LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] LINDORFF incasso na 8 jaar

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
aapie

LINDORFF incasso na 8 jaar

Ongelezen bericht door aapie »

Heb in oktober 2011 een bkr registratie gedaan voor het kopen van een huis.Was nog geregistreerd uit 2001 ik bellen na veel zoeken vonden ze iets en was verkocht aan Lindorff in 2002.Lindorff gebeld konden niks vinden,weer gebeld en konden eindelijk iets vinden uit 2003 ze zeiden dat ze het gingen berekenen en op zouden sturen. Elke avond werd ik gebeld ik weer terug bellen en vragen of ze de laatste aanmaning wilde opsturen maar dat kon niet ze kon niks vinden alleen uit 2003 en die wilde ze niet opsturen het ging om canal plus en nog iets totaal 1034,00 euro.Gisteren 26 november een brief gehad of ik voor 1 december 4990,00 euro wil overmaken of een regeling wil treffen.Heb in 8 jaar niks gehoord woon gewoon in nederland werk bij een baas kan toch niet zo zijn dat door mijn belletje ik nog na 8 jaar moet betalen.Woonde toen bij mijn vader en die woont er nog en nooit meer iets gehoord.Kan iemand mij een goed advies geven?
Laatst gewijzigd door aapie op 27 nov 2011 17:09, 2 keer totaal gewijzigd.

dhc

Re: LINDORFF incasso na 8 jaar

Ongelezen bericht door dhc »

Ga maar eens googlen op "lindorf".
Vertel de goede lieden dat de vordering is verjaard en dat je eist dat deze bkr registratie ongedaan moet worden gemaakt. Ze weten bij Lindorff wel hoe dat werkt...

adSolvendum

Ongelezen bericht door adSolvendum »

Staat in die brief ook hoe men tot die 4990,-- is gekomen?

aapie

Nee staat niks in de brief alleen het bedrag

snepke

Ongelezen bericht door snepke »

dhc schreef:Ga maar eens googlen op "lindorf".
Vertel de goede lieden dat de vordering is verjaard en dat je eist dat deze bkr registratie ongedaan moet worden gemaakt. Ze weten bij Lindorff wel hoe dat werkt...
@aapie

dhc heeft gelijk.
Verjaard.En ga niet bellen met Lindorff,dan blijven ze je stalken.

adSolvendum

Ongelezen bericht door adSolvendum »

Het verschil tussen 1034 en 4990 is dermate groot dat zelfs Lindorff dit niet kan verklaren met 'registratiekosten', incassokosten en rente.
Stuur maar een briefje terug waarin u de vordering betwist, daar deze u niet bekend voorkomt, dat u de vordering mocht deze correct zijn als verjaard beschouwt, en derhalve niet tot betaling zal overgaan, en verder geen prijs stelt op communicatie tenzij dit een specificatie van de 4990 betreft inclusief verwijzing naar de overeenkomst waaruit de hieraan ten grondslag liggende vordering voortkomt, danwel een kopie van de eventuele grosse van de procedure welke Lindorff een executoriale titel op u heeft verschaft uit hoofde waaruit zij nu trachten te innen.

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

.. en vergeet niet te eisen dat men de onterechte (indien dit zo is) BKR registratie dient te verwijderen en dit te bevestigen.

Canal Digitaal en Lindorff is een recept voor onterechte rechtszaken lijkt het - dus bereid je voor, maak een dossier, verzamel zoveel mogelijk gegevens etc.
En - houd in gedachten dat je, als het onterechte vorderingen zijn, een lange adem moet hebben - Lindorff gaat rustig naar de rechter, zelfs als het allemaal onzin vorderingen / onterechte vorderingen zijn..

Lindorff

Ongelezen bericht door Lindorff »

Goedendag Aapie,

U heeft een bericht geplaatst op deze site waarin u vraagt om advies betreffende een brief die u van Lindorff heeft ontvangen.

Indien u een e-mailbericht stuurt aan [email protected], kan ik u wellicht helpen.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd en wacht uw reactie af.

Met vriendelijke groet,

Mevr. M. Bosch
Lindorff B.V.

aapie

Is het slim om te reageren op het berichtje van mv.Bosch wie heeft hier ervaring mee.

sephora30

Ongelezen bericht door sephora30 »

Ik zou niet op dit bericht reageren maar doen wat adsolvendum zegt.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Nog iets anders: deze mevrouw Bosch bestaat niet eens. [niet onderbouwde bewering verwijderd door moderator]

"Lindorff ondertekent vaak mailtjes met mevrouw Bosch. En ook aan de telefoon geven medewerkers hun naam niet aan wanbetalers. Uit angst."

