LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] meerdere incassobureaus voor zelfde opdrachtgever

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
modenaman

meerdere incassobureaus voor zelfde opdrachtgever

Ongelezen bericht door modenaman »

Hallo,

Ik weet niet wat wel en wat niet kan mbt het inschakelen van incassobureaus maar ik krijg van 3 verschillende incassobureaus bericht dat ik geld moet betalen (uiteraard inclusief incassokosten) en dat heeft betrekking op 1 openstaande rekening. Er is met 1 incassobureau een betalingsregeling en die wordt dan ook maandelijks betaald, maar ik heb inmiddels van 2 andere bureaus ook allerlei brieven gekregen. Ze dreigen zelfs met beslaglegging op het loon.

Ik dacht dat als er een regeling is met een incassobureau dat de zaak dan niet verder kon escaleren.....

adSolvendum

Re: meerdere incassobureaus voor zelfde opdrachtgever

Ongelezen bericht door adSolvendum »

Beslag leggen op het loon kan pas na een procedure. Een procedure zal niet op winst uitdraaien voor het incassobureau, nu u een regeling heeft en deze naar ik aanneem stipt na komt.

Evenwel zou ik bij degene bij wie u een schuld heeft informeren wat hier gaande is. Een incassobureau zal niet aan een incasso beginnen zonder opdracht.

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Mischien is de totale vordering gesplitst ofzo....geen idee of het kan hoor.

sacredfour

Ongelezen bericht door sacredfour »

Je heb het recht om het incassobureau te vragen om een acte van cessie, als die er niet is een bewijs van hun bevoegdheid om op te treden voor het bedrijf waar de schuld loopt. Is het niet diudelijk aan wie je moet betalen dan heb jij het recht de betalingen te staken. Schrijf naar al die incassobureaus, en vraag naar een kopie document acte van cessie of voor hun bevoegdheid in deze zaak. Niet bellen!

Gesloten