LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Lindorff / Wehkamp

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
wijnstra-incasso

Lindorff / Wehkamp

Ongelezen bericht door wijnstra-incasso »

na een achterstand bij wehkamp van 106,20 hebben we die maar betaald, ook al waren we het er niet mee eens.
die vordering hebben we op 27 okt. betaald, en per ongeluk is er op 3 nov. nog eens 106,00 overgemaakt aan wehkamp. dat is dus een totaalbedrag van 212,20. doch kregen we 4 nov. een brief van Lindorff dat de vordering was opgekocht en overgedragen aan lindorff op 2 nov. ik dacht: nou daar zijn we snel vanaf, ik bel lindorff en leg ff uit dat alles wel betaald is en dat wij nog 106,00 terug krijgen. nou niet dus, volgens lindorff is de vordering 110,00 en is er maar 106,20 betaald u moet dus nog 3,80 betalen, ok is goed, trek maar van die extra 106,00 euro af en dan krijg ik nog 102,20 terug toch? NEE DUS, u moet ook nog incassokosten enz. betalen. :evil: :evil: :evil: dit pik ik dus niet, wij hebben netjes op tijd betaald en het bedrag was geen 110 euro maar 106,20, we hebben brieven gestuurd, we hebben gebeld met wehkamp, ( die verwijzen ons naar Lindorff ), kortom denk maar niet dat ik 102,20 terug krijg.

ok dan doe ik het nu anders, zoals bijna iedereen weet kan iedereen zomaar een incassobureau beginnen zonder diploma's of iets dergelijks. bij deze dus, ik heb mijn eigen incassobureau opgezet en heb nu een vordering op lindorff inc. incassokosten, rente, btw en alles wat hun ook vorderen. lijkt me toch wel rechtvaardig zo heb ik mijn onkosten er ook weer uit.. en het is nog rechtsgeldig ook. wat hun kunnen kan ik ook. :mrgreen: :mrgreen:

misschien iemand nog suggesties?

rene117

Re: Lindorff / Wehkamp

Ongelezen bericht door rene117 »

hahahaha geweldig mooi zo laat ze maar bloeden daar
ga zo door

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

@ Wijnstra,

Tips genoeg.
Lees even de andere topics van Lindorff/transfair door - en pas deelfde tactieken toe.

Ze moeten gewoon betalen, en om de twee weken een herinnering sturen met weer meer kosten erbij.

snepke

Ongelezen bericht door snepke »

Kunnen wij ook uw incassoburo inschakelen .Ik heb ook geld te goed van Lindorff.Ik hoor 25 nov ( dan is de zaak hopelijk rond,tot dan hebben ze uitstel aangevraagd)hoeveel en wanneer het op mijn rekening moet staan.Zoniet schakel ik een(uw) incassoburo in.

wijnstra-incasso

@ snepke,

zeker dat je mij kan inhuren. ik ben zeker bereid om je te helpen.
ik ga alleen particulieren helpen, en dan ook nog op no cure, no pay basis.

er komt nu een eerlijk incassobureau in nederland. ik zal laten zien dat het ook anders kan.

Wijnstra incasso

quantas01

Ongelezen bericht door quantas01 »

Er bestaat geen eerlijk incassobureau.

Lezen en schrijven kunnen ze geen 1 van alle, iedere jan *** kan een incasso beginnen zou eens tijd worden dat daar eens wat aan gedaan werd.

Een incassobureau mag niks meer en niks minder dan ieder ander persoon.

wijnstra-incasso

en vertel mij dan maar eens waarom er geen eerlijk incassobureau zou kunnen zijn?
het zou eens tijd worden dat er eens een incassobureau kwam die zich wel aan alle regels houd, en ook nog eens de wettelijke regels handhaaft.

argumenten zijn altijd welkom,

schrijven lukt jou ook nog niet echt, want het is geen van allen, en komma's heb je waarschijnlijk ook niet op je toetsenbord zitten.

en laat mij dan maar een jan*** zijn, maar ik help alleen maar particulieren en geen malafide bedrijven. ik wil ook niet bij NVI ingeschreven zijn.

ik heb in ieder geval geen Mevrouw Bosch in dienst.

of ben je nu misschien boos omdat jij zelf voor zo'n organistatie werkt? voel je je een beetje aangevallen?
Laatst gewijzigd door wijnstra-incasso op 15 nov 2009 20:35, 1 keer totaal gewijzigd.

quantas01

Dus kortom gewoon een particulier die zonder kvk bijklust.

Daarom zou het beter zijn dat er eerst eens enige papieren en opleidingen boven tafel komen.
Zo niet ook geen incasso starten.

Daar ontstaan de problemen door TR staat er vol mee.

wijnstra-incasso

wie zegt dat ik mij niet bij de kvk heb ingeschreven?
wie zegt dat ik geen papieren heb?

wie ben jij om mij zo aan te vallen? zonder dat je ook maar iets weet.

kortom wie ben jij nu helemaal?

quantas01

Gezien je overal loopt te spammen met je nep incasso met een gmail accountje.

