LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mg de jong/ wehkamp

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
deska

Mg de jong/ wehkamp

Ongelezen bericht door deska »

Ik heb nu al 2 en half jaar dat ik mijn wehkamp schuld aan de Mg de Jong betaald. Ik heb vorige maand betaald en ik ontvang een brief dat ik vorige maand februari niet heb betaald en ook nog dat mijn saldo na di jaren hoger is dan toen ik begon. Dus in feite heb ik 2 jaar en half niks betaald alleen meer schuld gekregen. Ik begrijp dit nog steeds niet en ook durven ze tegen mij te zeggen dat ze al heel lang geen betaling van mij hebben gekregen terijl ik elke maand alles betaald.
Na een aanvraag bleek ook nog dat ik 17,5 procent betaald dus over 10 jaar ben ik nog diper in de schuld dan ik nu ben want ik kom er niet uit. Met zo'n rente helemaal niet.

wat kan ik doen mensen help me, want dit kan niet kloppen.

Guusje61
Contacteer:

Re: Mg de jong/ wehkamp

Ongelezen bericht door Guusje61 »

op de vorderingen van o.a. Wehkamp zitten vaak contractuele rentes die in 99,9% van de gevallen bij het vonnis worden toegewezen.
Die rente is hoger dan de reguliere wettelijke rente.

Als je zeker weet dat je betalingen hebt gedaan en die niet zijn gestorneerd dan is het goed om kopieën van de afschrijvingen naar De Jong te sturen.

Leo The Emperor

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Ales het mogelijk is kun je beter een PL bij de bank afsluiten en de Wehkamp lening daarmee in een keer aflossen

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Leo The Emperor schreef:Ales het mogelijk is kun je beter een PL bij de bank afsluiten en de Wehkamp lening daarmee in een keer aflossen
Dat zal waarschijnlijk niet gaan he als Wehkamp al wordt afbetaald aan een incassobureau of deurwaarderskantoor.

Leo The Emperor

Dat zal waarschijnlijk niet gaan he als Wehkamp al wordt afbetaald aan een incassobureau of deurwaarderskantoor
Waarom niet ? Niemand kan je verplichten 17,5% rente per jaar te betalen.
TS dient alleen wel de bank zover te krijgen

Chocomelk

Leo The Emperor schreef:
Dat zal waarschijnlijk niet gaan he als Wehkamp al wordt afbetaald aan een incassobureau of deurwaarderskantoor
Waarom niet ? Niemand kan je verplichten 17,5% rente per jaar te betalen.
TS dient alleen wel de bank zover te krijgen
Hoe zit het dan met de BKR codering ?

snepke

Ongelezen bericht door snepke »

Een incassoburo kan je niet aanmelden(BKR)
Ik weet niet of wehkamp dat heeft gedaan,die kan je wel een bkr registratie bezorgen

Chocomelk

snepke schreef:Een incassoburo kan je niet aanmelden(BKR)
Ik weet niet of wehkamp dat heeft gedaan,die kan je wel een bkr registratie bezorgen
Ja dat bedoelde ik ook, als Wehkamp het uit handen heeft gegeven aan een incassobureau of deurwaarderskantoor dan zal er waarschijnlijk ook wel een BKR codering zijn (door Wehkamp) en zal een PL niet zo makkelijk te verkrijgen zijn, verwacht ik.

snepke

Ongelezen bericht door snepke »

Geen idee,hangt waarschijnlijk ook van het bedrag af ,wat ze wil lenen.

Pavlova

Ongelezen bericht door Pavlova »

Meestal worden dit soort schulden inderdaad bij het BKR gemeld, waarschijnlijk is dit in het verhaal van TS ook het geval. Daarnaast denk ik niet dat de bank snel een lening zal verstrekken als TS niet in staat is per maand een substantieel bedrag af te lossen.

TS kan misschien wel vragen of de schuldeiser misschien akkoord wil gaan met een rentestop, zodat er geen verdere rente wordt berekend.

deska

Ongelezen bericht door deska »

Bedankt voor jullie reactie.
Ik heb al mijn betalingsbewijzen doorgemaild. heb nog niks gehoord. Maar ik heb van een juridische adviseur gehoord, dat ze geen regeling mogen treffen die mij benadelen. Want de bedoeling is dat ik mijn schuld aflost en niet dat het meer wordt.

Ik heb inderdaad al een rentestop aangevraagd, heb nog geen antwoord op gekregen.
Ze hebben ook tegen mij gezegd dat ik een klacht kan indienen bij een of andere instantie. Maar ik wacht maar eerst af.

BedeVe

Ongelezen bericht door BedeVe »

Ze hebben ook tegen mij gezegd dat ik een klacht kan indienen bij een of andere instantie. Maar ik wacht maar eerst af.

Misschien is het daardoor wel zo erg geworden als het nu is.
Door af te wachten.
Het gaat over jouw geld,jouw eten,jouw maand budget.
Afwachten ??

Leo The Emperor

Ik heb inderdaad al een rentestop aangevraagd, heb nog geen antwoord op gekregen.
Daar leeft Wehkamp van. Die rente-stop zullen ze nooit toestaan.
Nogmaals ik zou een PL proberen bij je eigen bank. Dan kun je met hetzelfde maandbedrag wel aflossen

Pavlova

Ongelezen bericht door Pavlova »

Leo The Emperor schreef:
Daar leeft Wehkamp van. Die rente-stop zullen ze nooit toestaan.
Ik kan me voorstellen dat je dat denkt. Maar toch zijn schuldeisers vaak coulant in dit soort zaken, als de maandelijks berekende rente de aflossingscapaciteit overtreft.

Webcarewehkamp.nl

Ongelezen bericht door Webcarewehkamp.nl »

Graag wil ik voor u bemiddelen in deze zaak. Indien u van dit aanbod gebruik wilt maken, dan verzoek ik u uw contactgegevens ( klantnummer of naam en adresgegevens ) naar mij te mailen: [email protected]

Gesloten