Op 28 februari 2005 heb ik een Basis pakket abonnement genomen op Canal Digitaal. Op 26-5-2011 heb ik dat uitgebreid met een familiepakket, internet en telefoon. Canal Digitaal is vanaf dat moment twee abonnementen af gaan schrijven. Het basispakket en het uitgebreide pakket. Hier is een uitputtende communicatie over geweest zonder resultaat. Uiteindelijk heb ik het pakket stopgezet om verder oplopende kosten te vermijden. Canal digitaal heeft deze onterechte incasso doorgezet aan Lindorff die ook niet voor rede vatbaar was. De totale communicatie beslaat inmiddels een halve ordner. Uiteindelijk heeft Lindorff de incasso stopgezet. Nu 23-8-2013 krijg ik weer brieven met de aanhef dat ik een verzoek heb ingediend tot toezending van de onderbouwende stukken. Blijkt een kopie te zijn van mijn inschrijving basispakket uit 2005. Ten eerste heb ik dat niet aangevraagd en ten tweede ontken ik de inschrijving basispakket 2005 ook niet. Dit pakket had 26-5-2011 afgesloten moeten worden. De hele ellende begint weer van voor af aan.
Gewenste oplossing
Per direkt de incasso stoppen en mij alle kosten terugbetalen van het abonnement basispakket vanaf 26-5-2011.
PS net een brief gehad. bedrag is met 25 euro verhoogd. (in 1 dag??) nu euro 96,68 overmaken voor 5 september anders hoge kosten voor buitengerechtelijke kosten en rente. Het gaat niet om het geld, maar dit is een principiële zaak.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Lindorff
-
sacredfour
Re: Lindorff
Even geduld, Mevr. M. Bosch van Lindorff heeft weekend 
-
Guardian72
- Contacteer:
Alweer Canal Digitaal en Lindorff.
Tijd om je in te graven, en de zandzakken voor de deur te leggen - dit kan lang gaan duren.
Tijd om je in te graven, en de zandzakken voor de deur te leggen - dit kan lang gaan duren.
Ook wij hebben problemen (gehad) met Lindorff.
Na beëindiging van een abonnement bij T-Mobile was het een zooitje met de communicatie met T-Mobile. T-Mobile had het over rekeningen, die wij nooit ontvangen hebben. Ook nooit een kopie o.i.d. ontvangen. Na betaling van de totale afkoopsom, ontvingen wij een rekening van Lindorff.
Lindorff het hele verhaal uitgelegd. Ook Lindorff kon ons geen rekeningen van T-Mobile overhandigen.
Bij niet betalen kwamen de dreigementen. Deurwaarder en later BKR-registratie. Op een gegeven moment ontvingen wij een brief dat wij akkoord waren gegaan met termijnbetaling. Hoe brutaal kun je zijn?
Gelukkig hebben wij een rechtsbijstandsverzekering. Die helpt ons wel. Rechtsbijstandsverzekering geeft aan dat het een enorm zooitje is bij zowel T-Mobile als Lindorff. Hoogstwaarschijnlijk zullen we dit gaan winnen in de rechtzaal, maar de kosten voor de advocaat van de Rechtsbijstandsverzekering zijn hoger dan het bedrag waar Lindorff geen verklaring voor kan geven.
Inmiddels is er betaald aan Lindorff. We hebben ons gewonnen gegeven.
Inloggen via Mijn Lindorff lukt al niet meer. Geld is binnen, dossier lijkt gesloten.
Nu is het wachten op de de laatste brief van Lindorff waarin bewezen wordt dat wij geen BKR-registratie van T-Mobile/Lindorff hebben. Wij gaan er maar vanuit dat Lindorff niets meer van zich laat horen.
Sacredfour, weekend is voorbij. Wij zijn benieuwd.