Een legaal eerlijk bedrijf doet dat niet om zieltjes te winnen op TR.

wijnstra-incasso

ga jij ff lekker boer zoekt vrouw kijken ofzo, en ga niet iemand afkraken als hij mensen wil helpen. en leer eerst eens lezen voordat je je frustraties op mij afreageert.

dit is allemaal tijdelijk staat er toch heel duidelijk?

volgende week is er een website en een officieel e-mailadres

en ik heb nog niets van TR gehoord!!!!! als het niet mag dan gaan zij erover en niet jij.

veel plezier bij boer zoekt vrouw.

Royalflush

Ongelezen bericht door Royalflush »

Je kunt zelf je incassobureautje beginnen, je kunt ook een ander incassobureau inhuren dat handelt op basis van no cure no pay. Wanneer ik jouw verhaal lees, dan heb jij je schuld voldaan en per abuis twee keer betaald. Hier is sprake van onverschuldigde betaling (art. 6:203 e.v. BW). Stel Wehkamp hier schriftelijk van op de hoogte en geef hen een redelijke termijn waarbinnen zij dit bedrag dient terug te betalen. Krijg je geen reactie/betaling, stuur dan een schriftelijke ingebrekestelling, waarin je Wehkamp sommeert binnen vijf dagen te betalen en dat zij anders in verzuim is, jij de zaak uit handen zal geven en alle buitengerechtelijke kosten + rente op Wehkamp zult verhalen.

Wat betreft Lindorff: daarmee heb jij niks te maken indien jij inderdaad je schuld aan wehkamp hebt voldaan vóór de datum van cessie (de datum dat Lindorff de vordering van Wehkamp d.m.v. een akte van cessie heeft opgekocht).
Als Wehkamp de vordering cedeert aan Lindorff, maar nog voordat dit aan de "debitor cessus" (jij, de klant van Wehkamp) wordt meegedeeld heb jij jouw schuld aan Wehkamp betaald (27 oktober versus 2 november in dit geval), dan kan Lindorff niets meer bij jouw vorderen.

Verzoek aan de forummers: gedraag je volwassen. Geen spam en gescheld a.u.b.

wijnstra-incasso

@ royalflush,

ik heb alles al gedaan wat ik behoor te doen. maar het blijkt dat lindorff de complete vordering heeft opgekocht. wettelijk toegestaan of niet. zij zijn degene die al het geld op hun rekening hebben gekregen, hebben ze zelf toegegeven.
ze zijn absoluut fout bezig, dat weet ik wel. maar het gaat mij er gewoon om dat er nu maar eens oog om oog, tand om tand, gestreden moet gaan worden. en dat ga ik doen door middel van een eigen incassobureau, er is teveel betaald, ik heb ze een termijn gesteld dit terug te betalen en daar houden ze zich niet aan, zij denken dat ze wel termijnen mogen stellen en een particulier niet. jammer, maar zo werkt het niet. ook ik mag eisen stellen als zij dat ook doen. let wel, binnen redelijke termijn.
dus bij deze ga ik uit naam van het incassobureau het geld invorderen wat ik tegoed heb, inc. incassokosten en btw en rente, ik kan ook net als intrum, lindorff enz enz..... registratiekosten gaan berekenen, maar ik hou me aan de regels van de wet dus doe dat niet.

verder wil ik ook nog ff kwijt dat ik niet heb gescholden maar allen heb gereageerd op quantas01, had ik niet moeten doen want het is een persoon die alleen maar negatief reageert op dit forum. ik schenk er verder geen aandacht meer aan.

Royalflush

Ongelezen bericht door Royalflush »

Dat Lindorff het geld van Wehkamp heeft gekregen is voor jou niet relevant. Jij zegt aan Wehkamp te hebben betaald, dus je moet bij Wehkamp zijn voor het terugvorderen van de onverschuldigde betaling, niet bij Lindorff. Met Lindorff heb jij helemaal niets te maken.

wijnstra-incasso

hmmm, blijkbaar hebben ze het topic gelezen bij lindorff, vanmorgen ben ik gebeld door mevr. bosch. en ik heb uiterlijk donderdag mijn complete €106 terug. ze hebben het nagekeken en het blijkt dat ze een fout hebben gemaakt.

het kan dus wel, netjes dat het zo geregeld is.
wel jammer eigenlijk, had alle papieren al klaar liggen voor verzending. :lol: maar ja zo is het ook goed.

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Jaja..

eerst binnenhebben - gooi de papieren nog niet weg.

renegade66

Ongelezen bericht door renegade66 »

ik gooi ook nog zeker niets weg.

renegade66

Ongelezen bericht door renegade66 »

het heeft blijkbaar allemaal geholpen, vandaag heb ik mijn geld terug gekregen van lindorff :lol: :lol:

misschien beginnen ze het toch te leren :wink: :wink: sorry is een beetje sarcastisch. :mrgreen:

Gesloten