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2844/Arc ... gens.dhtml
Laatst gewijzigd door Radar op 02 dec 2011 10:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht aangepast door de Moderator vanwege het schenden van de gedragsregels ( zie http://www.trosradar.nl/index.php?id=gedragsregels ).

snepke

Bob Schurkjens schreef:Nog iets anders: deze mevrouw Bosch bestaat niet eens. Lindorff verdient geld met list en bedrog.

"Lindorff ondertekent vaak mailtjes met mevrouw Bosch
Mevr Bosch bestaat wel degelijk.(Dacht ook dat het een nepfiguur was)
Ik kan het weten.

En Lindorff,breek me de bek niet open!!!

sacredfour

Ongelezen bericht door sacredfour »

Adresseer je correspondentie altijd aan: Martin van Loon (manager Lindorff Nederland)
Martin van Loon heeft zelf toegegeven dat mevr. M Bosch een naam is die medewerkers van Lindorff gebruiken om bedreigingen te voorkomen.
Wordt je aangeschreven door Mevr. M Bosch? Doe de test.
Vraag voor: een bewijs van uw aanstelling bij Lindorff waaruit ik kan vaststellen dat u als vertegenwoordiger voor Lindorff handelt en mag tekenen. (vertrouwensbeginsel art 3:33 en 3:35 BW)
Is er ondertekend met Mevr. Bosch en is die niet een rechtsgeldige vertegenwoordiger van Lindorff dan is haar schrijven ook niet rechtsgeldig.

renegade66

Ongelezen bericht door renegade66 »

dan heeft martin van loon wederom gelogen.

ik heb mevr. bosch wel eens aan de telefoon gehad.
en heeft mij ook netjes geholpen.
ze bestaat dus wel degelijk.

sacredfour

Ongelezen bericht door sacredfour »

dan heeft martin van loon wederom gelogen
Ja ,dat past prima bij het bedrijf. :lol:
Maar wie bevestigd dat deze mevr. Bosch is wie ze zegt? maw kopie aanstelling bij Lindorff en Kopie handtekening.

snepke

renegade66 schreef:dan heeft martin van loon wederom gelogen.

ik heb mevr. bosch wel eens aan de telefoon gehad.
en heeft mij ook netjes geholpen.
ze bestaat dus wel degelijk.
Ik heb Mevr Bosch ook diverse keren aan de telefoon gehad,en mailcontact
Ze heeft mij ook netjes geholpen.

Heel wat netter als de andere medewerkers van Lindorff,die kunne niets anders dan blaffen en dreigen.

De Tegenpartij

Ongelezen bericht door De Tegenpartij »

Snepke,

Zoals in het stukje van de Volkskrant staat te lezen, bestaat mevrouw Bosch niet. Het is een fictieve naam waaronder meerdere mensen die daar werken reageren. Er zijn dus medewerkers die zich voordoen als "mevrouw Bosch".

(Doet me een beetje denken aan the Matrix; agent Smith, mr Anderson)

jocelyn900

Ongelezen bericht door jocelyn900 »

ik kreeg laatst ook een onterechte vordering van Lindorff (administratiefout van webshop, ze hadden mijn Ideal-betaling niet correct verwerkt)
Gebeld en kreeg een vriendelijke medewerkster aan de lijn (blijkbaar een uitzondering?).
Moest bellen met de webshop en die hebben het voor mij opgelost. Kreeg inderdaad ook een mailtje van mevrouw M. Bossch die excuses aanbood voor het ongemak en beloofd het geld terug te storten, was ook wel benieuwd of zij echt bestond ;)

snepke

De Tegenpartij schreef:Snepke,

Zoals in het stukje van de Volkskrant staat te lezen, bestaat mevrouw Bosch niet. Het is een fictieve naam waaronder meerdere mensen die daar werken reageren. Er zijn dus medewerkers die zich voordoen als "mevrouw Bosch".

(Doet me een beetje denken aan the Matrix; agent Smith, mr Anderson)
Ik heb de volkskrant niet,maar degene die mij heeft gebeld ,stelde zich voor als M**** Bosch.En onder de mailtjes stond ook M**** Bosch.
Dus ik nam aan dat ze echt bestond.
Ze had me zelfs nog hulp aangeboden(om te bemiddelen)bij een akkefietje van mijn (inmiddels overleden)schoonmoeder.

Gesloten