Na beëindiging van een abonnement bij T-Mobile was het een zooitje met de communicatie met T-Mobile. T-Mobile had het over rekeningen, die wij nooit ontvangen hebben. Ook nooit een kopie o.i.d. ontvangen. Na betaling van de totale afkoopsom, ontvingen wij een rekening van Lindorff.
Lindorff het hele verhaal uitgelegd. Ook Lindorff kon ons geen rekeningen van T-Mobile overhandigen.
Bij niet betalen kwamen de dreigementen. Deurwaarder en later BKR-registratie. Op een gegeven moment ontvingen wij een brief dat wij akkoord waren gegaan met termijnbetaling. Hoe brutaal kun je zijn?
Gelukkig hebben wij een rechtsbijstandsverzekering. Die helpt ons wel. Rechtsbijstandsverzekering geeft aan dat het een enorm zooitje is bij zowel T-Mobile als Lindorff. Hoogstwaarschijnlijk zullen we dit gaan winnen in de rechtzaal, maar de kosten voor de advocaat van de Rechtsbijstandsverzekering zijn hoger dan het bedrag waar Lindorff geen verklaring voor kan geven.
Inloggen via Mijn Lindorff lukt al niet meer. Geld is binnen, dossier lijkt gesloten.
Nu is het wachten op de de laatste brief van Lindorff waarin bewezen wordt dat wij geen BKR-registratie van T-Mobile/Lindorff hebben. Wij gaan er maar vanuit dat Lindorff niets meer van zich laat horen.
Sacredfour, weekend is voorbij. Wij zijn benieuwd.
-
sacredfour
Voor degene die het nog niet weten, er is "de Lindorff brief"
Dit moet altijd uw eerste reactie zijn als u door Lindorff aangeschreven wordt en de schuldeiser heeft u geen mededeling gedaan dat de (vermeende) vordering is overgedragen aan Lindorff. De kans is groot dat u na het versturen van deze brief niks meer van ze hoort.
Volgens mij kan Lindorff geen aanmelding doen bij het BKR.
Dit moet altijd uw eerste reactie zijn als u door Lindorff aangeschreven wordt en de schuldeiser heeft u geen mededeling gedaan dat de (vermeende) vordering is overgedragen aan Lindorff. De kans is groot dat u na het versturen van deze brief niks meer van ze hoort.
Het is zeer onwaarschijnlijk dat Lindorff zal dagvaarden. Ben je zeker van je zaak en je wint, dan zijn de advocaat kosten voor Lindorff!Gelukkig hebben wij een rechtsbijstandsverzekering. Die helpt ons wel. Rechtsbijstandsverzekering geeft aan dat het een enorm zooitje is bij zowel T-Mobile als Lindorff. Hoogstwaarschijnlijk zullen we dit gaan winnen in de rechtzaal, maar de kosten voor de advocaat van de Rechtsbijstandsverzekering zijn hoger dan het bedrag waar Lindorff geen verklaring voor kan geven.
Volgens mij kan Lindorff geen aanmelding doen bij het BKR.
<>
Betreft <>
Geachte <>
Culpa est immiscere se rei ad se non pertinenti
Is er geen verbintenis tussen uw bedrijf en ondergetekende, door cessie of vertegenwoordigingsbevoegdheid van eiseres, dan is er geen contract tussen ons. Elke poging van uw bedrijf om ondergetekende te benaderen is een poging om een verbintenis te scheppen. In dat geval dient u rekening te houden met mijn algemene voorwaarden.
Er is geen mededeling gedaan van cessie of vertegenwoordigingsbevoegdheid door eiseres.
Ook zijn er een aantal zaken besproken met <>, hierna te noemen eiseres, waarvan u geen kennis schijnt te hebben. Het is o.a. daarom dat ik uw bevoegdheid in deze zaak betwist.
