Dit stond in de brief o.a. Het gaat om een jaarafrekeningen van oxxio uit 2006.
De vordering bedraagt: Hoofdsom € 3.663,81
rente tot op Heden (verder p.m.) € 255,03
Incassokosten € 600,00
Registratiekosten € 25,00
Betaald € 386,71
Saldo € 4.157,03
met de nodige dreigementen. Nu heb ik een afbetaalregeling met ze geregeld, maar het verschuldigd bedrag van oxxio staat nog niet officieelvast, want ik heb een kopie gestuurd van de eindmeterstand die toen de monteur heeft genoteerd, maar uiteindelijk verkeerd in de computer kwam te staan. Nu ben ik gebeld dat dit naar netbeheer verzonden is, en dit kan 4 tot 6 weken duren.
maar justitia heeft daar nog niets mee te maken zeggen ze, en willen gewoon in de tussentijd geld zien. Nu heb ik al 1 keer betaald, en moet over een paar dagen weer een x bedrag overmaken.
En mijn andere vraag is, dat ik het belachelijk vindt die extra kosten die zij vragen, de inkassokosten zijn bij zo'n bedrag zo hoog zeggen ze, hoe kan een niet afgerond hoofdsom een afgerond bedrag voor incasso krijgen. Dus ik zeg, dus als het hoofdbedrag lager is, wordt de incassokosten ook lager? Ja zei de mevrouw. Maar op de vraag waaruit ze dat vandaan halen dat bedrag, krijg je maar een vaag antwoord. Wat kan ik nu het beste doen?
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] mag intrum justitia dit allemaal doen?
-
charissa99
-
Deurwaarder Mark
Re: mag intrum justitia dit allemaal doen?
Als achteraf blijkt dat de hoofdsom op het moment dat de vordering aan IJ uit handen werd gegeven, lager zou moeten zijn, dan moeten inderdaad ook de incassokosten en rente naar beneden bijgesteld worden.
Uitgaande van de hoofdsom die je nu noemt, klopt die € 600,00 wel. Zie voor de hoogte van de incassokosten de link onderaan de pagina.
Het enige waar je over kunt discussieren, is die € 25,00 registratiekosten. Die berekenen ze aan iedereen (en dat mag ook), maar die kosten worden in een rechtszaak afgewezen. Ik zou die discussie in ieder geval bewaren totdat je weet of de hoofdsom correct is.
Tip: doe alles schriftelijk, dan heb je tenminste bewijzen als dat later nodig mocht zijn.
Succes!
http://www.buysincasso.nl/documents/tab ... orwerk.pdf
Uitgaande van de hoofdsom die je nu noemt, klopt die € 600,00 wel. Zie voor de hoogte van de incassokosten de link onderaan de pagina.
Het enige waar je over kunt discussieren, is die € 25,00 registratiekosten. Die berekenen ze aan iedereen (en dat mag ook), maar die kosten worden in een rechtszaak afgewezen. Ik zou die discussie in ieder geval bewaren totdat je weet of de hoofdsom correct is.
Tip: doe alles schriftelijk, dan heb je tenminste bewijzen als dat later nodig mocht zijn.
Succes!
http://www.buysincasso.nl/documents/tab ... orwerk.pdf