Nansie schreef:Ik hoop dat iemand mij advies kan geven. Heb een brief gehad van Lindorf dat ik een schuld had in 2003 bij Tmobile, of ik contact wilde opnemen voor een regeling, ik lindorf gebeld en gezegd dat die schuld mij niet bekend is en ook bij Tmobile weten ze van niets. Dus ik vroeg of ik een specificatie kon krijgen omdat ik het niet vertrouw. Daarop een brief gekregen met voor mij geen duidelijke informatie en is al helemaal geen specificatie. Ik moet binnen zeven dagen betalen anders gaat het naar de deurwaarder en krijg ik nog aanzienlijk hoge kosten erbij. Volgens lindorff ben ik veroordeeld door de rechter om deze schuld te betalen. Ik weet echter niks van deze schuld en heb nooit eerder brieven gehad er over. En het gaat om een schuld van 2003, vind het zeer vreemd om hier na dertien jaar een bericht over te krijgen en nooit eerder iets gehoord te hebben.
Mvg
Wie eist, bewijst.
U heeft recht op bewijs dat er:
1) een schuld is/was
2) deze niet gestuit is.
3) als er een vonnis is - MOET u hiervan een afschrift krijgen. (zowiezo vreemd dat u helemaal van niets weet - zelfs niet van aankondiging rechtszaak)
4) totdat vast staat dat u inderdaad een schuld heeft, en dat deze betaald moet worden - niet betalen.
Stuur ze een email/ fax of aangetekend schrijven waarin u aangeeft dat u geen openstaande schulden heeft, en indien zij van mening zijn dat dit wel zo is, zij u dienen te voorzien in alle rechtsgeldige relevante bewijzen. (Dit kunnen zijn allereerst nota, herinnering, aanmaning, kennisgeving van rechtszaak, kopie vonnis en inderdaad het overzicht / specificatie waaruit het bedrag is opgebouwd).
Even als vraag - bent u ooit klant geweest bij t-mobile, dat er mogelijk ergens iets is blijven liggen? Als u nooit klant bent geweest is het zowiezo duidelijk. Als u wel klant bent geweest, wanneer bent u voor de laatste keer van mobiele provider veranderd? Als u echt zo`n wanbetaler zou zijn, dan is er zo`n lijst waarop u voor zou komen.. met aantekening "heeft openstaande schuld"..