Wij hebben ook een probleem met Lindorff. Het is een heel verhaal, maar we hopen dat jullie reacties ons verder kunnen helpen!
In 2000 kocht mijn vriend via Primeline een televisie op afbetaling en heeft wat geldopnames gedaan. In totaal ging het om een bedrag van 4850,- gulden. In deze slechte periode is hij gedetineerd komen te zitten voor een periode van 4 jaar. Via zijn advocaat heeft hij gevraagd om de rente en rekening te bevriezen tot einde detentie. Nooit is hier op gereageerd, zowel niet persoonlijk naar hem als naar de advocaat.
Na detentie (2004) heeft hij contact opgenomen met Laser (financiele afdeling van Primeline) om te vragen hoe of wat. Omdat het een oude zaak betrof moest dat uitgezocht worden en zou iemand van Laser weer contact opnemen met mijn vriend. Hij was bezig om zijn leven weer op orde te krijgen en hij heeft NOOIT meer iets vernomen van Laser. Hij heeft ALTIJD ingeschreven gestaan bij de GBA en ouders hebben altijd op contactadres gewoond.
2009 (inmiddels heeft mijn vriend zijn leven piekfijn op orde en wonen wij samen) >> in januari valt er een vordering van Lindorff op de mat van wel €8000,-!!!Mijn vriend had er nooit meer bij stilgestaan dat deze vordering nog open stond. Wij schrokken ons kapot en hebben direct met Lindorff contact opgenomen. Bij uitzondering werden we normaal te woord gestaan en deze medewerkster vertelde ons dat de zaak in 2007 bij hun was binnengekomen en daar al 2 jaar (dus tot 2009) op de plank heeft gelegen en of we de dag erna nog even terug wilde bellen. (Lekker 2 jaar extra rente trekken!) Omdat we niet wisten waarover de vordering ging; de dag daarna nog een keer gebeld over alle ins en outs. Toen werden wij op de normale Lindorff-manier (agressief, asociaal en brutaal) te woord gestaan, we moesten direct het gehele bedrag betalen anders zouden er onprettige gevolgen voor ons zijn (??) Gevraagd om info waaruit de vordering bestaat zoals kopien van aanmaningen, renteopbouw ed. Een aantal maanden weer niets vernomen en daarna een nieuwe incasso op de mat met uiteraard extra rente en wat onduidelijke kopien van de renteopbouw. We hebben rechtshulp ingeschakeld want dit kan echt niet! We hebben alles voorgelegd aan de rechtsagent en gevraagd wat hij voor ons zou kunnen doen. We zijn echt niet beroerd om het oorspronkelijke bedrag te betalen, maar niet €7500,- rente! We dachten dat het na 5 jaar verjaard zou zijn, maar in een ander bericht op het forum stond 2 jaar.
Na 8 maanden niets gehoord te hebben van Lindorff komen ze nu ineens met een brief dat ze de zaak hebben uitgezocht en dat ze in 2006 wel tig aanmaningen hebben verstuurd naar het contactadres (tevens zeggen zij dat ze in eerdere jaren de gegevens van mijn vriend niet hebben kunnen vinden, maar in 2009 ineens wel??) Ouders hebben NOOIT brieven ontvangen op contactadres. In de brief stonden alleen heel veel data, maar geen kopien van de oorspronkelijke aanmaningen. Ook was de rente natuurlijk weer verhoogd wat nu op een bedrag van €11000,- uitkomt!Wat moeten wij nu doen? Wij weten het nu echt niet meer, we weten alleen dat we absoluut die rente niet gaan betalen. En wat we lezen over Lindorff op het net geeft ons alleen maar het gevoel dat we belazerd worden en zo de zakken vullen van dit bedrijf. Graag jullie reactie! Alvast bedankt
Groeten, Aad en Leen