Ik verzoek u om mij in deze zaak uitsluitend schriftelijk mededelingen te doen. Ik geef uw organisatie geen toestemming om mij per telefoon te benaderen, mocht u ondanks deze waarschuwing dit verzaken, dan kan ik niks anders dan dit zien als bedreiging, intimidatie en afpersing, met de bedoeling mij psychisch nadeel toe te brengen, en in dat geval zal ik stappen moeten ondernemen om u strafrechtelijk te laten vervolgen, ( Art.285b) en een procedure starten voor schadevergoeding (art 6:106 BW ). Daarbij zal ik de publiciteit zoeken teneinde verdere ruchtbaarheid te geven aan uw handelswijze.
In het geval dat er een vordering is die ik wettelijk schuldig ben, dan zou ik deze graag willen voldoen zodra er duidelijkheid is hierover en zodra ik de volgende document(en) van u ontvangen heb:
Met kennisgeving:
dat Ik de volgende stuk(ken) van u wens te ontvangen:
1 Een kopie van een wettelijk bindend contract van u en eiseres, n.l. de authentieke - of onderhandse acte waaruit onomstotelijk blijkt dat eiseres deze vordering heeft gecedeerd. (openbare- of stille cessie, de debitor cessus kan op grond van art. 3:94 lid 4 BW om nadere informatie vragen)
Door de akte dient de daarbij te leveren vordering voldoende te zijn bepaald.
Art. 6:37 BW geeft recht op opschorting van betaling als er hier geen duidelijkheid is.
2 Is hier geen sprake van cessie maar van bevoegdheid, dan doe ik hierbij een verzoek voor bewijs van deze, (kopie contract met handtekeningen van beide partijen, of anders schriftelijke melding van eiseres aan mij) zodat ik zonder enige twijfel kan vaststellen dat u gemachtigd bent om voor eiseres te handelen. BW. Artikel 3:71 lid 1
Dit om in een geval van conflict een beroep op art. 3:61 lid 2 BW (gerechtvaardigd vertrouwen) te kunnen doen. (Hoge Raad het arrest ING/Bera Holding (LJN: BK7671))
De schuldeiser komt eveneens in verzuim, wanneer hij ten gevolge van hem toe te rekenen omstandigheden niet voldoet aan een verplichting zijnerzijds ( er is geen melding gedaan van nieuwe vertegenwoordigingsbevoegdheid ) jegens de schuldenaar en deze op die grond bevoegdelijk de nakoming van zijn verbintenis jegens de schuldeiser opschort (BW. Artikel 6:59)
Gedurende het verzuim van de schuldeiser is deze niet bevoegd maatregelen tot executie te nemen BW. Artikel 6:62
3 Het verzoek (2) houdt ook in, een bewijsstuk waaruit ik kan vaststellen dat u, de vlees en bloed persoon met wie ik deze correspondentie voer, als vertegenwoordiger voor <(incassobureaus naam)> handelt en mag tekenen. Hierbij refereer ik weer naar het gerechtvaardigd vertrouwen zoals in (2) vermeld.
Is er geen overtuigend bewijs van bevoegdheid of cessie, dan zal ik ook moeten concluderen dat eiseres heeft gehandeld in strijd met de Wet Bescherming Persoonsgegevens. Een melding hiervan zal doorgeven worden aan het CBP.
U kunt er ook voor kiezen verder van de zaak af te zien. U hoeft dan niet te reageren.
In het geval dat u deze zaak wil doorzetten verwacht ik dat u de gevraagde documentatie binnen een redelijk termijn aan mij doet toekomen.
Qui tacet, consentit
Onder voorbehoud van alle rechten en zonder enige nadelige erkenning,
Hoogachtend, <>
Adres <>
Datum<>
Jammer, ook zonder rechtsbijstand had je dit zelf nog wel kunnen winnen, als er ooit een rechtszaak gekomen zou zijn.mrw schreef:Ook wij hebben problemen (gehad) met Lindorff.
Door toch te betalen voor iets dat al betaald is, houd je zelf de corrupte zooi/onjuiste vordering in stand.
Een telefonie-abonnement is geen kredietfaciliteit dus daar zul je nooit een negatieve BKR-registratie van krijgen...