Ik heb een vraagje, ik heb een brief gekregen van de deurwaarder dat er beslag is gelegd omdat een parkeerboete niet tijdig is betaald. Oke hier kan ik mee leven dat ik extra moet betalen maar mijn vraag is nu ik heb nooit geen bericht gehad van een eventuele rechtzaak. Kan ik nog wat doen om dit loonbeslag te voorkomen. Ik heb een email gestuurd naar de deurwaarder om te melden dat ik bereid ben om het bedrag in twee keer te betalen vandaag de helft en volgende week de helft omdat zij telefonisch niet bereikbaar zijn. Maar volgens mij had ik toch bericht moeten hebben dat dit een rechtzaak zou worden.
Het is dus niet zo dat ik niet wil betalen maar door financiele omstandigheden is dit dus niet helemaal goed gegaan.
Graag advies.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] loonbeslag
Re: loonbeslag
Verkeersboetes e.d. kunnen door het CJIB, via een deurwaarder, zonder tussenkomst van een rechter tot beslag leiden. Zie o.a. de uitleg hierover die ik van de site flitsservice.nl vond:
Als er na het verstrijken van de betalingstermijn van de tweede aanmaning nog geen betaling is ontvangen, zal het CJIB een procedure starten die gelijk staat aan de procedure bij een niet betaalde Mulder beschikking. Het CJIB zal een deurwaarder inschakelen die zonder tussenkomst van de kantonrechter beslag kan (laten) leggen op goederen, vermogen of inkomsten van de schuldenaar. De reden dat dit zonder tussenkomst van de kantonrechter gaat, is het simpele feit dat het een onherroepelijk vonnis betreft.
Als er na het verstrijken van de betalingstermijn van de tweede aanmaning nog geen betaling is ontvangen, zal het CJIB een procedure starten die gelijk staat aan de procedure bij een niet betaalde Mulder beschikking. Het CJIB zal een deurwaarder inschakelen die zonder tussenkomst van de kantonrechter beslag kan (laten) leggen op goederen, vermogen of inkomsten van de schuldenaar. De reden dat dit zonder tussenkomst van de kantonrechter gaat, is het simpele feit dat het een onherroepelijk vonnis betreft.