Re: Lindorff en behartigen belangen

Ongelezen bericht door Barre Barry »

Lindorff mag ook op een deel van die 248 euro beslag laten leggen. Dat ze uitstel/kwijtschelding willen verlenen is best wel redelijk van ze. Logisch dat ze dan wel enig bewijs willen.

fbervoets1

Ongelezen bericht door fbervoets1 »

Volgens mij mag er helemaal geen beslag worden gelegd omdat het ver onder de bijstandsnorm ligt en er niet eens een vrij te laten bedrag is om van rond te komen.

Barre Barry

Ongelezen bericht door Barre Barry »

fbervoets1 schreef:Volgens mij mag er helemaal geen beslag worden gelegd omdat het ver onder de bijstandsnorm ligt en er niet eens een vrij te laten bedrag is om van rond te komen.
Dat is er wel.

http://schuldinfo.nl/fileadmin/Normen/I ... orgden.pdf

Gesloten